Marstall muesli's

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:27

De nieuwe slobber is graanvrij!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:43

En melasse vrij toch?

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:44

Interessant, wat is de naam?

Ik geef al een jaartje de Huf Regulator, zijn hoeven zien er veel beter uit tegenwoordig.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:45

Volgens mij wel..

Het heet bergwiesen mash geloof ik uit mijn hoofd :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:53

Het proefpakje is hier onder luid gesmak opgegeten! Het stond nog af te koelen voor de stal. Pony stond te kwijlen over de deur haha

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:00

Ik ga morgen Marstall bellen voor een proefverpakking. De dealer hier zal het vast niet hebben en ik ben heel benieuwd. De Mash eet hij niet meer zo goed.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:02

O echt?Hahaha dat klinkt dan goed :j Ik wil het eigenlijk ipv de agrobs alpengrun mash geven die ik nu heb,maar omdat mijn oude paard die al echt geweldig vind twijfelde ik of het wel verstandig zou zijn om te wisselen :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:02

O dat kan ik eigenlijk ook wel doen :)*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:03

Ik ben helaas marstall af. De Faser laat hij steeds liggen en sinds paar dagen de Force ook. Dus toch over op Vitalbix en Subli dieetmix. Die laatste vind hij gelukkig erg lekker. Vitalbix nu net besteld dus even afwachten. Jammer maar als hij het niet moet tja.....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:04

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:21

room10 schreef:
Wat zou het verschil zijn tussen de nieuwe slobber en de mash ?
Iemand ervaring met de hufregulator ? evt concrete resultaten ?

Ik voer nu al geruime tijd de hufregulator, ijslander van nu 25 jaar, zeer zwaar hoefbevangen geweest, meerdere malen in het verleden, en staat erg goed op de hoeven, hoefsmid is ook erg tevreden met hoe de hoeven zich hersteld hebben.
Collega van mij, paard wat steeds ijzers verloor en brokkel hoeven, paard verliest nu bijna geen ijzer meer, hoeven brokkelen ook niet meer ( af en toe nog eens een ijzer, maar staat dan in zulke zware modder dat het bijna niet te voorkomen is, maar wel veel minder dan voorheen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:19

Die mash klinkt wel erg interessant... Weet iemand of dit ook in kleine verpakkingen te koop komt/is?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:48

Ja je hebt ook een emmer van 5 kg

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:05

Faser light werd hier ook grotendeels niet meer gegeten, vooral de zgn previtavezels bleven keurig achter in de bak..Nu weer over op PAVO C4L en cavalor fiber force..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:01

Esther28 schreef:
Faser light werd hier ook grotendeels niet meer gegeten, vooral de zgn previtavezels bleven keurig achter in de bak..Nu weer over op PAVO C4L en cavalor fiber force..

Jammer ook hoor. Vind het voor mijn pony ook wel jammer ik vind Marstall zelf wel mooi voer (al vond ik de Faser veel te gruizig ). Maar ja ze moeten het wel eten haha.
Care4life kan die van mij helaas (vind het er super uitzien) niet tegen. Schrok opeens 100 keer per dag van bewegende grassprieten :-)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:31

Ja ik vind het ook een mooi voer, vooral die Faser light, maar inderdaad te gruizig (ook de nieuwe variant) waardoor er teveel in de voerbak achterbleef. De andere variant (Vito meen ik) werd helemaal niet gegeten door madam. En de andere varianten vond ik niet interessant genoeg om te proberen met mijn dikke Tina. Op de C4L doet ze t echt heel goed en ach dat beetje meer hete kan zij prima gebruiken. Tis niet zo'n vlotte van zichzelf :')

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:33

Ik voer al erg lang de champion. Ik moest er zo'n drie kwart jaar geleden mee stoppen omdat mijn pony een peesblessure kreeg. Heb toen een vitamine brokje gevoerd en verder niets. Sinds drie maanden staat ze weer op de champion en ik kan echt het verschil zien. Ze glanst weer veel mooier en ziet er top uit!
Ik heb al zoveel voeren geprobeerd, maar kom telkens weer terug bij de champion!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 06:03

Ik heb nu een hele bestelling gedaan bij Marstall zelf aangezien ze ook in België leveren blijkbaar:

Ik heb besteld:

Marstall ExZem Muesli
Marstall ExZem Plus
(allebei voor onze Haf met zomerexceem)
Marstall Senior Plus
(voor ons shetje, dat de jaren een beetje tegen krijgt nu)
Marstall Havervrij
Marstall Freizeit
Marstall Complete
(deze drie voor onze overige paarden, om te kijken of ze het lekker vinden en op welke ze het goed doen)

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten, in bijzonder van die ExZem en Senior

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:00

De nieuwe slobber werd met heel veel enthousiasme ontvangen. Nog net niet de bodem eruit gegeten.

