Duplo schreef:@superpony, Ik ben inderdaad sowieso op zoek naar een graasmasker idd![]()
Heb nu gevraagd of paardeerlijk een pasbox kan maken met
de thinline + veiligheidshalster, ik wil het materiaal graag voelen
de easygrazer, 5cm qua gat zou misschien net wat kleiner mogen
en de best friend graze more
Die laatste is wel echt een stuk goedkoper maar ziet er zo op de foto er wel mooi uit en opener dan veel andere maskers
Ja echt een lastige keuze waar je goed aan doet vond ik ook...
Ik heb een veiligheidshalster van Horseware gekocht voor het graasmasker.
Ymediem schreef:Vandaag weer een dag dat het masker om bleef. Ben blij!
Fijn!
Granoek schreef:Ik lig te piekeren over mijn jongste paard en wilde morgen een topic openen maar bedacht me toen dat ik niet de enige kon zijn met dit probleem. Dus zo bij dit topic uitgekomen!
Voor nu even een reactie zodat ik het morgen nog terugvind en dan ga ik eens even wat pagina’s lezen want volgens mij is mijn jongste paard (4) ook veel te dik dus als dat mag kom ik hier graag meepraten!
Welkom hier, en stel je vragen, samen komen we er vast wel uit!
. Nu moet ik zeggen dat ik dit zadel ook niet heel fijn vind zitten maar nu hij echt te dik is geworden ligt hij ook niet meer fijn. Nu zit ik een beetje in een dubio wat ik daar mee zou doen. Nu al kijken naar een fijn tweedehands zadel of er toch even mee wachten tot hij slanker wordt. Het lastige is is dat hij een Tekna zadel heeft en er heel weinig dealers van zijn en waar ik het zadel van Daan heb dus danig ver weg zit waardoor die wat terughoudend is. 

Perfect op gewicht weer. Op haar stal krijgen ze ook maar ene handje brok. Die van mij bijna 1,5 kilo. Ik geef toe dat ik voor januari ook vaak graag wat muesli aan mijn paard gaf, daar ben ik al van afgestapt maar toch. Het hooi verscheelt ook best wel. Nu hebben ze heel fijn stengels droog hooi. maar soms ook tegen het bijna vochtige hooi aan. 
Wellicht kunnen jullie me helpen! Mijn jonge paard van inmiddels 3 jaar oud is 9 maanden geleden ernstig geblesseerd geraakt. Door een bekken fractuur heeft ze 6 maanden in de kliniek doorgebracht op stalrust en inmiddels is ze 3 maanden thuis. Op de kliniek kreeg ze onbeperkt hooi uit een net, een vitamine/mineralen supplement en wat muesli zonder al te veel voedingsstoffen. Nu geef ik haar hetzelfde, maar in plaats van enkel stalrust, staat ze nu op een kleine paddock of op een klein stukje weide. Het gras vreet ze echt, dus ze staat er maar beperkt. Ongeveer 2 dagen in de week, een paar uurtjes en het is al mooi kaal gegeten. Maar ze blijft te dik. Ik kan dit niet oplossen met bewegen; hoewel ik misschien 20 minuutjes per dag met haar aan de hand zou kunnen stappen. Verder kan ze nog niet meer bewegingsruimte krijgen. En ik mag haar pas over een jaar gaan longeren, omdat haar blessure nu nog te vers is. Hoe kan ik het voer het beste aanpassen? Ze is best bescheiden van formaat in hoogte, maar eet hooi voor een grote. Toch het hooi aanbod verminderen?