Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EstherHegt schreef:geerke schreef:high carbohydrate intake is voor nieteen paard goed.....ik vraag mij toch af wanneer de bel eens gaat rinkelen bij voederfabrikanten.....paarden worden nu ziek of op latere leeftijd ziek van teveel aan koolhydraten...
Niet helemaal waar denk ik, mijn paard kreeg geen krachtvoer. Enkel gras en hooi.
Nu krijgt ze wel wat musli plus supplementen en is nu in staat om te werken en dus ook af te vallen.
Jannepauli schreef:Dat pleit in ieder geval voor de aanname dat een paard heel goed alleen op gras/hooi ( en natuurlijk andere ruwstoffen, kruiden, vruchten)
Mensenlief, wat een ingewikkelde materie is het toch.
NickAltena schreef:Magnesium zou alleen bij een aangetoond tekort gegeven moeten worden.
Door te veel magnesium komt nml. de calcium/ magnesium en fosfor verhouding in gevaar en zou je nog veel meer problemen kunnen krijgen.
ellepel schreef:wacht,snap ik het nu goed dat magnesium de PH waarde in de darmen doet verlagen?
tug schreef:bij paarden komt hypomagnesia schijnbaar zeer zelden voor, hypomagnesia is een andere naam voor kopziekte, vergelijkbare problemen kunnen ook ontstaan door hypocalcemie, die meestal als melkziekte bekend staat en bij runderen en schapen rond de geboorte speelt.kan bij paarden ook optreden, ik heb in het diergeneeskundig memorandum over de endocrienologie van het paard, wel een behandeling gevonden, maar nog geen goede bescxhrijving over de symptomen bij een paard.