Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_jiplover schreef:Het lastige met gemiddelden is, dat die gemiddeld genomen perfect kloppen, maar de plank volkomen mis kunnen slaan als jouw grasland niet gemiddeld is.
plutolover schreef:Weet iemand een gist vrije balancer die ook smakelijk is
Rainer schreef:Ja precies. Maar het is dus inderdaad niet zo dat je met alleen gras per definitie te weinig voert. Hoe weet jij dat de bodem bij jou weinig silicium en magnesium bevat als je nooit een analyse hebt gedaan?
darkadia schreef:Helaas blijkt Liquihorse Relax hier geen succes.
Ondanks een extra toegevoegde smaakstof welke ik kreeg van Liquihorse, eten ze het erg moeizaam, en vaker niet dan wel waardoor ik het voer waarmee ik het mix verspil en dat vind ik zonde.
Dus mocht iemand dit voeren en willen overnemen, stuur gerust een PB.
Nouvel schreef:Ik ben nog niet door het hele topic heen geploegd…
Maar ik ben een beetje aan het kijken voor een mogelijk alternatief voor wat ik nu geef, maar ik vind het echt heel lastig… bij de ene haal je dit en bij de ander dit, bij de ene wil je dit er niet in hebben en bij de ander dat…
Ik geef al jaren naar tevredenheid Pure feed Balance aangevuld met een ruwvoermix van Pure feed, maar de balance is zo enorm in prijs omhoog gegaan dat ik het voor 2 paarden eigenlijk een beetje te gek vind worden als ik de aanbevolen hoeveelheid aan houd…
Ik durf alleen heel moeilijk te wisselen naar iets anders omdat wij paarden met nogal specifieke eisen hebben en ik dan over alles dat ik vind weer ga twijfelen…
Misschien heeft iemand hier nog een goeie tip om eens naar te kijken?
Mijn lusitano heeft een auto immuunprobleem waardoor hij snel open plekken op zijn benen krijgt als hij iets verkeerds binnen krijgt (wat dat verkeerde exact is kan ik maar niet achter komen, maar ik vermoed sterk dat het iets met lucerne achtige dingen is).
Ook heeft hij PSSM2 en is hij suikergevoelig en heel snel dik en gevoelig lopen.
Onze arabo fries is wat suikergevoelig (schuren) en heeft fikse maagproblemen gehad, door een afwijking in zijn maag heftige zweren, waardoor hij ook weinig suikers mag en geen stekeling hooi of een stekelige ruwvoermix. Hij kan ook niet tegen lucerne.
Misschien moet ik met deze eisen toch uiteindelijk gewoon de Pure feed blijven voeren hoor, maar ik ben wel heel benieuwd naar alternatieven die mogelijk iets minder prijzig zijn…
Ik heb o.a zitten kijken naar Florian, maar ik zie dan weer dat daar melasse in zit en dan twijfel ik weer…
Wat zouden nog andere aardige opties kunnen zijn?
Een geschikte balancer en ruwvoermix?
(Ze krijgen ernaast overigs ook nog hun individueel nodige aanvullingen en supplementen)
Nouvel schreef:Dank voor je snelle reactie, ik ga er straks zeker even naar kijken!
Hoger is eiwitten mag zeker, graag zelfs, want die vul ik nu extra aan. Suiker/zetmeel moet wel zo laag mogelijk blijven en liever geen melasse of zo weinig mogelijk.
Hoog in aminozuren is ook een pre.
Nouvel schreef:Dank voor je snelle reactie, ik ga er straks zeker even naar kijken!
Hoger is eiwitten mag zeker, graag zelfs, want die vul ik nu extra aan. Suiker/zetmeel moet wel zo laag mogelijk blijven en liever geen melasse of zo weinig mogelijk.
Maddy_Paola schreef:https://purehorse.nl/product/bio-groene-haver/
Dit is die havermix, balancer is gewoon wat aansluit, ik heb 2 jaar naar tevredenheid OerBalans gevoerd, maar mijn merrie reageert steeds heftiger op gras qua dikke benen en komt er dus bijna niet op, en dan zit ie wel laag in vitamine E, dus ik stap na een lange zoektocht over op deze: https://www.kramer.nl/Paard/Paardenvoer ... or-Premium
Maar dat is dus heel erg kijken wat nodig is, en geen producten uitsluiten vanwege een naam, ik ga van de winter de breed en grow bijvoeren als ze invalt terwijl ze al 25 is, maar kijk liever naar wat ze nodig heeft en de ingrediënten dan naar een naam
Slmt9 schreef:Nouvel schreef:Dank voor je snelle reactie, ik ga er straks zeker even naar kijken!
De victorious secret is hoog(er) in aminozuren en heeft geen luzerne. Voor een paard van 500kg voer je 200gr per dag, is 25,- euro per maand meen ik.
Wellicht nog sojaschroot bijvoeren voor aminozuren en eiwitten. Al is die ook aardig in prijs gestegen
IngridM schreef:Ellis; is de nieuwe van JPGF niet iets voor je? Enige van hun die luzerne vrij is! Alf krijgt hem nu. Ook maag en geen luzerne en weinig suikers etc.
Zitten aminozuren in al.
Voor ruwvoer om doorheen te doen geef ik nu bietenpulp maar ik geef ook graag de grasmix van Vitalbix.
https://www.jepaardgezondenfit.nl/balan ... pport.html
Nouvel schreef:IngridM schreef:Ellis; is de nieuwe van JPGF niet iets voor je? Enige van hun die luzerne vrij is! Alf krijgt hem nu. Ook maag en geen luzerne en weinig suikers etc.
Zitten aminozuren in al.
Voor ruwvoer om doorheen te doen geef ik nu bietenpulp maar ik geef ook graag de grasmix van Vitalbix.
https://www.jepaardgezondenfit.nl/balan ... pport.html
Oh die ziet er ook goed uit inderdaad!
Koop je die via die site?
Jessix schreef:Grappig jouw vraag hier te zien Nouvel. Ik ben me net hetzelfde aan het bedenken. Ik voer VS samen met Agrobs Alphengrun muesli en de mash. Maar schrok me ook dood van de prijs, en het was al niet goedkoop... Echter kan ik zo snel even geen alternatief vinden. Ik zat dus ook naar Pure Feed te kijken, maar daar ben ik zeker niet goedkoper mee uit.
Dus ik pik de tips even mee!