De Vito eet hij nu echt te slecht dus daar stop ik mee. Jammer, het was zo'n fijn produkt voor de laatste wijziging.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:55

Meldt zich ook in het topic.

Vroeger met mijn vorige paard jarenlang een tevreden marstall klant geweest. Toen nog marstall o-concours.
Voor mijn huidige pony (7 jarige connemara) aan het zoeken gegaan naar een geschikt rantsoen. Ze is niet echt mager als in vel over been, maar vooral wat zuunig bespierd. Ze krijgt nu 2 kg basisbrok per dag naast een flinke portie ruwvoer. Heel matig neemt ze wat toe in spiermassa, maar mijn inziens nog altijd te weinig.

Nogmaals het brein er over laten gaan en toch weer het oog op marstall laten vallen. Geen advies gevraagd via marstall, maar vooral af gegaan op de verschillende gebruikerservaringen. Uiteindelijk uitgekomen op een combinatie van amino-sport en cornmuesli. Daarnaast nog de mash voor enkele keren per week.
Hopelijk komt het eind van de week binnen. Eens zien of ze dan a gewoon dagelijks haar portie eet en wat ze er op gaat doen. Heel erg benieuwd naar het resultaat.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 06:22

Ik heb gewoon een voedingsadvies gevraagd bij de DA. Ruwvoer analyse en wat voor voer er nog bij moest. Mn paard kreeg klachten (overgevoeligheidsreacties)
Mn merrie is nu vd marstall af & paard doet het veel beter.
Heeft nu vitalbix voor de mineralen&vit en Bonpard Muscle.
Geen verzuringen meer, geen overgevoeligheidsreacties meer. Ze is enorm opgeknapt.

Verder was t prima voer maar op deze combi gaat ze veel beter
:)

Dus voor degene die lopen te modderen vraag je da of een kliniek om je ruwvoer te analyseren en kijk wat je extra moet dekken.
Ik voerde veelste veel vn alles wat (op advies vn marstall&verkooppunt)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:11

Romanoff schreef:
Ik heb gewoon een voedingsadvies gevraagd bij de DA. Ruwvoer analyse en wat voor voer er nog bij moest. Mn paard kreeg klachten (overgevoeligheidsreacties)
Mn merrie is nu vd marstall af & paard doet het veel beter.
Heeft nu vitalbix voor de mineralen&vit en Bonpard Muscle.
Geen verzuringen meer, geen overgevoeligheidsreacties meer. Ze is enorm opgeknapt.

Verder was t prima voer maar op deze combi gaat ze veel beter
:)

Dus voor degene die lopen te modderen vraag je da of een kliniek om je ruwvoer te analyseren en kijk wat je extra moet dekken.
Ik voerde veelste veel vn alles wat (op advies vn marstall&verkooppunt)

Dat gebeurde bij jou maar nu lijkt het net of alle DA verstand hebben van voer en Marstall en de verkooppunten niet.
Dat is niet helemaal eerlijk. Ik heb juist wel DA 's die ons om advies vragen. Een DA krijgt heel weinig over voer in zijn opleiding.
De een zal zich er meer voor interesseren dan de andere.
Maar de ene dealer is de andere ook niet.
Ik ben dealer van oa Marstall maar kijk toch echt naar het paard. Wat die nodig heeft. Als dat minder is dan wat hij nu krijgt zal ik dat zeker adviseren.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:23

Ja daarom heb ik ook geen advies gevraagd aan een landbouwhuisdierdierenarts :)

Ik zeg niet dat ze slecht geadviseerd hebben, mijn merrie deed t er gewoon niet fijn op, minder of meer. Heb regelmatig contact gehad en toen mn merrie lichamelijke klachten kreeg heeft DA alles voor me berekend en uitgewerkt. Daarop gebaseerd dat mijn paard het beter doet op een vetrijk dieet met laag zetmeel/suiker. Dat is uitzoeken :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:40

Ja dat is zeker uitzoeken. Maar een goede dealer kan dat net zo goed als een dierenarts. Ook een paardendierenarts. Als ik over een DA praat heb ik het over een paardenarts.

Maar fijn voor jou dat je paard het nu goed op zijn voer doet.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:43

Ik dacht dat ik eruit was voor onze Haf met zomerexceem. Bestel ik de ExZem-Muesli en de ExZem Plus, wil ze het NIET eten!

even schetsen: onze haf is een echte kliko, krijg je alles in, behalve ExZem Muesli dus... Gaat nog een opgave worden. Voeradvies zei ons dat we de Naturell mogen bijvoeren en dan wil ze het wel eten. Gaan we het gewoon zo doen.

Trouwens: Rantsoen/Voeradvies van Marstall: Dikke duim! (Klantendienst en klantvriendelijkheid overigens ook 10/10!)