Waarom proppen mensen toch vanalles in hun paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Waarom proppen mensen toch vanalles in hun paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:05

TS wat is er mis met groenten en fruit?
Zolang het maar als extraatje wordt gebruikt zie ik totaal het probleem niet
Wat betreft de andere zaken die je opnoemt zoals cola daarvan begrijp ik niet waarom het gegeven wordt. Maar ik begrijp dus ook niet wat tegenwoordig mis is met bijv. een stukje banaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:06

Hooi, brok, slobber, bier, fruit en daar houd het bij op.
Biertje door de slobber is alleen maar goed af en toe. Mn pony heeft al genoeg rotzooi in dr leven gegeten ben ik bang.

Wat mij nog altijd blij blijft is een aflevering op tv een heel aantal jaar geleden (echt al 10 ofzo Tong uitsteken ) van iets van zappsport oid en dan volgden ze altijd iemand die een sport beoefende en toen was dat een meisje met een pony. Leuk gereden en na het rijden kreeg het beest altijd een mars of een snickers want dat vond ie zo lekker Gestoord
Ik was werkelijk waar verbaasd dat het beest nog leefde en dat het televisiestation dit uit durfde te zenden. Ik mag alleen maar hopen dat niemand het is gaan nadoen Nagelbijten / Gniffelen

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:10

Mijn paarden krijgen zelden iets extra's. Ze krijgen elke dag wortelen of biet, en meer dan voldoende hooi.
Eneum ik ben ook wel egoistisch met eten Tong uitsteken soort van voernijd denkik. ik kan er niet tegen als mensen MIJN eten afpakken Huilen van het lachen Dus mijn beessies krijgen hoogstens een klein schijfje mandarijn, of het klokhuis van een appel

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:18

Toen mijn pony van de zomer 30 werd kreeg ze een stukje appelvlaai Vork
Slecht natuurlijk maar dat had ze verdiend vond ik! Haha!
Binnen een mum was het weg... Clown
Dat was eenmalig, ze krijgt gewoon musli, brokken en hooi. (wortels + liksteen)
Geen likits en al die troep.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:23

Ik denk niet dat het erg is als een paard af en toe een pepermuntje krijgt. Ik reed vroeger een Gelderse ruin die gek was op mandarijntjes, dus die kreeg ie af en toe. Maar voor de rest stond ie gewoon op een rantsoen van hooi, gras en brok (en normaal water Knipoog )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:32

die van mij krijgt ruwvoer,
vit/min brokjes en zo her en der een paardensnoepje op biologische basis zonder rare toevoegingen

wortels of appels en brood etc zelden , is niet goed voor haar

verder...sja niets eingelijk

waarom mensen de meest idiote dingen voeren
sja, de disneyficatie van het dier (wel soort dier dan ook) is wijd verspreid tegenwoordig

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:15

Vjestagirl schreef:
Ik ken zelfs iemand die haar paard op bronwater heeft staan 'want dat vind hij lekkerder'.

ROFL Duur paardje is dat!! Ik heb dan wel een heeeeel groot paard, maar als die even dorst heeft, drinkt ie ongeveer een halve speciekuip leeg Clown

Mijn paard lust werkelijk alles, en probeert ook alles eerst met zijn mond uit...Het blijft toch nog steeds een kleuter met 6 jaar Haha!
Hij krijgt naast hooi elke dag wortels, regelmatig een appeltje en hij is gek op een stukje banaan. Een paar keer per jaar neem ik een bleekselderij voor hem mee Vingers aflikken en hij krijgt af en toe een pepermuntje. Verder weinig gekke dingen, omdat ik er niet van houd als andere mensen vreemd spul in mijn paard stoppen. Bij ons op stal wordt altijd even gevraagd of ie ook een stukje appel oid mag.
Ow ja, hij is helemaal wild van pepermunt-kamillethee, niet het theezakje (hoewel ie die ook wel eens van de tafel heeft gejat om het vervolgens weer snel uit te spugen Bloos ) maar de vloeistof, krijgt ie af en toe een bekertje van over zijn muesli.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 17:27

QueenE schreef:
Die van mij krijgt gewoon zijn normale voer..
Maar heeft ook wel eens een dropje/patat/energydrank oid gehad.
Een keer proeven gaan ze heus niet dood van Rolleyes

Maar waarom? Waarom zou je dat je paard laten proeven? Wat is het nut ervan om dat aan je paard te geven?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:32

Die van mij kruigt muesli, kuil, luzerne, slobber, penen, af en toe een appel of andere groente of fruit en daar moet ze het maar mee doen. Het enige wat ik heel af en toe weleens geef als ik een droge cracker sta te eten dan krijgt ze ook een cracker. Maar voor de rest niets. Ze krijgt zowiezo eigenlijk geen eten uit de hand, dan gaat ze onwijs bedelen en wordt ze super irritant.

