'Koeienkuilgras' aan paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ReLaFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:19

Zo hij valt zeker in zeg!
Koeienkuil weetik dat iemand op stal per ongeluk haa rpaard dit had gevoert en paard koliek heeft gekregen.

Mijn paard viel ook in in de winter, maar dit kwam omdat er te schraal hooi werd gevoerd. Ik liep maar hooi bij tevoeren, maar dit werkte niet. Ben toen naar andere stal gegaan,waar hij wel voldoende kreeg en toen was het probleem weg.

Paar jaar later viel hij toch weer in ondanks voldoende ruwvoer, toen bleek uit onderzoek bij Eric Laarakker dat hij een lintworm had. Bleek dat mijn dure wormenkuur, niet beschermde tegen lintwormen.

Locanda

Re: 'Koeienkuilgras' aan paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:03

Een grote worminfectie is eigenlijk uitgesloten, er worden geregeld wormeitellingen van zijn mest gedaan, en daarnaast krijgt hij 2 x p/j een kuur tegen de parasieten die bij de wormeitelling niet aan het licht komen. Hij is verder al (meerdere malen) door de medische screening geweest (bij verschillende dierenartsen) en topfit in orde.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:07

Hey TS, ik weet nu wie je paard is, Rattaplan! ;)
Heb er ooit op gereden, vind het een erg leuk en lief dier. *D :(:) Destijds was hij wat voller en ronder. MIsschien kun je de ex eigenares eens pb-en? Zij heef vast wel een tip voor je! ;)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:15

Het is ook een schatje, ben erg blij met hem! :) *D

Ik kan hem op zich wel vetmesten :D , maar het lastige is dat hij in de zomer last van sme heeft. Dus ik probeer een beetje een balans te vinden waarin hij daar het minste last van heeft. Het gaat al steeds beter, maar het is bij hem erg zoeken naar een oplossing waarbij zo min mogelijk krachtvoer aan de orde komt. (Wel genoeg voor alle vitamines en mineralen. ;) )

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:28

Het was ook maar een tip, hoor! ;) :(:)
Hij was toen prachtig, maar ook wat gespierder. 8-)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:31

No hard feelings! :) (Sorry als dat zo overkomt. :o )
Tja, ik train waarschijnlijk niet zo fanatiek ;) , ben een recreatiemuts. :D