Citaat:Geef je ons een samenvatting?
dit bericht viel
me op:
.Citaat:Wat ik wel mis aan dit onderzoek is dat er niet vermeld staat dat de liksteen die het beste uit de test kwam als basis melasse heeft. Melasse heeft een aantal nadelen die ik eerlijk gezegd zo een twee drie niet weet. Op dit forum is het al eens aan de orde geweest, volgens mij verminderde melasse de opname van calcium oid. Wat ik zelf een groot nadeel vind (ben bezig met liksteen nummer 4) is dat de paarden de melasse zo lekker vinden dat ze het eten omdat de melasse lekker is en niet omdat ze mineralen etc. nodig hebben
en deze:
Citaat:We onderzoeken niet welke steen de beste is hoor, we vergelijken de stenen, wat ik tot nu toe wel het beste vind van de horslyx is dat ze het meest complete beeld geven van de ingredieënten, dus idd ook de melasse. Bij andere stenen staat dat niet, maar zit er misschien ook wel in, ik hoop dat de fabrikanten mee gaan werken om een volledige opgave te doen van de samenstelling van de likstenen. Ik wist trouwens niet van die melasse en calcium, bedankt voor deze info, is ook iets om uit te zoeken.