Een keertje wat geven is misschien niet zo erg maar zoiets als mensensnoepjes of chocola zou ik echt nooit geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:33

ik loop soms op het land poep te ruimen met dropjes in mijn zak....dan gaat mijn paard in mijn zakken zoeken,voor ook een dropje....het ruikt zeker lekker...dan krijgt hij er ook een.
er is een duits goedje tegen koliek(ik ben even de naam kwijt...)
en dat is ook op basis van drop,en het schijnt nog te werken ook...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:35

Bij m'n oma krijgen ze alles wat ze overhebben van het eten(ong) Spagetti, bloemkool, peren, appels, perziken alles Knipoog Spagetti vinden ze trouwens wel heeel lekker!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:36

Eerlijk gezegd eet ik nooit als ik bij mijn paard ben. Heb ik helemaal geen tijd voor (ik denk er niet eens aan), bovendien zijn mijn handen altijd smerig, dus dan heb ik niet zo'n behoefte om een mandarijntje te pellen, hoor. Haha!
Eten doe ik thuis wel en soms sla ik de lunch over. Snoepen doe ik sowieso niet zo snel buiten de deur. Gewoon geen behoefte aan. Wel heb ik een flesje water bij me en die is voor mij.

Mijn paard eet voornamelijk gras, maar ook riet, waterplanten en ander gekke dingen die hij kan vinden Clown . Zelfs nu nog (er staat nog heeeeeeel veel gras bij ons). Verder dagelijks een Summerfit koek en wat gedroogde kruiden en that's it. Wortel gaf ik voorheen ook nog wel eens, maar ik ben nu voorzichtig met alle soorten extra suikers. Dus ook die in wortelen.
Ik vermoed dat we volgende maand pas gaan beginnen met het bijvoeren van kuilgras. Lachen
En dat is maanden later dan normaal het geval is, maar dit jaar hebben we echt zo enorm veel gras staan, dat die van mij een lekkere buik van kreeg. Knipoog

Koekjes, ijsjes en dat soort eten, krijgt hij absoluut niet. Ik ken ook niemand die dat zijn paard voert, eerlijk gezegd. Ik zie dat meer bij van die penny meisjes, geloof ik. Haha!
Paardensnoepjes doe ik ook niet aan. Wordt hij alleen maar drakerig van. Daarbij vind ik het niets toevoegen aan zijn dieet. Tong uitsteken

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:36

Vjestagirl schreef:
Waarom, waarom willen mensen toch hun paard vanalles en nog wat voeren? Van allerlij soorten groenten en fruit, tot cake, energydrink, pepermuntjes, drop, zuurtjes, cola, hondenkoekjes, aanmaak limonade en weet ik het wat allemaal nog weer. Ik ken zelfs iemand die haar paard op bronwater heeft staan 'want dat vind hij lekkerder'.

HUH? Ik sluit me aan bij andere reacties, zijn er mensen die dat geven aan een paard???

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:37

Mijn paardje krijgt hooi, brok en gras..
Af en toe een boterham, wortel of appel, en 1x per maand een knolselderij.. dat vind ie echt heerlijk..
Maar cola, snoep ed snap ik echt niet.. willen die mensen hun paard per se naar de ^$&*#^* helpen..

Wel stond ik laatst bij de box van mijn poown een beker chocomelk te drinken.. voor ik het door had zat die grote tong van hem er in..
Dus voortaan geen chocomelk meer op stal..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:38

denk dat we de paarden steeds meer als 'mens'gelijk gaan zien... kan er zelf niet echt bij met mn gedachten, maar ik denk vooral dat mensen die verder nooit echt met dieren in aanraking geweest zijn dit doen... tja niet echt mijn manier Nagelbijten / Gniffelen daarnaast ook nog eens slecht ook...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 17:54

Zoezi schreef:
Vjestagirl schreef:
Waarom, waarom willen mensen toch hun paard vanalles en nog wat voeren? Van allerlij soorten groenten en fruit, tot cake, energydrink, pepermuntjes, drop, zuurtjes, cola, hondenkoekjes, aanmaak limonade en weet ik het wat allemaal nog weer. Ik ken zelfs iemand die haar paard op bronwater heeft staan 'want dat vind hij lekkerder'.

HUH? Ik sluit me aan bij andere reacties, zijn er mensen die dat geven aan een paard???

Jep! Als je ziet wat ik zo nu en dan langs zie komen, dan ben ik erg blij dat mijn paard in vingertjes bijt en daarom nooit van een vreemd wat lekkers krijg.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:06

Vjestagirl schreef:
QueenE schreef:
Die van mij krijgt gewoon zijn normale voer..
Maar heeft ook wel eens een dropje/patat/energydrank oid gehad.
Een keer proeven gaan ze heus niet dood van Rolleyes

Maar waarom? Waarom zou je dat je paard laten proeven? Wat is het nut ervan om dat aan je paard te geven?

