Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:28

Wiwabalia schreef:
Hadden er hier mensen ervaring met Oerbalans? Ik kan geen gespecificeerde ingredientenlijst vinden en zag van de week dat mijn merrie JPGEF een beetje links liet liggen en de slueslimix er handig tussenuit viste.

Dit deed ze eerder niet dus vraag me af wat het grotere verschil is tussen die 2. En of ik in de toekomst wellicht (tijdelijk?) kan switchen.

Zou het jammer vinden, ze doet het er goed op en ziet er stralend en fit uit, en dat met 20 jaar. Je ziet haar leeftijd niet aan haar af.

Ja, de mijne deed het heel goed op oerbalans — maar het erin krijgen was een gedoe, ze vond het niet lekker. Dat lees ik helaas vaak.

Lizenlotte

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:34

Mijn paard doet het ook goed op oerbalans, zij eet het zonder problemen. Mocht je het willen proberen, bestel het dan vandaag nog zodat je de korting van 20 % nog kunt meepakken met de Code LPB20 op de site van vitalstyle zelf ;-)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:36

Wiwabalia schreef:
Hadden er hier mensen ervaring met Oerbalans? Ik kan geen gespecificeerde ingredientenlijst vinden en zag van de week dat mijn merrie JPGEF een beetje links liet liggen en de slueslimix er handig tussenuit viste.

Dit deed ze eerder niet dus vraag me af wat het grotere verschil is tussen die 2. En of ik in de toekomst wellicht (tijdelijk?) kan switchen.

Zou het jammer vinden, ze doet het er goed op en ziet er stralend en fit uit, en dat met 20 jaar. Je ziet haar leeftijd niet aan haar af.

Afbeelding

Heb het heel lang naar tevredenheid gevoerd, ga nu over naar de landmuhle senior premium vanwege hoge vitamine e gehalte en geen wei beschikbaar. Mijn paard is nu 25

NewChapter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:06

Ik heb een Andalusier van 2,5 jaar en hij krijgt onbeperkt hooi en daarnaast 250gram metazoa per dag.

Ik ben een beetje rond aan het zoeken wat het beste voer voor hem is zodat optimaal groeit.

Heeft iemand toevallig ervaring met een jong dier qua voer en wat voor voer de juiste samenstelling had?

Tot nu toe merk ik nog geen gebreken alleen dat hij na het mesten nog wat mestwater verliest.
Laatst bijgewerkt door NewChapter op 08-09-22 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:08

Ik voer mijn jonkie Vitalbix Breed & Grow.

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 03:00

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 09:34

Ik heb toevallig de zak naast me, daar staat het ook niet op. Maar je voert zo weinig, het voegt sowieso amper energie/eiwit toe. Ik geeft mijn Haflingers 40 gram per dag.

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:03

Miran schreef:
Ik heb toevallig de zak naast me, daar staat het ook niet op. Maar je voert zo weinig, het voegt sowieso amper energie/eiwit toe. Ik geeft mijn Haflingers 40 gram per dag.

Het is voor een jonge haflinger, en zou nog even analyse kunnen doen of het hooi genoeg eiwit heeft, tegen die tijd dat hij er is, anders wat anders zoeken met extra eiwitjes... maar tot nu toe nog niks gezien waar geen troep bij in zit. Pure horse rade mij aan (zonder hooi analyse) dat de season fit box met mineraal buffet voldoende moet zijn...hooi zag er mooi uit niet te fijn, niet te grof, zag er rijk uit, onverpakt van eigen land was het, maar meten is weten natuurlijk. Het blijft even een zoektocht

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:05

@Maddy_Paola: dankje, ik ga overstappen zodra ik door de JPGEF heen ben, probeer dan een kleine bak eerst en even kijken wat het doet.

Die van mij staat nu nog op de wei dus krijgt zat vit. E. Eventueel een goede olie voor de winter erover om dat aan te vullen bij die van mij.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:10

Olie van horseflex is fijn daarvoor, vind ik.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:22

Muze schreef:
Olie van horseflex is fijn daarvoor, vind ik.

Ga er eens naar kijken, heb altijd de poeders van hun! Fijn merk. :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:28

Poeder kan ook, meen dat ze die ook hebben met vitamine e.

