Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Evelien__ schreef:Ik dacht dat ik eruit was voor onze Haf met zomerexceem. Bestel ik de ExZem-Muesli en de ExZem Plus, wil ze het NIET eten!
even schetsen: onze haf is een echte kliko, krijg je alles in, behalve ExZem Muesli dus... Gaat nog een opgave worden. Voeradvies zei ons dat we de Naturell mogen bijvoeren en dan wil ze het wel eten. Gaan we het gewoon zo doen.
Trouwens: Rantsoen/Voeradvies van Marstall: Dikke duim! (Klantendienst en klantvriendelijkheid overigens ook 10/10!)
LoesvL schreef:Evelien__ schreef:Ik dacht dat ik eruit was voor onze Haf met zomerexceem. Bestel ik de ExZem-Muesli en de ExZem Plus, wil ze het NIET eten!
even schetsen: onze haf is een echte kliko, krijg je alles in, behalve ExZem Muesli dus... Gaat nog een opgave worden. Voeradvies zei ons dat we de Naturell mogen bijvoeren en dan wil ze het wel eten. Gaan we het gewoon zo doen.
Trouwens: Rantsoen/Voeradvies van Marstall: Dikke duim! (Klantendienst en klantvriendelijkheid overigens ook 10/10!)
Vervelend dat je haflinger dit niet eet, misschien kun je dit ook nog melden bij marstall, hebben ze voor jou probleem misschien nog een tip of oplossing?
baudyh schreef:Romanoff schreef:Ik heb gewoon een voedingsadvies gevraagd bij de DA. Ruwvoer analyse en wat voor voer er nog bij moest. Mn paard kreeg klachten (overgevoeligheidsreacties)
Mn merrie is nu vd marstall af & paard doet het veel beter.
Heeft nu vitalbix voor de mineralen&vit en Bonpard Muscle.
Geen verzuringen meer, geen overgevoeligheidsreacties meer. Ze is enorm opgeknapt.
Verder was t prima voer maar op deze combi gaat ze veel beter
Dus voor degene die lopen te modderen vraag je da of een kliniek om je ruwvoer te analyseren en kijk wat je extra moet dekken.
Ik voerde veelste veel vn alles wat (op advies vn marstall&verkooppunt)
Dat gebeurde bij jou maar nu lijkt het net of alle DA verstand hebben van voer en Marstall en de verkooppunten niet.
Dat is niet helemaal eerlijk. Ik heb juist wel DA 's die ons om advies vragen. Een DA krijgt heel weinig over voer in zijn opleiding.
De een zal zich er meer voor interesseren dan de andere.
Maar de ene dealer is de andere ook niet.
Ik ben dealer van oa Marstall maar kijk toch echt naar het paard. Wat die nodig heeft. Als dat minder is dan wat hij nu krijgt zal ik dat zeker adviseren.
Cemlys schreef:Naar mijn weten heb ik toch echt twee jaar die hoeveelheid voedingsleer gehad, daarbij nog niet eens nascholing gerekend. Dat wil niet zeggen dat iedereen er iets mee doet, maar weinig ervaring is gewoon niet zo.
michiemuis schreef:sorry dat ik zo kom binnen vallen, maar ik zie door alle bomen het bos niet meer,
misschien dat jullie advies hebben
Ik heb 4 paarden, allemaal heel verschillend in behoefte maar heb het liefst niet 4 of nog meer verschillende voeren nodig voor mijn paarden. Dat ik een paar verschillende nodig heb ontkom ik niet aan.
Alle 4 staan ze 24/7 buiten met onbeperkt hooi en beperkt weidegang. Het gaat om de volgende paarden:
Frú: 8 jarige ijslander, word hard getraind voor de sport, mag wel wat extra energie gebruiken en is een paard wat snel rommelig is in haar vacht en snel in valt, maar ze moet niet op eens overal spoken gaan zien.
Nótt: drachtige ijslander van 20jaar, moeilijke eter, staat nu op pavo merriebrok maar ben eigenlijk niet zo'n fan van pavo en ben naar andere opties aan het kijken.
Perla: 3 jarige ijslander, flinke groeispurten, er zal een begin gemaakt worden met wat grondwerk, maar zal echt niet dagelijks in handen komen. Af en toe korte sessies.
En dan hebben we nog onze kleine Prince, 4 jarige shetlander, word niet snel dik maar ben voorzichtig met hem, alleen is het geen makkelijke eter, hij moet niks hebben van de vito en de force eet hij ook niet echt met plezier.
Ik heb flink wat blz. Door gelezen maar ik kom er zelf echt niet uit.
alvast heel erg bedankt