mijn haflinger krijgt : ong. 3 plakken de rest v/d staat ie in de wei + 's ochtends halve kilo biks , en 'sa avonds 3 kwart
de rest v/d dag op de wei tot 7 uur
meggiemeg
Geplaatst: 14-11-09 13:39
Ik kijk naar wat hij opeet. Van de zomer was 1 plak voldoende, meer at hij niet op en liet hij liggen en roerde door de stal heen. Naar mate het kouder wordt en er minder voeding in het gras komt eet hij steeds meer hooi. Mijn paard van 1.71 krijgt op het moment een 7 tot 9 kg per dag en dat gaat bijna op. Als het straks nog kouder wordt gaat er nog meer door. Vorig winter toen het zo koud was ging er minimaal 12 kg per dag door. Mijn paard staat overdag op de wei en 's nachts op stal.
ik vind een halve plak wel erg weinig. Wij hebben grote balen maar als ze kleine baaltjes hebben krijgen ze 2x daags 1 1/2 tot 2 plakken zodat ze er ook gewoon lekker een tijdje mee bezig zijn.
mijn haflinger staat sinds een week samen met een andere haflinger samen in een paddock met schuilstal. we geven ze 1 klein baaltje hooi per dag, dus per haflinger een halve baal.
Mijn merrie van 3 krijgt ongeveer 4-5 plakken hooi verdeeld over de hele dag en staat ook tot aan dr knieën in het stro
Mijn vorige fries kreeg echter maar 2 dikke plakken per dag (en stond nog 2 uurtjes op een kale wei) en stond op zaagsel
Het verschilt ook wel veel per paard/pony en hoeveel ze moeten doen
natasjj17
Geplaatst: 13-12-09 00:25
probeer heledag hooi te geven brokken zijn niet goed voor geen een paard (i.v.m suikerziekte) je kan beter grasmix geven daar zitten de beste voedingsstoffen in veel hafjes worden door lucht al dik probeer een hooizak met daar omheen een hooi net het is het beste voor een paard om de hele dag wat in ze darmen te hebben
Anoniem
Geplaatst: 13-12-09 21:24
Mijn paard van 1.67 en drachtig krijg ongeveer half pak kuil en dan ook nog plakken stro, ze staat op vlas dus dat laatte is voor de knabbel. Als ik dit zo lees, dan krijgt ze te weinig ? Maar ze heeft een beste buik (en niet van drachtigheid) en als ze meer krijgt wordt ze echt moddervet. Ze krijgt ook krachtvoer en wortels. Ze wordt gereden, maar niet elke dag en niet zwaar. Help ?