Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:37

Mijn merrie doet het er ook erg goed op!
Ze krijgt 1 kg per dag + marstall force + glucosamine/msm + duivelsklauw(tijdelijk)
Ik meng het wel met water omdat ze veel knoeit en anders de supplementen overal terecht komen behalve in haar maag ...
Over het knoeien maak ik me niet meer druk, diverse tandartsen geraadpleegd en geen oorzaak te vinden.
Zodra ik water toevoegen is het veel minder.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:20

carika schreef:
Ze krijgt 1 kg per dag + marstall force + glucosamine/msm + duivelsklauw(tijdelijk)
Ik meng het wel met water omdat ze veel knoeit en anders de supplementen overal terecht komen behalve in haar maag ...
Over het knoeien maak ik me niet meer druk, diverse tandartsen geraadpleegd en geen oorzaak te vinden.

Hoi Carika, ben er ervan op de hoogte dat duivelsklauw irriterend op de maag werkt?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:27

Niello schreef:
carika schreef:

Hoi Carika, ben er ervan op de hoogte dat duivelsklauw irriterend op de maag werkt?

Ja! Maar tot nu toe heb ik nog geen goed alternatief gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:26

Iedereen nog tevreden?
Ik wel. Enige wat niet echt verbeterd is, is de mest.
Helaas. Want daar geef ik het onder ander voor.
Maar hij is wel soepeler, trekt bij in bespiering en is actief.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:36

Hier nog steeds tevreden :j
Jammer dat de mest niet verbeterd, storend lijkt me dat. Niet een ruwvoerdingetje?
Wel drie andere punten die mooi zijn meegenomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:53

Is een ding waf hij altijd al wel gehad heeft.
Zowel op hooi als voordroog. Maakt allemaal geen verschil helaas

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 19:33

Die van mij had ook veel last van mest althans water bij de mest, na contact met havens toch ook muesli bijgegeven en het is sterk verbeterd! Ik adviseer je om contact op te nemen met havens, zij weten echt waar ze het over hebben

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:50

Hier ook nog steeds supertevreden. Iedereen die mijn paard een tijdje niet heeft gezien, staat perplex hoe hij is veranderd in zijn bespiering. Ben benieuwd hoe het van de winter gaat, als hij helemaal van de wei af is. Maar dat zie ik dan wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:53

Chesss schreef:
Die van mij had ook veel last van mest althans water bij de mest, na contact met havens toch ook muesli bijgegeven en het is sterk verbeterd! Ik adviseer je om contact op te nemen met havens, zij weten echt waar ze het over hebben

Dat kan ik eens doen.
Enige wat wel is, de mijne staat 24/7 buiten en wij voeren allemaal zelf krachtvoer bij.
Ik geef dus maar 1x daags.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:14

Hoeveel geven jullie per dag? En geven jullie het ook met de luzerne?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:30

1,5 kg en dat geef ik met de lucerne ja.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:51

1200gr per dag en geen luzerne

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 13:03

Nu met wei 1/2 schep en hele schep muesli verdeeld over drie beurten. Als ze naar binnen gaan 1 hele gastro en 1 hele muesli over vier beurten verdeeld en onbeperkt hooi geen luzerne daar kan die van mij slecht tegen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:11

Volgens mij bestaat de Gastro+ juist uit lucerne.

Muesli die bestaat uit granen heeft juist weer een mindere werking op de maag. Dan geef je de Gastro+ voor de maag, maar de muesli verstoord de boel eigenlijk weer.

Wij hebben het toen kort gemengd met het voer en daarna echt alleen de Gastro+ gegeven. Daarna weer laatste beetje gemengd met het voer en er nu alweer 2 maanden vanaf.

Ik vond hem juist enorm invallen qua bespiering op alleen de Gastro+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:39

Ik geef tot max 1 schep, geen luzerne.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:57

Maar er zit Lucerne in de Gastro+. Volgens mij is dat het hoofdbestandsdeel. Hoewel ik ze daar iets onduidelijk over vindt.

Ze adviseren uiteraard hun eigen mix erbij te doen, omdat dit tot brokje geperst is. Een ruwvoer mix stimuleert het kauwen nog meer. Maar als jouw paard de hele dag hooi kan eten, is dat vrijwel niet nodig.
Als je er nog een keer lucerne bij doet, moet je wel op de calcium/fosfor verhouding gaan letten.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:35

Ik heb het voor mijn kieskeurige paardje gekocht. 1,5 dag heeft ze het goed gegeten (nog gemixt met haar 'oude' voer), maar daarna weigerde ze het ineens. Volgende ochtend wilde ze het nogsteeds niet. Heb toen weer oude voer gegeven en viel ze echt heel erg op aan. Denk dat ik het nog wel ga proberen door het gewoon weer wat langzamer door mijn huidige voer te mixen, want vind het wel een heel interessant product! Jammer dat 't paardje er wat anders over denkt :')

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:56

Ik voer 3 scheppen per dag+ speedibeet en Seniorenslobber

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 16:30

superpony schreef:
Maar er zit Lucerne in de Gastro+. Volgens mij is dat het hoofdbestandsdeel. Hoewel ik ze daar iets onduidelijk over vindt.

Ze adviseren uiteraard hun eigen mix erbij te doen, omdat dit tot brokje geperst is. Een ruwvoer mix stimuleert het kauwen nog meer. Maar als jouw paard de hele dag hooi kan eten, is dat vrijwel niet nodig.
Als je er nog een keer lucerne bij doet, moet je wel op de calcium/fosfor verhouding gaan letten.

Klopt er zit luzerne in de gastro maar die van mij kan niet tegen losse luzerne. Mijn paard is nu eenmaal gevoelig op eiwitten naast maag en darm gevoeligheid.
Ik heb een uitgebalanceerd rantsoen voor hem in samenwerking met havens. Mijn reus heeft er nimmer zo goed uitgezien en ook niet zoveel energie gehad als nu.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:39

Maar lucerne bevat eiwitten, ook als het in een brokje geperst is.

Ik kan me voorstellen dat hij meer energie heeft en er beter uitziet als hij geen last heeft van zijn maag en darmen. Maar in de losse lucerne's zit wel veel verschil. Je hebt heel grof en heel fijn gesneden. Met en zonder melasse. Met en zonder andere grassen en of kruiden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:05

Welke muesli geef jij bij, Chess?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 17:25

Anoniem schreef:
Welke muesli geef jij bij, Chess?

Ik geef in overleg met havens green vet. Die van mij heeft meer last van darm problemen dan maagproblemen en geen last van meer zetmeel dan wel suikers.

Het is echt per paard verschillend waar ze goed op reageren voor die van mij is dit de beste combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:06

green vet is een fijne muesli ja.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:37

Mijn paard kan ook niet tegen losse luzerne. Alle typen wel geprobeerd de afgelopen jaren. Hij wordt enorm schrikkerig.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:47

Die van mij krijgt veel jeuk van losse luzerne en wordt er dik van, merk ik met gastro niets van.