DinkeyGirl schreef:Mensen HELP hier zeggen jullie wat! Suevo heeft zo'n wit vierkant zoutblok en likt hier ook graag aan. In de zomer kon hij natuurlijk niet bij zn zoutblok want toen stond hij 24u per dag in de wei. Op zijn oude stal, voordat hij hier kwam, had hij zo'n rode mineraal baksteen in zijn voerbak. In Spanje kregen ze altijd van die hymalaya dingen, alleen dan kwamen ze van daar gewoon uit de bergen en het was gratis. Daar likte Suevo ook graag aan. Maar toen had hij nog nergens last van.
Denk je dat Suevo misschien een allergische reactie op het witte zoutblok heeft?
ellepel schreef:toevallig zit ik net op de site van paardnatuurlijk en kom een heel topic tegen over likstenen.ga es zoeken daar op het forum,zijn dus wel degelijk likstenen met melasse schijnt het

Geef je ons een samenvatting?
Ik heb een lijst van Subli gekregen met alle ingrediënten enzo. Alleen staan er geen pecentages, maar g/kg. Daar wordt ik helaas niets wijzer van, omdat ik het niet kan vergelijken. En de nieuwe muesli Zonder staat er helaas ook nog niet op.
Hoe weten 'we' trouwens dat er in Pavo E321 zit en in Hippostar E320 en E321? Tot nu toe heb ik het alleen op de zakken van Cavalor zien staan (E324). Op Pavo staat het niet en pavo zelf heeft mij in een mail laten weten dat ze alle 3 de E-nummers niet gebruiken... ?? En ik hoorde vandaag van een homeopaat dat er in bv Hippostar Vipagraan geen E-nummers zitten en dat het een zuiver voer is..
Weet iemand toevallig hoeveel melasse, zetmeel en suiker er in Hippostar Muesli-zonder-haver zit?? Ik weet alleen dat er 8,5% verteerbaar eiwit in zit.
ellepel schreef:deze zomer gaan we nog 1x met hem experimenteren, hij komt op volledig nieuw grasmengsel te staan, grasmengsel zonder grassen met veel suikers erin, raaigras geloof ik.
Maar suiker (waaronder melasse) veroorzaakt toch juist meer jeuk?!