Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:56

Wauw, in nog geen tien minuten al drie mensen die het willen opsturen! Ook perr pb, en iemand die het ook in mijn woonplaats kan krijgen, dat is het meest praktisch. Bedankt voor het aanbod mirim!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:00

ook ik kan je wel een handje force op sturen.
als je het wilt moet je maar pben.

vandaag mijn 3e levering binnen gehad van equi totaal.
andere 2 keren was ik er zelf maar nu stond het voor de stal deur, keurig.

mijn merrie is nog steeds niet gek van de corn.
had 2 dagen geen corn omdat het op was en toen havervrij gegeven en vond ze heerlijk, vandaag dus weer met lange tanden aan de corn maar als ik het door de lucerne doe eet ze het gelukkig wel.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:02

Het is geregeld, maar thanks!

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:15

http://www.marstall.nl/
is de site die je alle informatie en waardes verschaft.
Wij ervaren het al een flinke tijd als goede smakelijke muesli's die veel voor het paard doen.

http://www.langwerden-veevoeders.nl/
Is de leverancier die DOOR HEEL NEDERLAND AAN HUIS/STAL LEVERT, zelfs zonder extra kosten.
Hebben wij hele goede ervaringen mee, leveren, normaal gesproken, op twee-wekelijkse routes, maar in "spoed" gevallen zelfs op de dag zelf +:)+ Bovendien leveren ze ook kleine hoeveelheden (ja, ook één zak :j ) En ze zijn er goed in hun voeradviezen.

Meer recencies over Marstall staan ook hier http://www.voervergelijk.nl/voer/vrij,marstall

Succes.

joyce B

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:27

Ik voer nu een aantal weken vrijwel elke dag een halve? schep Faser light en daarbij een half bekertje force per dag. Zowel aan mijn geblesseerde merrie met overgewicht, als aan mijn 19,5 jarige oude pony.
Mijn merrie glimt als een spiegeltje en haar vacht voelt heerlijk glad.

Mijn pony wordt nu dikker (was nogal schraal) en zit ook lekker in het haar en hij heeft veel meer energie. Gaat bokkend de bak door, met rijden is hij veel voorwaartser en hij beweegt soepeler/swingender.

Hiervoor voerde ik ze minder krachtvoer en ook niet zo vaak, en dan Kentucky E-lite van Havens, en half bekertje Pavo Vital.
mijn merrie voerde ik niet zoveel omdat ze te dik was, mijn pony durfde ik niet veel te voeren vanwege zijn zomereczeem/jeuk klachten.

Ze krijgen er nog wel een handje lucerne van Hartog bij, ben nog op zoek naar iets vergelijkbaars zonder melasse, maar van deze lucerne heeft mijn pony nog steeds geen jeuk gekregen terwijl hij dat van de Pavo Daily wel kreeg. Alternatief voer is hier moeilijk te krijgen. Is vooral Pavo, Havens en Subli in onze omgeving.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:46

Haalde voorheen de muesli op in Spanborek maar heb deze week voor het eerst laten bezorgen door Langwerden. De zakken stonden keurig netjes in de schuur! Is dus voor herhaling vatbaar! Het is toch makkelijker als het bezorgd wordt :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:53

Welke vorm van marstall zouden jullie een veulen van 6 maanden voeren ?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:55

Letsdunit schreef:
Welke vorm van marstall zouden jullie een veulen van 6 maanden voeren ?

De veulenmuesli :j

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:06

wij voeren onze haflinger met IR en tinker nu faser light. Tot nu toe gaat het goed en vinden het lekker. Nu ook wiesencobs van marstall erbij als tussendoortje.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:25

Stal_Fiore schreef:
Niet dat ik weet

Ik heb mijn proefpakketje binnen, besteld via de site van Marstall

mirjamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:11

aliealie schreef:
Zijn er nog "gebruikers" in Friesland die het op stal krijgen afgeleverd? Ik moet er nu voor naar Akkrum rijden, zou mooier zijn als het ook dichterbij kan. ;)

Hallo,
ik kan het voor je leveren, in principe het hele assortiment. Het wordt dan thuis bezorgt, dit kan door heel nederland.
Het wordt op route geleverd dus als je weet wanneer de route bij jou in de buurt is, kun je gewoon een paar dagen van te voren bellen.
Als je geinteresseerd bent, doe me even een pb en dan krijg je mijn nummer.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 12:23

Ok bedankt voor je aanbod, maar ik krijg het nu al een tijdje uit Zwaagwesteinde.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:45

