Maddy_Paola schreef:BillyYasmine schreef:Welke balancers hebben specifiek kleine pellets? Marstall force geef ik, maar ik zou om de paar maand graag eens willen wisselen.
Vitalbix bijvoorbeeld heeft grotere pellets die mijn mini's soms moeilijk gekauwd krijgen (geeft een harde knak dan).
Pluspunt als het in kleine emmer te koop is, met een 20kg zak heb ik veel te veel.
Is er toevallig een topic met foto's van wie wat voert? Lijkt me wel interessant om van verschillende voeders foto's te zien, plaatjes die er op internet bij staan zijn vaak zo bewerkt
Ik heb toevallig vandaag de pharmahorse vitamine brok open gemaakt, dat zijn minibrokjes, formaat xl hagelslag
Maar zijn de tanden wel goed als ze grotere brokken niet gekauwd krijgen? Dat is wel echt nieuw voor mij dat shetlanders moeite hebben met grotere brokken
Tandjes zijn recent nagekeken en in orde. Moet wel zeggen dat het vooral bij mijn oudje is. Ik zie hem soms bijten en dan hoor ik het luid knakken (alsof je zelf een hard snoepje in 2 bijt), dan pauzeert hij even alsof hij het zelf vreemd vind en eet dan verder. Moeilijk uit te leggen :/ pavo healthy treats zijn hetzelfde probleem, veel te hard voor hem. Hij vind de vitalbix tiny treats veel aangenamer. Pavo vital is ook vrij groot en daar zijn dan weer totaal geen problemen mee, maar eten ze de laatste tijd minder graag. Misschien is het gewoon de vitalbix die harder te bijten is?
Tanden waren buiten een paar kleine diastema's die opgevuld zijn en een minieme onderbeet (die hij al járen heeft) in uitstekende staat voor zijn leeftijd. Met marstall force ook absoluut geen problemen. Bedankt voor de tip alleszins, ik ga die van pharmahorse eens bekijken, wist niet dat die ook een balancer hadden