Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maikaatje schreef:Hallo
Mijn haflinger gaat morgen op dieet:P Ik zet haar een ochtend of middag of avond in de bakIk hoop dat ik snel resultaat zie
merrieveulen schreef:Maikaatje schreef:Hallo
Mijn haflinger gaat morgen op dieet:P Ik zet haar een ochtend of middag of avond in de bakIk hoop dat ik snel resultaat zie
hoe lang per dag wil je je paard van het gras afzetten, en wordt ze in die tijd wel of niet bijgevoerd? een verantwoord, gezond afvallen bereik je nl niet door het paard zijn voer te ontnemen. een paard is gemaakt om gedurende de dag steeds kleine beetjes voedsel op te nemen, en daarbij in een groep te lopen. de kans op stress bij het uit de groep halen is groot, en negatief gedrag daarmee ook. wanneer je een paard voor langere tijd zonder voedsel zet werk je problemen met het spijsverteringsstelsel in de hand, wees er dus voorzichtig mee!
merrieveulen schreef:als je goed kijkt op je voerzakken zie je dat er overal wel magnesium in zit. echter, het is eigenlijk nooit in de goede verhoudingen waardoor een tekort maar zo om de hoek kan komen kijken. verder is de vorm van belang, magnesium oxide en - chelaat zijn vormen die door het paardenlichaam goed opgenomen worden, in kant- en klaar voer (biks of muesli) zit het vaak in een binding die door het lichaam moeilijk wordt opgenomen.
[/url]
merrieveulen schreef:chelaat is het best opneembare, daaropvolgend is de oxide, welke ook prima opneembaar is. echter, in 'gewone' paardenvoeding zit dus altijd onvoldoende magnesium tot op heden.
bij de welkoop wordt ook magnesiumoxide verkocht.
Lieke_M schreef:Waar zou je in België aan dat magnesium kunnen geraken?
eilleen333 schreef:Ik zou wel oppassen met die brok, ... Het is nl gemaakt van gras wat ook niet echt geschikt is voor paarden...