[INFO] paarden met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:18

ProudJustify schreef:
Voor het moeilijk ademen zou je eventueel Longvitaal bij kunnen voeren.
Is van Ecostyle en is in brok vorm.

Mijn merrie heeft in de zomermaanden ook wat meer last van haar ademhaling door
pollenallergie en ik heb het idee dat ze echt meer energie heeft nu en ook wat minder zwaar
ademt.

Die had ik begin dit jaar gegeven en deed helaas niet veel. Waar de darmbalans mijn andere ruin wel goed heeft geholpen.

Het is echt een vicieuze cirkel. Als ze bewegen wordt de conditie beter en dat merk je wel.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:38

Iemand nog een goede tip tegen de wondjes van een graasmasker?

Ze heeft een paar kleine plekjes waar het haar inmiddels af is en 1 plekje waar ik een
klein korstje voelde. Ik smeer het nu in met Sudocreme, maar wellicht is er nog een betere
oplossing voor.

Ik wil haar liever nog even niet zonder masker zetten, maar wil natuurlijk ook niet dat ze er
allemaal open wondjes van krijgt -O-

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:04

Ik heb bij de mijne een bontje er om heen, gewoon een neusriem bontje van BR is het geloof ik. Ik heb deze door 2 geknipt en wissel waar ik ze omheen doe. De mijne heeft ook snel plekjes.
Op de foto zit er boven en onder een bontje
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:26

Ik ga eens kijken of ik dat bij de mijne ook voor elkaar krijg.

Gaat wel iets meer zweten misschien maar beter dan wondjes :)

Bedankt voor de tip!

Nouvel

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:31

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:43

Nouvel schreef:
Ik heb bontjes van dabo’s design:
https://dabo-design.nl/shop/bontjes/

Dank je :)

Dit lijkt me ook wel handig, zitten al 2 dunne klittebandjes op die waarschijnlijk wel
door de gaatjes van het graasmasker gaan passen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:55

Je kunt maten doorgeven , ze maakt alles op de maat die je wilt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:59

Nouvel schreef:
Je kunt maten doorgeven , ze maakt alles op de maat die je wilt

Nog beter +:)+

Vanavond even meten wat ik nodig heb.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:42

Gister kwam hier het graasmasker binnen dus vandaag gaan passen.
So far so good. Ik ga hem er nu spelenderwijs aan laten wennen. Grazen deed hij er eigenlijk meteen mee, al dan niet met veel geïrriteerd briezen en wat schudden. Ook liep hij meteen naar de waterbak om te drinken. Geen belemmering dus. Hij kwam tussendoor steeds vragen of dat ding af mocht. :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem alleen bij zijn kaak een beetje raar zitten. Even kijken of ik daar zelf nog iets aan kan aanpassen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:08

Leo schreef:
So far so good. Ik ga hem er nu spelenderwijs aan laten wennen. Grazen deed hij er eigenlijk meteen mee, al dan niet met veel geïrriteerd briezen en wat schudden. Ook liep hij meteen naar de waterbak om te drinken. Geen belemmering dus. Hij kwam tussendoor steeds vragen of dat ding af mocht. :')

[ [url=m/NZ8da5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aDdYp9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem alleen bij zijn kaak een beetje raar zitten. Even kijken of ik daar zelf nog iets aan kan aanpassen.

Hier wil ze er elke keer weer in want er komen ook snoepjes uit toch :')

Ik heb zelf de bak stukken juist zo lang mogelijk gedaan en het kopstuk ingekort.

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:42

Duplo schreef:
Leo schreef:

[ [url=m/NZ8da5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aDdYp9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier wil ze er elke keer weer in want er komen ook snoepjes uit toch :')

Ik heb zelf de bak stukken juist zo lang mogelijk gedaan en het kopstuk ingekort.

[ [url=m/ftZffd.jpg]Afbeelding[/url] ]

:o?
Ik ben echt blond, bedankt voor de tip _O- morgen opnieuw passen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:39

Gister geprobeerd en zat al meteen stukken beter. :j vandaag gaat hij er voor het echie mee op de wei. ;)

Hopelijk gaat het masker icm de Gluco Balance en zijn huidige beweegschema voor een slanker lijntje zorgen ;)

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:29

Succes, duimen maar!

Ik merk hier dat ‘ie toch weer iets aan lijkt te komen, even goed in de gaten houden...

