Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 23:04

Waar staat jpgef voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 05:50

Belker schreef:
Waar staat jpgef voor?

Je paard gezond en fit

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:16

Heeft er iemand ervaring met de
Horse First Vital multivitaminen?

https://www.paardendrogist.nl/horse-fir ... v-1-l.html

Klinkt ideaal, onderhoudsdosering is 1x per week 30 ml. In verhouding ook niet duur. Je doet 100 dagen met een fles.
Lijkt me ook ideaal in vloeibare vorm.

SunnyHorse

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 00:10

Ken het niet, maar klinkt inderdaad ideaal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 06:59

Zo te zien bevat het alleen vitamines en geen mineralen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 07:58

^ en ik zie ook niet hoeveel vitamines

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:44

Nibbit schreef:
^ en ik zie ook niet hoeveel vitamines

Hier staat het:

Afbeelding

Heb contact gehad met de paardendrogist en die gaven aan dat de hoeveelheid vitaminen de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is.
Laatst bijgewerkt door Oretha op 28-08-22 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:44

Nouvel schreef:
Zo te zien bevat het alleen vitamines en geen mineralen.

Ja klopt het zijn puur vitaminen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:41

de bodybuilder was op, denk ga wat anders proberen en ik kwam van pharmahorse de proteinebooster tegen.
dit
https://www.pharmahorse.nl/proteine-booster.html

ben wel benieuwd of ik verschil ga zien.
zonder bodybuilder valt mijn merrie altijd best wel wat terug,al zit daar niet eens zoveel eiwit in.
hier zit meer in,ook totaal andere samenstelling, dus eens kijken.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:04

ellepel schreef:
de bodybuilder was op, denk ga wat anders proberen en ik kwam van pharmahorse de proteinebooster tegen.
dit

zonder bodybuilder valt mijn merrie altijd best wel wat terug,al zit daar niet eens zoveel eiwit in.

Zou je dan niet gewoon puur sojaschroot gaan voeren? In de proteine booster zit ook flink deel sojaschroot en denk dat puur én goedkoper is én hoger in eiwit zit, ik was er eerst ook beetje huiverig voor maar geef t nu 2 maanden en doet zoveel goed, begonnen met 100g per dag en nu 200 g per dag, en merk echt verschil. Ook heel fijn mijn kieskeurige merrie eet het gewoon makkelijk, likt dr emmer uit.
100 g is ongeveer zo'n bekertje die je bij oerbalans (vol) of pavo vital (3kwart) krijgt, heb t zelf even met keukenweegschaal gedaan, leeg bekertje erop en op 0 zetten, en dan paar keer opnieuw scheppen en wegen zodat je gemiddelde hebt.

https://www.grevers-winkel.nl/product/9 ... 1854813018

https://www.horseadds.com/product/proti ... hMQAvD_BwE

Deze 2 bezorgen allebei gratis

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:19

ellepel schreef:
dit

Ben ook wel benieuwd naar het zetmeelgehalte.
Verder vind ik het gek dat alleen lysine wordt genoemd als aminozuur. Sojaschroot bevat zelf nog twee andere aminozuren. Ook is sojaschroot best hoog in suikers, dus hoe dit dan in dit product zo laag kan zijn?

Ik blijf iig ook bij de gewone sojaschroot, doet mijn paard het ook erg goed op.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:38

Slmt9 schreef:
ellepel schreef:
dit

Ben ook wel benieuwd naar het zetmeelgehalte.
Verder vind ik het gek dat alleen lysine wordt genoemd als aminozuur. Sojaschroot bevat zelf nog twee andere aminozuren. Ook is sojaschroot best hoog in suikers, dus hoe dit dan in dit product zo laag kan zijn?

Ik blijf iig ook bij de gewone sojaschroot, doet mijn paard het ook erg goed op.

Zit een derde sojaschroot in, vind het ook wel knap dat ze suikers naar 5% hebben kunnen krijgen en alsnog 40% eiwit. Vind ook dat je er veel van moet voeren, 100g per 100 kg paard, als ik dan met pure sojaschroot al verschil zie met 100g en veel verschil met 200g puur bij een paard van 580kg ongeveer. Als je dan gaat kijken hoeveel suiker je voert valt het toch weer mee, puur voer ik tussen de 18 en 20 g suiker, met de protein booster zou ik ongeveer op 30 g zitten als ik hun aanbevolen hoeveelheid aanhoud.