Idd, dat snap ik ook niet helemaal. Heb jij ook wel eens hooi en biks geproeft dan?
Ga je ook niet dood van, maar zie je hoogstwaarschijnlijk ook het nu niet van in?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:11

Mijn pony krijgt wel eens cola.

Vaste ritueel is dat ik een blikje cola drink tijdens het opzadelen en de laatste druppeltjes giet ik op mijn hand en mag ze eraf likken.
Ik zie daar niet zo'n probleem in.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 18:12

Chocotof schreef:

Vaste ritueel is dat ik een blikje cola drink tijdens het opzadelen en de laatste druppeltjes giet ik op mijn hand en mag ze eraf likken.

Maar waarom? Waarom geef je je pony cola? Omdat je denkt dat het goed voor hem is? Of omdat hij zo leuk kijkt als hij het krijgt? Of nog iets anders? Waarom geef je je pony dingen die niet bedoeld zijn voor een pony?

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:14

nielsd schreef:
SETEFURII_ schreef:
Als ik zelf een stuk fruit mee heb op stal (appel, banaan of peer) en ik krijg hem niet helemaal op zal ik ze een stukje geven.
Maar cola,ijsjes,... NO WAY!
Hooi, gras & wortelen zijn noodzaak, krachtvoer krijgen ze ook, maar dat is het dan ook

Waarom zouden wortelen noodzaak zijn?

mijn is er zelfs allergisch voor. als ik hem wortelen zou voeren zou ipv een noodzaak een doodzaak worden Clown

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:21

ik ken een paard dat eet kip nuggets Nerd , mijn paard moet het doen met brok , kuil, muesli , en appeltjes ! & natuurlyk ook wel paarden snoepjes!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:27

Vjestagirl schreef:
Chocotof schreef:

Maar waarom? Waarom geef je je pony cola? Omdat je denkt dat het goed voor hem is? Of omdat hij zo leuk kijkt als hij het krijgt? Of nog iets anders? Waarom geef je je pony dingen die niet bedoeld zijn voor een pony?

Mcdonalds, chips en andere vettigheid is ook helemaal niet goed
voor mensen maar daar hoor je niemand over.

Bovendien geloof ik niet dat die 5 druppeltjes cola mijn pony
kwaad zullen doen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:32

*voelt zich slecht Bloos *

Paardlief staat op 2x per dag kuilgras en smorgens en savond 2x2 schepen biks en heel de dag door hooi tot dr beschrikking nu krijgt ze tussen de middag ook nog pulp en geperste maise ofzo iets, Dat krijgt ze standaard van stal.

En verder elke dag na het rijden een "afwas teiltje' met meuslie en 3 appels, 2 penen, 2 peren 1 banaan en een paar snee brood ,1 stronk witlof en een manderijn en het ligt aan het seizoen want nu in de winter krijgt ze dr ook een kiwi bij en meestal in de zomer een mango ofzo.

En sorry als ik een flesje AA heb krijgt ze altijd het laatste beetje uit het flesje en dat drinkt ze ook uit het flesje, En ze vind het lekker als ze het oranje flesje al ziet staat ze al helemaal vrolijk te doen en met dr oren naar voren (dat krijgt ze niet dagelijk denk 2/3 keer in de maand misschien)

Ik zeg altijd als mensen vragen waarom ze zoveel te eten krijg omdat het een groot paard is.
Het is ook een paard wat aanleg heeft om heel erg in te vallen als ze niet genoeg eet dus als je het een week over slaat is ze bij dr flanken ingevallen en glimt dr vacht meteen niet lekker meer.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:37

mijn paard lust absoluut ging pepermuntjes en sommige paardensnoepjes.
hij doet ze in zijn mond, maar spuugd ze ook weer net zo makkelijk eruit.

mijn vorige bijrijdponytje dronk wel is cola enz uit een beker, die zette gewoon
de beker aan dr mond, en sloekte zo alles achterover. Clown

mijn paard mag ook geen muesli meer, daar krijgt hij verstoppingen van.
verder krijgen mijn paarden gewoon hooi, gras, water, snoepjes en wortels enz.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:43

Citaat:
Idd, dat snap ik ook niet helemaal. Heb jij ook wel eens hooi en biks geproeft dan?
Ga je ook niet dood van, maar zie je hoogstwaarschijnlijk ook het nu niet van in?

Ja, Vork Wou wel eens even weten hoe het smaakte, maar kon er niet aan ontdekken wat m'n pony er lekker aan vond.
Cola, chocolade etc. gaan mij ook te ver. Maar een mandarijntje, banaan, stukje brood kan in mijn ogen geen kwaad.