Sowieso is t soms zoeken wat er bij je paard past hoor, zijn net mensen, zijn allemaal anders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Je hoort wel meer dat paarden rillerig worden van de luzerne in vitalbix.
Wellicht kan je victorious secret proberen? Uit mn hoofd hoger in de meeste vit/min en aminozuren. Zit geen luzerne in.
De daily fit koeken van pavo ook niet. Maar die heeft weer net iets lagere vit/min dan de victorious.
Sjafrane schreef:Slmt9 schreef:Je hoort wel meer dat paarden rillerig worden van de luzerne in vitalbix.
Wellicht kan je victorious secret proberen? Uit mn hoofd hoger in de meeste vit/min en aminozuren. Zit geen luzerne in.
De daily fit koeken van pavo ook niet. Maar die heeft weer net iets lagere vit/min dan de victorious.
Daar heb ik inderdaad een zak van gekocht. Nu ga ik nog even opzoek naar een müsli zonder al teveel suikers en zetmeel.
Heeft iemand daar misschien een tip voor?
Spenk schreef:Er worden wel vaker paarden een spook op vitalbix ja. En veel tekorten erop heb ik ook vaker gehoord. Ik voer het daarom niet.
wendy1987 schreef:Als ik dit zo lees is vitalbix misschien juist iets voor die van mij.
Geef nu vital van pavo..
En ze mag best iets wakkerder zijn soms..
Zou dat ook goed passen bij een eczemer? En zit er dan nog veel verschil in timothee of lucerne?
Of toch gewoon beter bij pavo blijven?
Miran schreef:Ik zou wel in de gaten houden dat een balancer niet alles aanvult wat graszaadhooi mist. Dat is erg eenzijdig en eigenlijk niet geschikt als enig ruwvoer, moet je meer zien als aanvulling daarop.
wendy1987 schreef:wendy1987 schreef:Als ik dit zo lees is vitalbix misschien juist iets voor die van mij.
Geef nu vital van pavo..
Zou dat ook goed passen bij een eczemer? En zit er dan nog veel verschil in timothee of lucerne?
Wat zouden jullie in deze doen? Moet bijna weer een nieuwe zak namelijk en de vitalbix moet ik bestellen, die hebben ze volgens mij niet in de buurt..
wendy1987 schreef:wendy1987 schreef:Als ik dit zo lees is vitalbix misschien juist iets voor die van mij.
Geef nu vital van pavo..
Wat zouden jullie in deze doen? Moet bijna weer een nieuwe zak namelijk en de vitalbix moet ik bestellen, die hebben ze volgens mij niet in de buurt..
salamaleque schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de Hi support balancer van JPGEF?
https://www.jepaardgezondenfit.nl/balan ... pport.html
Ik zou het voeren naast graszaadhooi aan mijn senior ruin. Hij moet alleen niet te schraal worden dat had ik voorheen bijvoorbeeld wel met Equilin daar moest ik toen zoveel bijgeven.
Hij krijgt nu coolstance copra slobber maar dat is lastig klaarzetten voor de voerbeurten van stal. In de winter bevriest het en in de zomer werd het snel te warm.
Miran schreef:Ik zou wel in de gaten houden dat een balancer niet alles aanvult wat graszaadhooi mist. Dat is erg eenzijdig en eigenlijk niet geschikt als enig ruwvoer, moet je meer zien als aanvulling daarop.
salamaleque schreef:Miran schreef:Ik zou wel in de gaten houden dat een balancer niet alles aanvult wat graszaadhooi mist. Dat is erg eenzijdig en eigenlijk niet geschikt als enig ruwvoer, moet je meer zien als aanvulling daarop.
Ik dacht juist dat een balancer een totaalpakket aan vitaminen en mineralen wasOp onze stal wordt alleen graszaadhooi gevoerd en in de winter nog een voerbeurt voordroog. Voordroog kan mijn paard niet tegen dus hij krijgt alleen graszaadhooi. Ik voer nu vitaminen/mineralen (poeder) bij van de Groene Os in combinatie met Coolstance Copra slobber. Alleen een brokje voeren is voor stal handiger dan slobber. De slobber kan ik dan zelf blijven geven dat is geen probleem. Maar als ik de balancer hi support van JPGEF nog met van alles moet gaan aanvullen dan wordt het wel een hele dure grap.