Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diana_Mabel schreef:Boterbloem: Giftig slechts grote inname een probleem
Alle onderdelen, vooral de wortels, zijn giftig.
Gedroogd niet giftig voor zover ik kan vinden.
We hebben ze nooit uitgestoken omdat ze er eigenlijk niet van eten.
Er wordt vaak gezegd dat boterbloemen een teken zijn van een zure grond. Kalken zou hiertegen kunnen helpen. Voor een goed beeld is een bodemonderzoek aan te raden.
s_v schreef:Diana_Mabel schreef:Boterbloem: Giftig slechts grote inname een probleem
Alle onderdelen, vooral de wortels, zijn giftig.
Gedroogd niet giftig voor zover ik kan vinden.
We hebben ze nooit uitgestoken omdat ze er eigenlijk niet van eten.
Er wordt vaak gezegd dat boterbloemen een teken zijn van een zure grond. Kalken zou hiertegen kunnen helpen. Voor een goed beeld is een bodemonderzoek aan te raden.
Ik ken wel mensen die een paardje zijn verloren door boterbloemen eten, dus toch mee opletten! Is inderdaad niet giftig bij kleine inname, maar goed is het zeker niet...
ieris schreef:Leuk topic!
Mijn paarden zijn ook dol op fluitekruid, het staat er nu volop.
Kleefkruid pluk ik ook al hier en daar.
We hebben dit jaar een bijen mengsel gezaaid in onze voortuin, met daarin ook veel eetbare bloemen voor paarden, ben zo benieuwd wat er allemaal op gaat komen.
Leuk die wandeling om te plukken bij Nijmegen, wil graag meedoen lijkt me erg interessant!
missfalki schreef:Gemeente heeft tegen de strijd van de eikenprocessierupsen, bermen met bloemen mengsels gezaaid.
Benieuwd wat daar uit gaat komeneen strook naast ons huis is daar mee ook gezaaid.
En of het helpt tegen de eikenprocessierupsen want dat worden er steeds meer ….
Groet Karin.