Iedereen moet het zelf weten en blijft kijken naar je paard wat werkt maar ik hou t ook wel bij puur dan, mede vanwege de prijs, alles wordt al zo duur, heb bij kramer ook even vitaminebrok en supplementen ingeslagen omdat die ook bij hun flink omhoog gaan.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:58

Ja, ik voerde die van Hipro, maar die was zo in prijs omhoog gegaan dat ik naar de 44/7 ben overgestapt.
Van de hipro weet ik suiker/zetmeel niet. De 44/7 in suiker (9%) en zetmeel (11,7%) meen ik. Iets hoger in eiwitten en lager in aminozuren. Met 150gr sojaschroot zit ik dan op 32,1gr suiker/zetmeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:59

Ik ben hier de overstap aan het maken van Marstall force naar metazoa fitright thimotee. Mijn merries hebben er een mening over :')

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:06

Slmt9 schreef:
Ja, ik voerde die van Hipro, maar die was zo in prijs omhoog gegaan dat ik naar de 44/7 ben overgestapt.
Van de hipro weet ik suiker/zetmeel niet. De 44/7 in suiker (9%) en zetmeel (11,7%) meen ik. Iets hoger in eiwitten en lager in aminozuren. Met 150gr sojaschroot zit ik dan op 32,1gr suiker/zetmeel.

Had in mn zoektocht naar online kunnen bestellen dit overzicht gevonden, met gehaltes per kg:
Afbeelding
Vind zelfs suiker en zetmeel gecombineerd nog meevallen voor hoeveel je ervan moet voeren om aan leuke hoeveelheid eiwitten te komen.

Ik ga iig kijken of ik met mn merrie hierop de winter door kom, 25 en valt met kou makkelijk in, wel makkelijk als ze het gewoon eet en ik niets hoef te weken, en dat het niet gelijk kilo's zijn die ze moet krijgen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:36

Maddy_Paola schreef:
Had in mn zoektocht naar online kunnen bestellen dit overzicht gevonden, met gehaltes per kg:
[ [url=m/ICizF5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vind zelfs suiker en zetmeel gecombineerd nog meevallen voor hoeveel je ervan moet voeren om aan leuke hoeveelheid eiwitten te komen.

Ik ga iig kijken of ik met mn merrie hierop de winter door kom, 25 en valt met kou makkelijk in, wel makkelijk als ze het gewoon eet en ik niets hoef te weken, en dat het niet gelijk kilo's zijn die ze moet krijgen

Kwam hem ook net tegen en gelijk mn formules aangepast. Op 100gr scheelt het 3gr suiker/zetmeel en 3gr eiwitten. Dus dat verschil is idd niet noemenswaardig!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:48

Hoe zijn hier de ervaringen, met name qua “ lusten “, met de okapi mineral puur P en puur G?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:55

Muze schreef:
Hoe zijn hier de ervaringen, met name qua “ lusten “, met de okapi mineral puur P en puur G?

Ik vond de puur Gzelf verschrikkelijk stinken en mijn kieskeurige merrie at hem niet. Zonde want verder wel mooi product

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:24

gewone sojaschroot heb ik gegegeven,maar mijn merrie ging enorm van drinken en de urine stonk heel erg.
was blijkbaar toch teveel dan, dat had ze van de subli atleet ook.
daarom ben ik benieuwd of ik hier iets van ga zien.
ik ga in elk geval niet de hoeveelheid geven die geadviseerd word omdat ze via ander voer ook nog eiwitten binnen krijgt en het anders weer teveel word.

vitaminekorrel heb ik nog steeds de daily vitamins van dodson &horell en die bevalt wel goed.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:43

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Zijn jullie niet huiverig met soja schroot? Soja bevat fyto-oestrogenen en dat kan invloed hebben op de hormoon huishouding. Buiten dat is het een peulvrucht, daarvan is bewezen bij hondenvoer dat dat invloed heeft op de hartspier. Ik weet niet in hoever soja schroot hier invloed op heeft, maar ik krijg altijd een beetje kriebels bij het woord soja, kan ook aan mij liggen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:45

Bij paarden is dat allang bewezen onschuldig. Het zit ook in heel veel voer.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:46

Spenk schreef:
Bij paarden is dat allang bewezen onschuldig. Het zit ook in heel veel voer.

Ok, ik had me daar nog niet zo in verdiept. Dus vandaar mijn vraag.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:53

Hadden er hier mensen ervaring met Oerbalans? Ik kan geen gespecificeerde ingredientenlijst vinden en zag van de week dat mijn merrie JPGEF een beetje links liet liggen en de slueslimix er handig tussenuit viste.

Dit deed ze eerder niet dus vraag me af wat het grotere verschil is tussen die 2. En of ik in de toekomst wellicht (tijdelijk?) kan switchen.

Zou het jammer vinden, ze doet het er goed op en ziet er stralend en fit uit, en dat met 20 jaar. Je ziet haar leeftijd niet aan haar af.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:57

Muze schreef:

De Okapi Puur P wordt hier goed gegeten als ik het mix met wat wiesencobs (ik heb Agrobs)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:38

Ik voer Puur P, wel gemengd met handje van wat anders, hier gaat het er prima in. Wel beide Haflingers maar de ene kan kieskeurig zijn.
Ik vind het een mooi product