Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ymediem schreef:Spikeandjax schreef:ymediem. misschien kan je een stukje van die vliegenfrontriem als soort voorpluk gebruiken?
Thanks! Hoe maak ik die dan vast? Hij zit al aan het halster vast.
HorseTimeXL schreef:Misschien een stomme vraag hier maar geven jullie de paarden ook supplementen of iets anders wat het afvallen bevorderd? Uiteraard weet ik dat het voorbeleid eerst moet worden aangepast net als de hoeveelheid beweging. Laatste zijn we mee bezig en met het andere moeten we nog even 13 dagen volhouden. Maar vroeg het me af
HorseTimeXL schreef:@Spikeandjax, O dat is al fijn en hoe lang longeer jij dan zo? Zeker met het zicht op de verhuizing zal ik in het begin wel vaker longeren en richten op het grondwerk maar wil wel echt blijven bewegen.
Ymediem schreef:@Spikeandjax: Thanks! Ga ik proberen!
Houden jullie de masker het hele seizoen om? Mijn paard gaat over een maand samen met een ander en dan vind ik het masker best zielig wegens sociaal contact.
Spikeandjax schreef:HorseTimeXL schreef:@Spikeandjax, O dat is al fijn en hoe lang longeer jij dan zo? Zeker met het zicht op de verhuizing zal ik in het begin wel vaker longeren en richten op het grondwerk maar wil wel echt blijven bewegen.
hij heeft een tijd stil gestaan dus ik moest het opbouwen, ben er nooit echt heel veel mee bezig geweest en hij kon het niet. na het leren doe ik het nu niet langer dan een kwartier. in dat ene kwartier moet ie best wat doen en dan lekker uitstappen
Deemiii schreef:Ik zit echt even met mijn handen in het haar...
Ondanks alle maatregelen die ik neem, komt ze alleen maar meer aan lijkt wel.
Ze krijgt nu 2 kilo hooi, onbeperkt stro, en staat dan op de weide met strookbegrazing én een grasmasker. Ze krijgt maar 2 handjes muesli per dag en Glucose Support van Horseflex.
Beweging is meer opgeschroefd... Ze is bijvoorbeeld bij haar hals en schouders niet dik, maar haar buik.. Ze heeft écht een onwijze buik.
Ik weet het niet meer, wat doe ik verkeerd?
HorseTimeXL schreef:Misschien een stomme vraag hier maar geven jullie de paarden ook supplementen of iets anders wat het afvallen bevorderd? Uiteraard weet ik dat het voorbeleid eerst moet worden aangepast net als de hoeveelheid beweging. Laatste zijn we mee bezig en met het andere moeten we nog even 13 dagen volhouden. Maar vroeg het me af
NinaCharlie schreef:Ik begin met voeren zo’n 2 of 3 weken vóór het begin van het weideseizoen en ik blijf het voeren tot ongeveer een maand na het weideseizoen.
Mijn paard is veel strakker en beter op gewicht dan alle jaren dat ik het niet heb gevoerd. Beter op gewicht dus, geen dikke manenkam en hij zit ook beter in zijn vel (als in... minder dramatisch staan uitbuiken)
Ben wel erg bewust met bewegen bezig dus ik rij en longeer zo’n 5/6 keer per week en op de dagen dat hij niet werkt doe ik nog wat kleine oefeningen om hem zijn buik aan te laten spannen. En daarnaast 7 dagen per week een halfuur stappen (dus bijv ‘s ochtends rijden/longeren en ‘s avonds stappen) op flink actief tempo omdat dat ook goed is voor vetverbranding.
Mijn ruin heeft geen zomerexceem maar is wel erg gevoelig voor schuren van zijn staartwortel als het even teveel wordt met suikers. Sinds ik de Glucobalance voer is dit ook veel minder. Al met al is ‘t geen wondermiddel maar ik zie wel (ook om mij heen bij anderen) positief resultaat maar wel als je op tijd begint).
Even een tip voor je laatste zin: maak elke paar weken even een vergelijkingsfoto van hetzelfde punt.
Saaams schreef:Mijn dier is echt gegroeid van het gras. Ze was al dik en op dieet. Nu een grasbuik
Heeft iemand ervaring met de gluco support van horseflex?