Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carika schreef:Mijn merrie doet het er ook erg goed op!
Ze krijgt 1 kg per dag + marstall force + glucosamine/msm + duivelsklauw(tijdelijk)
Ik meng het wel met water omdat ze veel knoeit en anders de supplementen overal terecht komen behalve in haar maag ...
Over het knoeien maak ik me niet meer druk, diverse tandartsen geraadpleegd en geen oorzaak te vinden.
Zodra ik water toevoegen is het veel minder.
Niello schreef:carika schreef:Mijn merrie doet het er ook erg goed op!
Ze krijgt 1 kg per dag + marstall force + glucosamine/msm + duivelsklauw(tijdelijk)
Ik meng het wel met water omdat ze veel knoeit en anders de supplementen overal terecht komen behalve in haar maag ...
Over het knoeien maak ik me niet meer druk, diverse tandartsen geraadpleegd en geen oorzaak te vinden.
Zodra ik water toevoegen is het veel minder.
Hoi Carika, ben er ervan op de hoogte dat duivelsklauw irriterend op de maag werkt?
Chesss schreef:Die van mij had ook veel last van mest althans water bij de mest, na contact met havens toch ook muesli bijgegeven en het is sterk verbeterd! Ik adviseer je om contact op te nemen met havens, zij weten echt waar ze het over hebben
superpony schreef:Maar er zit Lucerne in de Gastro+. Volgens mij is dat het hoofdbestandsdeel. Hoewel ik ze daar iets onduidelijk over vindt.
Ze adviseren uiteraard hun eigen mix erbij te doen, omdat dit tot brokje geperst is. Een ruwvoer mix stimuleert het kauwen nog meer. Maar als jouw paard de hele dag hooi kan eten, is dat vrijwel niet nodig.
Als je er nog een keer lucerne bij doet, moet je wel op de calcium/fosfor verhouding gaan letten.
Anoniem schreef:Welke muesli geef jij bij, Chess?