Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annepanne schreef:Wat een interessant topic! Zat zelf nog wat in de granen richting om van de brok af te zijn en geen melasse muesli te geven. Heb nog de Kentucky lite E en de herbamix van Mijten staan. Komen hier allebei niet goed uit dus! Heb een (sport)paard, merrie, loopt nu weer even op de paddock (4 tot 6 uur ongeveer) krijgt 3 keer hooi per dag en een 3 handjes van bovenstaand voer met een grote hand gehakseld gras (nu Mijten) vanwege wat langer bezig zijn en gevoelige maag. Dier is erg gevoelig voor veranderingen en gevoelig op de maag. Heb dit voorjaar/ zomer twee verteringskuren gedaan omdat het helemaal niet goed ging (qua blinde darm en ook qua spierverzuring). Nu is ze aardig op de rit. Starten nu weer met rijden, zal zo'n vier a vijf keer per week zijn, opbouwend naar intensief. Dan krijgt ze ook weer wat meer voer. Op de Herba blijft ze aardig cool, op de kentucky wordt ze heter. Wel is het een merrie die snel dik wordt (is ze nu ook..) Die dus sneller verzuurt en die genoeg energie moet hebben maar niet te heet worden. Ongeveer 1.68m groot. Wat zou ik kunnen gaan voeren als ik op de HH overga en hoeveel ongeveer? En wat zou ik evt van de Equifyt kunnen voeren? Moet nog even uitzoeken wat goed te verkrijgen is, vandaar de dubbele vraag!
Splinter schreef:Hmmm balen mijn paard eet de huidige zak HH erg slecht, tot helemaal niet.
Ze eet het wel vaker wat slecht, maar dan kwam het tijd nog wel op over de hele dag, maar nu stapelt het zich echt van dagen op.....
Ik zal even mailen, alleen haalt een vriendin van me het altijd op ( op haar naam) en die is voorlopig met vakantie...
Equi_libre schreef:ik denk niet dat het naar niks smaakt. Dan zou gras, hooi en kruiden ook naar niks smaken.... Ik vind het zelf ook lekker ruiken. Ik bewaar het in een ton en als ik die open draai, ruikt het heel lekker. Ik heb ook vaak zakken achter in de auto, dan ruikt mn hele auto ernaar... Maar goed, misschien ben ik wel een paard geweest in een vorig leven.
@ Splinter: wat eet je paard op dit moment nog meer?
Splinter schreef:Equi_libre schreef:ik denk niet dat het naar niks smaakt. Dan zou gras, hooi en kruiden ook naar niks smaken.... Ik vind het zelf ook lekker ruiken. Ik bewaar het in een ton en als ik die open draai, ruikt het heel lekker. Ik heb ook vaak zakken achter in de auto, dan ruikt mn hele auto ernaar... Maar goed, misschien ben ik wel een paard geweest in een vorig leven.
@ Splinter: wat eet je paard op dit moment nog meer?
Niks, ja hooi en gras
Ze krijgt dit nu een jaar, maar ik krijg deze zak er niet in
Ik bewaar het in een afgesloten ton,
Ik voer verder ook geen appels, andere biks oid. Gooi er wel een handje rozenbottels doorheen, maar nu eet ze dan alleen die....
Splinter schreef:Heb haar net wat anders gegeven, daar viel ze gelijk op aan
Ik ga even mailen, ik denk echt dat het aan de zak ligt en dat vind ik zonde
Anders moet ik weer terug naar de F4F en dat is een stukje duurder...
Splinter schreef:Heb geen andere zak meer![]()
Maar deze zak had ze al moeite mee, toen ben ik aan m'n andere ton begonnen die dus 3 weken geleden op was, terug naar deze ton en deze eet ze helemaal niet meer.
Voederwaarde van het gras is momenteel laag, dus lijkt me niet dat ze verzadigd is