Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Pfff, hier vallen ze juist af. Wij hebben in principe 4 hooibakken en kunnen dan nog 5 netten ophangen. Om de dag laat ik ze de zijberm afgrazen aan het eind van de dag. Verder kunnen ze nu door het gaas hier en daar snoepen. Sindsdien laten ze het hooi liggen en zie ik de 2 oudste wat mager worden, ggrrrr
We voeren nog wel bij en pak hun nu even apart om extra te geven, maar toch.......
Degene die altijd te dik is ( enige op 5 ) valt niet af natuurlijk. Is wel op gewicht en stabiel, maar bij die andere gaat het wel snel zo.
Talietjuh schreef:Waarom laat je ze niet dagelijks gras bij-eten?
Nouvel schreef:superpony schreef:Pfff, hier vallen ze juist af. Wij hebben in principe 4 hooibakken en kunnen dan nog 5 netten ophangen. Om de dag laat ik ze de zijberm afgrazen aan het eind van de dag. Verder kunnen ze nu door het gaas hier en daar snoepen. Sindsdien laten ze het hooi liggen en zie ik de 2 oudste wat mager worden, ggrrrr
We voeren nog wel bij en pak hun nu even apart om extra te geven, maar toch.......
Degene die altijd te dik is ( enige op 5 ) valt niet af natuurlijk. Is wel op gewicht en stabiel, maar bij die andere gaat het wel snel zo.
Dat is weer het andere uiterste...
Jullie hebben geen weiland?
Hier zie ik ‘m groeien van 4 tot 5 uurtjes per dag met graasmasker en veel beweging...
Nouvel schreef:Ja inderdaad.
Moet zeggen dat die van mij ook echt lastig afvalt, dat is ook de enige die na de wei in de paddock gelijk aan het hooi begint en door eet tot alles op is.
De rest gaat staan slapen...
Hij moet en zal altijd maar eten, zo frustrerend is dat...
Jizzie schreef:hoihoi! Ik sluit me graag aan, ga na een telefonisch consult met paardeerlijk de thinline bestellenHeb die shire modellen etc. vroeger wel gehad en afgelopen jaar de greenguard, maar vna die laatste gingen haar tanden enorm slijten
de Thinline is dus mijn nieuwe plan van aanpak haha. Daarnaast krijgt ze gluco balance, suikerarme vitaminebrok en een half pilletje prascend
![]()
@Nouvel welke maat thinline heb jij en hoe groot is je paard? Ik zit een beetje te dubben tussen twee maten, misschien dat het referentiekader helpt
Ik lees even mee met jullie luchtweg tips, mijn paardje heeft, vooral als we net opstarten met rijden, dat ze een aantal keer goed moet hoesten - daarna lijkt het klaar te zijn. Ze staat wel op vlas en krijgt kuil omdat stro en graszaadhooi niet echt bevorderlijk zijn voor het hoestje.
Jizzie schreef:Dank Superpony, ja bij mijn merrie is het ook al jaren, altijd een kuchje voor 't rijden geweest. Toen heeft ze een flinke aanval gehad door 't stro - longscopie x5, medicijnen, prascend etc gehad.. Nu staat ze op vlas en kuil en mag ze geen stro of droog hooi, ook rijden we meer buiten. We hebben sinds kort ook een crossbaan op gras, ik rij bewust daar omdat ze dan soms niet of 1xhoest. De benauwdheid houd ik idd nauwlettend in de gaten, dat wil ik niet nog een keer meemaken.. Dacht echt dat 't klaar was toen. Maar die droge kuch blijft wel aanwezig. Eerste keer aandraven of als ze echt even als een maniac over de hindernis gaat haha, vandaar op zoek naar iets wat dat kan ondersteunen
@nouvel nou heb een maskermaat gegokt, spannend hahaha. Ja dat van die tanden was erg naar, dierenarts zei dat 't niet erg was want liever dat dan hoefbevangenheid, maarja ze staat al 10 jaar met masker - en heb nog niet eerder slijtage gehad. Ik ben erg benieuwd naar de thinline
Nouvel schreef:Hier hebben ze beide een kuurtje ventipulmin gekregen voor het hoesten.
Als het te lang naar mijn zin duurt laat ik ze wel even luisteren altijd.
Nouvel schreef:Ik voer pure feed, daar zit standaard pro biotica in.
En extra eiwitten inderdaad.