Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

van de lucht als ik lijnzaad kook.Cowgirl schreef:Ik heb 2 minuten geleden net een bestelling gedaan bij de PD en een fles olie besteld voor de vacht en nu kom ik dit topic tegen.
Zo'n kuurtje voor het zand wil ik ook wel doen. Alleen ga ik echtvan de lucht als ik lijnzaad kook.
Maar heet water erover is ook een idee, water koker op stal en even 10 minuten laten staan. Ik denk dat ik morgen even een zak ga halen.
Alleen vraag ik me af of het een goede combi is met het kuil wat ze momenteel krijgen. Mijn haflinger kan daar erg slecht tegen en is dus aan de dunne.
Cowgirl schreef:Ik heb 2 minuten geleden net een bestelling gedaan bij de PD en een fles olie besteld voor de vacht en nu kom ik dit topic tegen.
Zo'n kuurtje voor het zand wil ik ook wel doen. Alleen ga ik echtvan de lucht als ik lijnzaad kook.
Maar heet water erover is ook een idee, water koker op stal en even 10 minuten laten staan. Ik denk dat ik morgen even een zak ga halen.
Alleen vraag ik me af of het een goede combi is met het kuil wat ze momenteel krijgen. Mijn haflinger kan daar erg slecht tegen en is dus aan de dunne.
beukiej schreef:Ik vind het erg interessant om te lezen allemaal, veel dingen wist ik helemaal niet.
Alleen mijn vraag is: Hoe krijgen jullie je paard zo ver om het papje te eten?
Gewoon over het voer gooien?!
Daphne_horse schreef:MysticTinker schreef:Als je lijnzaad met kokend water mengt dan wordt het een slijmerige pap. Die pap en de velletjes van de zaadjes nemen zand mee uit de darmen.
en toch heb ik ook gehoord dat gekookt lijnzaad alleen helpt tegen het versterken van de darmwand? en dat het helemaal geen zand meeneemt uit de darmen? ik geef het zelf ongeveer 3 keer per jaar 10 dagen. 10 minuten gekookt met suiker en zout.
CCindy schreef:Oei, ik lees nu ergens anders dat ze hier dikker van worden en dat er erg veel suikers en vetten in zitten? Dit is niet de bedoeling bij mijn pony! Die mag niet dikker worden ..
CCindy schreef:Mooizo! Dan ga ik snel eens kijken. Of ik bestel ze ff via internet, stuk handiger. Dus gewoon als snoepjes geven?
Omdat je zegt dat je er niet veel per dag geeft.
vordur schreef:Hum vraagje
Die lijnzaad brokjes werken die ook om je paard sneller door zijn verharing te helpen??