Afbeelding
Graasmasker nog tevreden over, gaat nog steeds goed, blijft netjes zitten en hij heeft geen moeite met om doen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:55

Als je heel consequent bent in graasmasker omdoen en dan gelijk op de wei zetten, gaan ze die link ook wel leggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:08

Ja dat gaat tot nu toe echt prima.
Ze gaan hier begin van de middag allemaal naar de wei, dan wordt ook zijn halster gewisseld en daarna gaat zijn draadje van de paddock naar de wei open, dus masker op = naar het gras, hij steekt zo zijn neus er in!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:08

Ik zie de mijne ook iets dikker worden. Maar vorig jaar was ze half juni echt spekvet, nu heeft ze vooral een dikke buik. Ik merk vooral dat ze beter in de vel zit, letterlijk beter in der vel. Vorig jaar stond ze veel strakker had ik het idee, ze was ook veel lomer. Dat ze nu de eerste maand weide ietsiepiets dikker is geworden maak ik me nog niet zo heel veel zorgen over. Het gras is de eerste weken nog lang en vet. Bij ons is het echte lange gras er wel vanaf en met het weinige regen verwacht ik dat het vanaf nu wel mee gaat vallen. Vorig jaar kon ik het vanaf half juni bijbenen met extra beweging en ging het er dan later in de zomer weer netjes vanaf. Nu ga ik alleen iets fanatieker door, ze kwam nu ook te dik uit de winter. Dat moet volgend jaar anders.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:27

Ik hoop ook dat het echt alleen even deze periode is.
Mijn instructeur zei dat ook al, in deze tijd gaat dat heel snel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:21

Het gras is dit jaar goed vol idd, daarom is het ook best lastig de paarden op gewicht te houden. De shetlanders stoppen met eten maar mijn fjord is onverzadigbaar, heel irritant.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:53

Talietjuh schreef:
Het gras is dit jaar goed vol idd, daarom is het ook best lastig de paarden op gewicht te houden. De shetlanders stoppen met eten maar mijn fjord is onverzadigbaar, heel irritant.

Ja lastig is dat he, heb ik dus ook met mijn koudbloed kruising. Ik heb besloten om ze eerst op stal te houden ‘s nachts ipv 24/7, het lukt prima zo en ik merk echt dat hij een stuk minder dik is dan vorig jaar. Hij ziet er eigenlijk prima uit nu, er mag nog wel iets af. We trainen nu volop buikspieren dus dat helpt ook!

Afbeelding

Afbeelding

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:05

@xliez wat een leukerd!

Hier ook 's nachts op de paddock met hooi, ze eet hier ondertussen helemaal prima met het graasmasker

Nu beweging opschroeven en wat meer krachttraining dmv werk aan de hand

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:36

@duplo Thanks!!

De mijne kreeg helaas wondjes van het graasmasker. Hij heeft sowieso een lastig hoofd ook met hoofdstellen. Hij staat nu vaak van half 10 tot 7 op het gras en ‘s nachts op stal met slowfeeder. En hij is 5x per week lekker aan het werk dus hopelijk krijg ik hem redelijk op gewicht de zomer door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:29

xLiez schreef:
Talietjuh schreef:

Ja lastig is dat he, heb ik dus ook met mijn koudbloed kruising. Ik heb besloten om ze eerst op stal te houden ‘s nachts ipv 24/7, het lukt prima zo en ik merk echt dat hij een stuk minder dik is dan vorig jaar. Hij ziet er eigenlijk prima uit nu, er mag nog wel iets af. We trainen nu volop buikspieren dus dat helpt ook!

[ [url=m/vmRxJA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/75wodl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit hoor! Glimt ook mooi!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 06:13

Hier geen wondjes van het graasmasker zelf maar van de tie rips waarmee ‘ie aan het halster zit en van het halster zelf...
Heb nu overal bontjes omheen en dat gaat goed gelukkig.

xLiez schreef:
Talietjuh schreef:

[ [url=m/vmRxJA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/75wodl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd, ziet er goed uit!

Hier ook hard aan het werk om in beweging te blijven.
Nu vroeg op om nog rustig naar strand te kunnen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:00

Leuk paard xLiez!

Hier krijgt hij toch z'n graasmasker af, gister ergens tussen half3 en 4 := heb hem nu iets strakker gezet.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:13

Wat heerlijk Nouvel, geniet er van!

Ohnee Leo :') hopen dat wat strakker helpt!