Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:16

Slmt9 schreef:
Tessaaa schreef:
Mag ik hier ook een vraag stellen? Ik twijfel over welke vitaminekorrel te gaan voeren. Mijn paard heeft jaren op de marstall force gestaan en wilde dit ineens niet meer eten. Toen overgestapt op vitalbix, maar hier werd hij mij te rillerig van. Vervolgens 2 jaar jpgef gevoerd. Hierop deed hij het super, maar ineens wil hij ook dit niet meer eten. Ik heb hem nu sinds 2 weken op oerbalans, maar sindsdien natte billen en vieze staart van het mestwater. Dit heeft hij normaal niet. Ik zoek een vitaminebrokje wat dus smakelijk is voor de moeilijke eter en luzerne vrij is (daar krijgt hij wat kriebels van). Verder geen speciale vereisten. Hij heeft geen tekorten en vertoond ook geen gedrag zoals zand likken e.d. Toont gewoon helemaal gezond. Hopelijk kan iemand mij een beetje in de juiste richting sturen. Overigens krijgt hij onbeperkt onverpakt hooi en verder op wat gras mix en wat kruiden voor de luchtwegen na geen andere voeding.

Victorious secret of pavo daily fit.

DailyFit :j

Cambiar

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:29

Heeft iemand soms het adres in Polen of Tsjechie waar je kruiden en mineralen kan laten samenstellen aub?
Ik ben al mijn adressen kwijt geraakt door nieuwe gsm.
Alvast bedankt!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:33

Ik had pavo een bericht gestuurd om te vragen of de dailyfit ook geschikt was voor een jaarling. Dat kon wel een halve koek, maar ze adviseerden dan om magnesium bij te voeren. Hoe staan jullie daarin?
Jaarling wil de breed en grow niet meer eten, dus dacht aan de dailyfit.
Evt heb ik ook de agrobs naturmineral. Dus wat is beter en hebben jaarlingen nog andere dosis nodig van de agrobs? Ik kan dat nergens vinden.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:55

De calcium:magnesium ratio bij de dailyfit mag inderdaad beter uit m’n hoofd, in de zin van meer magnesium volgens mij.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:17

Eapy schreef:
De calcium:magnesium ratio bij de dailyfit mag inderdaad beter uit m’n hoofd, in de zin van meer magnesium volgens mij.

Dus agrobs naturmineral zal beter zijn en dan gewoon 15 gram per 100 kilo ongeveer

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:21

Ik voer zelf de Vitalbix DC timothee aan mijn heel rille 3 jarige en dit is het enige voer waar hij niet compleet op staat te flippen en hanteerbaar blijft. Sinds hij dit krijgt is het een super fijn aangenaam paard. Alleen heb ik ook dat hij zand wil eten. Sinds ik silicium van Horseflex bij geef, is het al wel geminderd.
Ik zou graag op Vitalbix willen blijven want dit kan ik ook gewoon via stal bestellen en voor de rest doet hij het er super fijn op.
Iemand nog een suggestie wat ik misschien kan proberen ipv de silicium?
Kan ik hier nog oerbalans bijgeven bijvoorbeeld of overdoseer ik dan?

Kleine side note: mijn vorige springpaard op dezelfde stal stond op Havens Gastro+ en wilde ook zand eten hier.

Mijn andere paarden die op dezelfde stal stonden en cavalor voeding aten, deden dit overigens niet. Paddocks zijn nog steeds op dezelfde plek, alleen iets kleiner dan in die tijd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:48

zeewier.
vind ik nog het beste werken bij zand eten :j
ik heb altijd die van vanilia gegeven.
deze
https://www.agradi.nl/vanilia-ijslands- ... 4PEALw_wcB

maar ander merk kan natuurlijk ook.
ze moeten soms even wennen aan de geur.
maar heb altijd gemerkt dat ze dan stoppen met zand likken.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:18

ellepel schreef:
zeewier.
vind ik nog het beste werken bij zand eten :j
ik heb altijd die van vanilia gegeven.
deze
https://www.agradi.nl/vanilia-ijslands- ... 4PEALw_wcB

maar ander merk kan natuurlijk ook.
ze moeten soms even wennen aan de geur.
maar heb altijd gemerkt dat ze dan stoppen met zand likken.

Ja, zeewier werkt het ook het beste. Ook bij mest eten geloof ik. Ik geef die van de paardendrogist of horsefitshop

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:25

Hoi hoi, even een vraag. Ik zoek een grote brok vitame/mineralen. Ik geef ze namelijk uit de hand. En die kleine brokjes is dan zo'n gedoe. Welke hebben grote brok behalve de bikkels van subli?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:15

De koek van Pavo, daily fit, brak ik altijd in vieren. Dan heb je mooie grote formaten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:42

Na jaren lang VS ben ik vorige week toch met één paard overgestapt op Agrobs naturmineral. Ik vond hem voor de tweede winter niet helemaal lekker in zijn vel zitten. Heb zijn dieet ook een beetje aangepast om zijn lever wat te ondersteunen, ook al komen er geen verontrustende waardes uit het bloed. Hopelijk geeft het verbetering.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:38

Slmt9 schreef:
De koek van Pavo, daily fit, brak ik altijd in vieren. Dan heb je mooie grote formaten.