Hier helaas toch een teleurgestelde gebruiker..Was begonnen aan mn 2e zak Naturell, maar ze eet het gewoon niet meer, terwijl ze het er zo goed op deed. Nu ben ik dus maar weer over gestapt naar een andere muesli (Subli zonder) en ga ik het over een tijdje nog maar eens proberen op te voeren.
Toch jammer dat er zoveel paarden zijn die het uiteindelijk niet meer willen eten, tis zo'n mooi voer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:52

bij mij wilde mn paard het na een halve zak ook niet meer eten *vito*

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:15

Hier ook een...helaas...ze vertikt de vito op te eten, ook door het vele gruis denk ik. Ben nu aan de faser light begonnen en ze eet het met lange tanden, en alleen met een appel of wortel er door heen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:23

mijn paard heeft ook faser light en hij eet heel rustig maar eet wel achter elkaar zijn bak leeg
hij krijgt er nu med doorheen ,en eet het nog steeds goed
geen geschrok meer!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:42

De Corn muesli en ook de nutripellets worden door mijn paarden met smaak gegeten. :)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:45

Hier nog steeds gretig aan de corn, de wortels duwt ie aan de kant.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:35

mijn merrie vind de corn niet zo maar eet het wel, 's morgens met lucerne erdoor en 's avonds alleen corn, al verkiesd ze haar hooi dan wel maar eet hapjes tussendoor.
de andere 2 eten het prima.

mijn ene oudje houd niet zo van de agrobs, als ik het meng met wat slobber gaat het wel redelijk.

en mijn oude welshje houd niet van de force, dus die krijgt er kwart schepje havervrij door en vind het dan wel lekker.

allemaal vinden ze de havervrij erg lekker, maar ziet er ook heel anders uit, plakt een beetje en ruikt veel lekkerder.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:09

Mijn Quarter en American Appaloosa voer ik al jaren Marstal Western. Ze krijgen 's morgens en 's avonds een halve schep en verder 3x per dag hooi erbij. Als ik in de winter de deken af doe glimmen ze mij tegemoet ! Vooral mijn Appaloosa was voorheen een stuk heter, maar gaat nu prima . Ik ben dan ook zeer tevreden over het voer, ik haal het altijd in Akkrum.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:42

Vorige week overgestapt voor mijn Paints, shet en bevriende Welsh Cob op Marstall IJslander Robust. Straks als de Welsh en de jongere Paint weer aan het werk gaan, zullen we waarschijnlijk wel overstappen op een andere Marstall. Werkelijk verrukkelijk vinden ze deze muesli! Ruikt mega naar knoflook.......
Meerdere hier ervaring met de IJslander Robust?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:58

Onze ijslander krijgt ook robust muesli. Hij eet het erg goed. Ruikt lekker. Paint staat op cornmuesli. Doet het er ook erg goed op.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:22

Ik had een vraagje. Mijn paard van 27 verhuist per 1 januari naar een andere stal, van 's nachts naar binnen (en in de winter nog langer) gaat ze naar 24/7 buiten. Helaas is ze door de winter plots behoorlijk afgevallen, ze is niet graatmager hoor, maar veel dunner moet ze ook niet worden.Meer brok voeren gaat niet (ivm stuiteren, ze krijgt 3/4 schep pavo basisbrok) en ze krijgt al heel de dag door ruwvoer. Ook heeft ze sinds 4 maanden jeuk, zomerexceem en beestjes zijn uitgesloten. Ik vermoed dus dat het door de vele suikers en andere 'zooi' komt die in pavo basisbrok zit.

Ze wordt nog 4x in de week á halfuurtje/uurtje getraind en haar tanden zijn ook nog goed. (Slobber is dus niet nodig)

Iemand enig idee welke muesli geschikt zou kunnen zijn? Ik heb dat voeradvies formulier al ingevult en wacht ook die reactie nog af. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Faser light, Naturell en Vito.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:45

Alhoewel het natuurlijk super is dat ze straks 24/7 buiten is, is het niet de beste keus om deze verandering voor een paard van 27 door te voeren hartje winter,
Zeker omdat ze al vermagert moet je oppassen dat ze niet te mager word als ze naar buiten gaat, het vergt nogal wat van een paard,
Voor zo'n ouder paard kan je dan bv luzerne aanbieden of e lijn distel olie door het voer doen.
Ik zou zeker het advies van Marstall afwachten, ervan uitgaande dat je hen ook volledig hebt ingelicht over de op handen zijnde verhuizing.
Het hooi op de nieuwe stal moet van goede kwaliteit zijn en zo goed als onbeperkt beschikbaar.
Heeft ze/hij een goede vacht?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:07

Marstall heeft toch ook een muesli met veel mais? Misschien dat ze daarvan wat aan komt? (En een hele dikke deken opdoen vanwege de verhuizing.)