Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lenexa schreef:mbt tot het graasmasker afdoen, wat bij mij hielp was ten eerste een ander masker. Ik had er eerst een van HH, daar werd ze woest om en bleef proberen eraf te krijgen. Nu heb ik de easygrazer, die werd gelijk geaccepteerd. Maar als ik hem niet vast maak aan de manen ligt ook deze er 2 x in de week af, als net een ander paard eraan zit trekt die hem zo over de oren of als ze zelf langs haar been schuurt oid. Dus ik heb in de eerste pluk manen achter de oren een touwtje erin gevlochten. Zodat ik het masker met het touwtje kan vastmaken. Dan hoeft niet elke keer het vlechtje erin/eruit maar knoop ik gewoon het touwtje om het graasmasker tussen de oren. Pas had ze het nog over een oor gekregen maar bleef het toch netjes genoeg hangen.
superpony schreef:Lenexa schreef:mbt tot het graasmasker afdoen, wat bij mij hielp was ten eerste een ander masker. Ik had er eerst een van HH, daar werd ze woest om en bleef proberen eraf te krijgen. Nu heb ik de easygrazer, die werd gelijk geaccepteerd. Maar als ik hem niet vast maak aan de manen ligt ook deze er 2 x in de week af, als net een ander paard eraan zit trekt die hem zo over de oren of als ze zelf langs haar been schuurt oid. Dus ik heb in de eerste pluk manen achter de oren een touwtje erin gevlochten. Zodat ik het masker met het touwtje kan vastmaken. Dan hoeft niet elke keer het vlechtje erin/eruit maar knoop ik gewoon het touwtje om het graasmasker tussen de oren. Pas had ze het nog over een oor gekregen maar bleef het toch netjes genoeg hangen.
Mijn ruin doet alles af, dus ligt niet aan het soort graasmasker. Vliegenmaskers doet hij ook af.
Ik vind dat vastbinden aan manen echt helemaal niks. Ik zou dat nooit doen zelf. Mijn ruin gaat net zolang door tot iets af gaat en zou dan de manen mee uittrekken. Dat vind ik echt te pijnlijk.
Ymediem schreef:Die maskers liggen helaas boven mijn budget. Ook moet ik rekening houden met de mensen die mijn paard ik het land zetten. Gewoon halster doet ze zelfs al af. Nu zorg ik dat ze extra loopt, actief stapt want wegens de blessure mag ze ook nog niet vol aan het werk.
Gelukkig is mijn paard niet gevoelig voor iets als HB en IR. Heb hier iig nooit mee te maken gehad met haar.
Alleen dik.
Ymediem schreef:Die maskers liggen helaas boven mijn budget. Ook moet ik rekening houden met de mensen die mijn paard ik het land zetten. Gewoon halster doet ze zelfs al af. Nu zorg ik dat ze extra loopt, actief stapt want wegens de blessure mag ze ook nog niet vol aan het werk.
Gelukkig is mijn paard niet gevoelig voor iets als HB en IR. Heb hier iig nooit mee te maken gehad met haar.
Alleen dik.
Talietjuh schreef:Ja precies moet eerlijk zeggen dat ik voor mijn dieren echt altijd spaar dus dat de DA of andere dure kosten altijd gewoon kunnen.
Nouvel schreef:Talietjuh schreef:Ja precies moet eerlijk zeggen dat ik voor mijn dieren echt altijd spaar dus dat de DA of andere dure kosten altijd gewoon kunnen.
Ja hier hetzelfde, een paard is een bewuste keuze, en natuurlijk heb je niet altijd alles zo liggen voor een grote uitgave.
Maar ik probeer er wel voor te zorgen dat wat nodig is kan, zeker als het om hun gezondheid en welzijn gaat.
Dan koop ik maar goedkopere of minder kleren...
Duplo schreef:Moet zeggen dat ik het mbt de graasmaskers ook wel lastig vind, er zit toch aardig prijsverschil tussen
Het is niet dat ik niet de 150 euro voor de easygrazer wil uitgeven maar bv de thinline zit daar direct wel al een stap onder met z'n 85 euro (+ veiligheidshalster 15 euro)
Kan je toch weer een extra pot glucobalance kopen
En andere merken zitten nog weer een stuk lager in aanschaf
En het is dan nog maar de vraag welke het fijnste is/best werkt
(ik heb m'n keuze dus nog niet gemaakt)