Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MysticTinker schreef:Ik merk het bij mijn paard vooral aan de achterbenen, flanken, kont en manenkam..
Maar het kan misschien best verschillend zijn per paard. Als je het zeker wil weten moet je gewoon even stoppen met voeren en kijken of je verschil merkt.
hestejente schreef:Aha, dank je welIk zal eens kijken of de voerboer dat heeft. Is er ook een site van dat merk/die koeken, dat je weet?
Breghje schreef:hestejente schreef:Aha, dank je welIk zal eens kijken of de voerboer dat heeft. Is er ook een site van dat merk/die koeken, dat je weet?
http://www.marstall.nl/
(Ik heb echt geen aandelen!!!)
Splash_ schreef:Ook in Marstall zit 30% suiker!
Over dat schuren, die van mij begon te schuren aan staartwortel + manenkam. Nu ik pavo vital voer is er niks meer aan de hand.
Splash_ schreef:Ook in Marstall zit 30% suiker!
Splash_ schreef:Ik heb Pavo destijds gemaild, en zij mailden terug dat er niks aan suikers in verwerkt zat. Ook omdat ik het niet op de site/verpakking terug kon vinden ga ik er ook van uit dat het of zo minimaal is, of dat het er echt niet inzit.
En van Marstall, daar doelde ik op de weide/stal koeken
Er zijn meerdere pers technieken die men kan gebruiken; mengen met melasse is er slechts 1. Mengen zonder een suikerhoudende stof is ook een mogelijkheid, vaak wel wat duurder maar zeker niet onmogelijk. Wie welke technieken gebruikt weet ik niet precies, is voor mijzelf niet relevant omdat ik genoemde producten niet gebruik. Wat pavo betreft heb ik ook mijn bedenkingen, mede omdat ik pavo meerdere malen betrap op 'rommel verkopen' ......Citaat:Dan ben ik toch heel erg benieuwd welke techniek ze gebruiken om de bix te persen, gezien er een plakmiddel gebruikt moet worden omdat anders de bix zijn vorm verliest. En bij Pavo ga ik nergens vanuit eerlijk gezegd... Wij hebben hier op stal een aantal exzeem paarden staan, en die krijgen geen van allen Pavo omdat ze anders gek worden van de jeuk van alle suikers die erin zitten.....
madamX schreef:Er zijn meerdere pers technieken die men kan gebruiken; mengen met melasse is er slechts 1. Mengen zonder een suikerhoudende stof is ook een mogelijkheid, vaak wel wat duurder maar zeker niet onmogelijk. Wie welke technieken gebruikt weet ik niet precies, is voor mijzelf niet relevant omdat ik genoemde producten niet gebruik. Wat pavo betreft heb ik ook mijn bedenkingen, mede omdat ik pavo meerdere malen betrap op 'rommel verkopen' ......Citaat:Dan ben ik toch heel erg benieuwd welke techniek ze gebruiken om de bix te persen, gezien er een plakmiddel gebruikt moet worden omdat anders de bix zijn vorm verliest. En bij Pavo ga ik nergens vanuit eerlijk gezegd... Wij hebben hier op stal een aantal exzeem paarden staan, en die krijgen geen van allen Pavo omdat ze anders gek worden van de jeuk van alle suikers die erin zitten.....