Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jientis

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:42

Maar het feit dat ze actiever worden, is dat mss niet zo omdat ze geen pijn meer hebben?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:48

Jientis schreef:
Maar het feit dat ze actiever worden, is dat mss niet zo omdat ze geen pijn meer hebben?

ha, dat is precies wat de fabrikant zegt .....
maar dat soort energie wil je niet bij je paard hoor ! Echt overal van schrikken, bokkend en steigerend op stal staan etc.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:54

Oei nee, dat zou ik niet willen. Welke fabrikant is het? Want ik heb net horseflex besteld met gluco en msm.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:19

hahaha die van mij heeft dat ook. Die vliegt om de havenklap overal heen. Enige wanneer ze rustig staat is op het land of stal MET haar vriend. Ze moet vanwege obesitas :D in de paddock halve dagen en dat vindt ze niet leuk.

Maar het is voor een goed doel. Misschien ga ik wel eens proberen pure gluco te geven en MSN weg te laten, tenslotte is het voor haar preventief en is puur gluco ook wel een goed idee.

Want ik word af en toe knettergek van haar gedrag. Ze was altijd wel 'merrie' maar de laatste maanden............. :')

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 00:06

MSM heet het. MSN is iets anders _/-\o_

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:50

Mijn paard is ook veel drukker en schrikachtiger sinds ik glucosamine en MSM geef.. Kan dat dus echt daar aan liggen??

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:05

MSN of MSM...........in dit topic weten jullie in ieder geval waar ik het over heb :')

Ik zal google er eens even op los laten, anders stap ik toch over op pure gluco denk ik. Anders gebeurd er nog eens een ongeluk met die merrie van mij. Drukbol.

Ik zal even een apart topic hiervoor openen om te kijken wat de ervaringen zijn van anderen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:40

An1985 schreef:
Mijn paard is ook veel drukker en schrikachtiger sinds ik glucosamine en MSM geef.. Kan dat dus echt daar aan liggen??

:j En het werd bij mijn paard al meer -niet fijne- energie....

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:14

Bij mijne eerlijk gezegd ook niet..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:22

Ik ben weer terug van de glissando naar de glucosamine van pharmahorse gegaan. Heb ook de MSM besteld van hun.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:47

Ik zit toch ook te denken om over te stappen............wederom........degene die ik nu gebruik is best kostbaar en gaat niet super lang mee.

Als ik uit ga van 12 gram per dag bij Pharmahorse dan doe ik er ruim 2 maanden mee. Dat red ik nu niet met het huidige spul a 57 euro per liter.........

Ik ga weer even spitten.....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:56

Denk dat ik die van Horseflex ga proberen! Nette prijs ook.......
Jammer dat ik net weer die Bokt actie heb gemist want volgens mij nu geen korting meer.......... -O-

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:27

tylando schreef:
Ik ben weer terug van de glissando naar de glucosamine van pharmahorse gegaan. Heb ook de MSM besteld van hun.

beviel de glissando niet dan ?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:12

hij werd er niet beter van en liep stijver , dus weer overgegaan op de glucosamine en het ging beter!tenminste dat is mijn gevoel!
nu mag meneer morgen naar de kliniek want linksachter heeft hij al een maand een verdikking en loopt niet zuiver in draf op dat been! dus verdoven om te kijken of het boven of onder in het been zit en evt foto's maken!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:25

tylando schreef:
hij werd er niet beter van en liep stijver , dus weer overgegaan op de glucosamine en het ging beter!tenminste dat is mijn gevoel!
nu mag meneer morgen naar de kliniek want linksachter heeft hij al een maand een verdikking en loopt niet zuiver in draf op dat been! dus verdoven om te kijken of het boven of onder in het been zit en evt foto's maken!

dan zal je gevoel vast kloppen hoor ! Je hoort wel vaker dat gelatinaat soms niet zo goed werkt.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:26

ik heb het nog wel in mijn kast staan, dus als iemand interesse heeft? emmer is nog half vol!

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:02

ik heb de horsflex gluco+msm aangekregen maar durf er niet goed mee beginnen nu ik gehoord had dat ze soms zoveel energie krijgen van die msm?
Kan ik volgens jullie iets verkeerd doen met dit supplement te geven?
Ik denk eigenlijk dat de msm wel goed zou zijn (verbeter me als ik verkeerd ben) omdat er zwavel inzit en hij mok heeft op zijn been. Ik lees overal dat bij mok, een zwavelsupplement kan helpen dus...
Of ben ik helemaal verkeerd?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:05

Ik denk dat je het gewoon moet proberen. Lang niet alle paarden worden druk door de msm of glucosamine hoor.
Mijn paard wel, maar die is ook altijd een paar weken hyper als hij op het voorjaarsgras loopt b.v.
En wordt je paard er wel druk van, dan stop je er gewoon mee en heb je na een paar dagen weer een rustig paard....

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:18

ok ben benieuwd zeker met de MSM . mijne heeft ook altijd in de zomer wat mok, dus kijken of dit hierbij helpt!
bij pharmahorse op de website stond ook dat de MSM de werking van glucosamine versterkt?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:31

Ja dat klopt. Er staat een paar blz terug een stuk over. Zoek maar eens.

Ik stap denk ik toch ook over. Scheelt me gewoon ook veel geld. Alles bij elkaar met speciaal beslag moet ik gewoon ergens keuzen maken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:31

Ja dat klopt. De zwavelbruggen in MSM versterken de werking/opname van glucosamine
Oeps ,Dimple was me voor ;)

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:09

Oke, vandaag eerste dosis gegeven:-)
Ik dacht dat hij het nooit zou opeten omdat ik vind dat het nogal stinkt maar ik heb zijn pavo multfit en wat vazuintjes eronder gemengd en hij heeft alles opgegeten:-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:34

Ik ga vandaag mijn eerste bestelling maar even doen! ;)

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:44

voor leden van bokt hebben we nu weer een actie tot het einde van de maand juni, verzendkosten worden terug betaald!
Leden die hiervan gebruik willen maken kunnen bij "opmerkingen" tijdens de bestelling aangeven dat ze lid zijn van bokt. Dan storten wij het terug! *\o/*
Dus leuk voor iedereen die Horseflex producten wilt proberen (bv dus de Glucosamine-MSM)

deze actie loopt dus tot 30-06-2013

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:35

Gister besteld en vandaag in huis! Top. Eerste het oude opmaken en dan beginnen! Ben benieuwd.