Inderdaad, deze is heel makkelijk te voeren uit de hand.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:26

Vitalbix DAILY complete zijn ook wat grovere brokken dan bijv agrobs of VS.

Hier voer ik nu de vitalbix DAILY timothee. Vooralsnog voorzichtig positief en iig geen spokend paard, wat ik op de normale variant destijds wel had. Ze eten het ook nog goed. Verder nog te kort om echt iets van te zeggen hoe ze het er verder op doen.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:04

De koeken zijn geen optie, ik geef nu de subli. Ik geef ze als beloning of bij het indoen van het bit. Dat wil niet met een koek. Vandaar dat ik zoek naar een grote brok

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:37

Dan geef je een pavo treat als beloning en een koek na.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 01:05

Voert iemand toevallig ook de balancer van Fibra? Kwam die toevallig tegen en leek me wel interessant. Zoek een alternatief voor de oerbalans die ik nu geef.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:29

Ik kom hier even binnen vallen met een vraagje als dat kan.
Ik heb een mini-shetlander ruintje gekocht, wordt in april 2jr.
Wat zou ik die het beste kunnen voeren?
Mijn quarter merrie en pony staan op vitalbix daily.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:18

owens-mama schreef:
De koeken zijn geen optie, ik geef nu de subli. Ik geef ze als beloning of bij het indoen van het bit. Dat wil niet met een koek. Vandaar dat ik zoek naar een grote brok

En de treats van Metazoa? Zelfde ingrediënten als de balancer

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:29

Wij hebben onze veulens nu sinds kort gedeeltelijk op Vitalbix breed and grow staan, hij krijgt vooralsnog 100gram per dag, alleen hij blijft enorm aan de diarree. Hebben meer mensen deze problemen ervaren met Vitalbix? Ik heb hem vorige week alleen op zijn brokjes gezet, en toen was het over. Nu voorzichtig weer geprobeerd en hij is weer aan de diarree...

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:37

Martine_Levi schreef:
owens-mama schreef:

En de treats van Metazoa? Zelfde ingrediënten als de balancer

Dat is een goed idee!!+ ga zo eens kijken waar ik die kan halen

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:14

The_Cat schreef:
Muze schreef:
https://heltieanimal.com/nl-nl/product/ ... mineralen/

Iemand hier ervaring mee?
Door t voer?

Zou dit (of iets soortelijks) wel gebruikt kunnen worden als alternatief? 1 van mijn 2 paarden gaat altijd klooien met de liksteen als ik er 1 hang. En ik twijfel dan of ze echt tekort heeft of gewoon wat wil prullen.

Ja ik geef het in de zomer door het voer als het heel erg warm is. In de winter gebruik ik het niet dan doet hij het met een liksteen.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:11

Ik zag dat de naam van Metazoa Superfit Broxxx is verandert naar Metazoa Fitright. Weet iemand of er ook qua samenstelling van ingredienten er dingen verandert zijn?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:30

Volgens mij dat niet.
Volgens mij alleen wel 15 kg ipv 20 kg per zak

LillyGuust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:52

Welke balancers hebben specifiek kleine pellets? Marstall force geef ik, maar ik zou om de paar maand graag eens willen wisselen.

Vitalbix bijvoorbeeld heeft grotere pellets die mijn mini's soms moeilijk gekauwd krijgen (geeft een harde knak dan).

Pluspunt als het in kleine emmer te koop is, met een 20kg zak heb ik veel te veel.

Is er toevallig een topic met foto's van wie wat voert? Lijkt me wel interessant om van verschillende voeders foto's te zien, plaatjes die er op internet bij staan zijn vaak zo bewerkt

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:58

BillyYasmine schreef:
Welke balancers hebben specifiek kleine pellets? Marstall force geef ik, maar ik zou om de paar maand graag eens willen wisselen.

Vitalbix bijvoorbeeld heeft grotere pellets die mijn mini's soms moeilijk gekauwd krijgen (geeft een harde knak dan).

Pluspunt als het in kleine emmer te koop is, met een 20kg zak heb ik veel te veel.

Is er toevallig een topic met foto's van wie wat voert? Lijkt me wel interessant om van verschillende voeders foto's te zien, plaatjes die er op internet bij staan zijn vaak zo bewerkt

Ik heb toevallig vandaag de pharmahorse vitamine brok open gemaakt, dat zijn minibrokjes, formaat xl hagelslag :x

Maar zijn de tanden wel goed als ze grotere brokken niet gekauwd krijgen? Dat is wel echt nieuw voor mij dat shetlanders moeite hebben met grotere brokken