Aladdina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:36

Ik ben op zoek naar een vitaminebrokje/balancer waardoor ik niet meer zoveel supplementen hoef te geven aan mijn pssm1 paard.

Ze krijgt nu:
- magnesiumchelaat
- Vitamine E
- amino complex merrie
- elektrolyten
- glucobalance

Heeft iemand van jullie een idee?

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:17

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar Aladdina! Dat zou ik ook wel heel fijn vinden ipv alle losse poeders.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:54

Ik heb een hele tijd meegelezen en voer al een paar jaar vitalbix. Omdat mijn pony al een hele tijd een beetje aan het veranderen is in een spook. Heb ik haar laten nakijken en nu ben ik gewoon geschrokken hoeveel ze te kort heeft :( Nu ga ik over stappen op de balanceren van pure paarden voeding. En hopelijk komt het dan weer goed. Heeft er iemand misschien nog tips. Ik zoek eigenlijk nog een müsli met helemaal niks. Ik ben inmiddels wel een beetje uit gevolgen :D

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:00

@Sjafrane gaf je de Daily Complete? En welke tekorten had je paard dat blijkbaar niet door de voeding werd aangevuld?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:51

Ze komt best veel tekort. Ze krijgt daily compleet timothee en active + voor de rest krijgt ze onbeperkt ruwvoer

Mineralen en sporen elementen tekort: calcium, potassium, magnesium, podium, ijzer, zink, koper, manganese, chromium,selenium, kobalt

Vitaminen licht tekort: A , D, E, K1, K2 Vitaminen erg tekort: C, B :1,2,3,5,7,9,12 en 17

Ik wil nu graag wel over naar iets anders.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:30

Mankeert je paard iets? Vind het een fors vitamine tekort zelfs als je gewoon vitamine brok voert..

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:33

Sjafrane schreef:
Ze komt best veel tekort. Ze krijgt daily compleet timothee en active + voor de rest krijgt ze onbeperkt ruwvoer

Mineralen en sporen elementen tekort: calcium, potassium, magnesium, podium, ijzer, zink, koper, manganese, chromium,selenium, kobalt

Vitaminen licht tekort: A , D, E, K1, K2 Vitaminen erg tekort: C, B :1,2,3,5,7,9,12 en 17

Ik wil nu graag wel over naar iets anders.

Hoeveel voer je? En hoe zwaar is je paard? Misschien voer je te weinig dc timothee?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:48

Wow, dat vind ik ook veel tekorten. Kan het zijn dat er een probleem is met de opname van voedingsstoffen?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 06:41

Het enige wat ze mankeert is dat ze op leeftijd is :D, een fitte oudere dame is het. Ze krijgt 300 gram daily compleet. En 250 active. Ze weegt 465 kg is een flinke e-pony en recreatief gereden. 3 a 4x in de week

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:01

kun je dan niet gewoon meer geven van hetgeen je nu voert?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:55

Sjafrane schreef:
Het enige wat ze mankeert is dat ze op leeftijd is :D, een fitte oudere dame is het. Ze krijgt 300 gram daily compleet. En 250 active. Ze weegt 465 kg is een flinke e-pony en recreatief gereden. 3 a 4x in de week

Ik heb het idee dat ze best weinig krijgt als ze ook nog in het werk staat.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Je zou eens aan vitalbix een voeradvies kunnen vragen. Ik vind dat je daar super fijn geholpen word.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 10:48

paarden op leeftijd kunnen ind moeite hebben met opname van vitamine/miniralen het is daarom niet erg om te verhogen. Wel zou ik daarvoor advies nemen bij de voermerk die je wilt nemen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:54

felicity schreef:
Sjafrane schreef:

Ik heb het idee dat ze best weinig krijgt als ze ook nog in het werk staat.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Je zou eens aan vitalbix een voeradvies kunnen vragen. Ik vind dat je daar super fijn geholpen word.

Dat heb ik gedaan. En die komen met meer active+ maar daarvan staat ze alleen maar op haar achterbenen. En wordt ze nog meer een spook en dat rij ik er dan ook niet meer uit. We doen rustige ritjes.

Ik was ook benieuw of meer paarden schrikkerig worden.