Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:58

Ik heb net een zak gehaald voor mijn Shetlander.Het proefpakket was al helemaal goedgekeurd. Vanochtend is de DA langs geweest om wat bloed af te nemen om te testen op Cushing.

De Speedybeet vind hij ook lekker,dus daar ga ik het vanaf nu mee combineren.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:28

Douraque schreef:
Correctie pluisje, bij 37 is er al sprake van Cushing gezien de referentiewaardes. Zie op Cushing topic

Volgens mijn dierenarts is om deZe tijd van het jaar de grens 47. Hij zal het wel weten mag ik hopen...

Douraque

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:14

Er wordt uitgegaan van 47, echter wordt er een referentiewaarde gehanteerd waarbij vanaf 37 er al sprake is van Cushing. Veel da's zijn hiervan niet op de hoogte, jouw DA blijkbaar en eveneens niet. En dat is niet heel raar, mijn vorige DA was ook hiervan niet op de hoogte. Nogmaals , ook voor mensen die hebben getest en goed de waarde willen lezen, zie OP van het cushinghtopic.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:13

Kan iemand mij vertellen of er in dit voer, als het zo uit de zak komt, hele havertjes of andere muesli achtige dingen zitten?
Mijn paard heeft vorige week een kies-extractie ondergaan en mag dat even niet eten omdat dergelijke dingen makkelijk in de wond blijven hangen en voor ontstekingen zorgen, ze krijgt nu opgeweekt biks en speedybeet.
Maar ik wil haar ( ze is 19) deze pavo 18+ bij gaan voeren alleen weet ik dus niet of dat kan zodra ik het koop of dat ik even de 3 weken af wacht tot de tandarts zei dat ze weer alles mag eten als de wond genezen is...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:17

Ik zou dan heel praktisch zijn en nog 3 weken wachten, dat maakt ook niet zoveel uit en je weet van geweekte brok en speedibeet in elk geval dat er geen 'stukjes' inzitten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:20

Daar zit zeker wat in ja... Dankjewel!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:49

Ja die zitten erin, en veel ook.
Zou lekker de 3 weken uitzitten.

Mijn pony vond het gemixt met speedibeet wel lekkerder.
Had nog stuk of 5 proefpakjes gehad, deze deelde ik door 2. Was best veel.
Maar ga het niet voeren.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:23

Heb vandaag zelfs stukken wortel waargenomen hahaha
Hebben het eens nat gegeven.... Ook een succes! Heb nu een grote zak staan, met de speedobeet wacht ik nog even met een grote zak..... Ze keek er al heeelll kieskeurig naar!

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:31

Cardy schreef:
Voor mijn 21-jarige merrie heb ik ook gekeken naar dit voer. Maar wat mij erg tegen staat is de suiker/zetmeel gehalte.

Ik vind 23% behoorlijk hoog en had verwacht dat het een stuk lager zpu zijn door de opmerking op hun website dat het een aangepaste suiker/zetmeel heeft.

Als je paard bijv. cushing hebt zou ik juist niet overgaan op dit voer. En voor de mijne is het ook niks, die kan niet tegen al die suikers.

Ga ik in mee, mijn pony heeft cushing en ik ga denk ik toch maar over op de Fiber Force van Cavalor. Ligt al een stuk lager in suikers/zetmeel..

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:20

Cardy schreef:
Voor mijn 21-jarige merrie heb ik ook gekeken naar dit voer. Maar wat mij erg tegen staat is de suiker/zetmeel gehalte.

Ik vind 23% behoorlijk hoog en had verwacht dat het een stuk lager zpu zijn door de opmerking op hun website dat het een aangepaste suiker/zetmeel heeft.

Als je paard bijv. cushing hebt zou ik juist niet overgaan op dit voer. En voor de mijne is het ook niks, die kan niet tegen al die suikers.

Dit is precies wat ik geschreven heb aan Pavo, vonden ze niet erg leuk, maar ze moeten hun klanten wel goed voorlichten. Voor een paard met PPID of IR (of gewoon een paard wat niet goed tegen suiker kan) zit er in dit voer gewoon teveel suiker/zetmeel. Ze prefereren dat het voer juist goed is voor PPID paarden....
Ik geef zelf Cavelor fiber force aan mijn PPID (en 18+) paard. Die is echt laag in suiker/zetmeel.

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:35

Essie73
Mee eens, ik had het nl bijna gekocht, omdat het werd aangeraden voor paarden met ppid -O-
Ik wil ook beginnen met Fiber force Hoe bevalt dit??
En mag ik vragen wat je aanraad om verder bij te voeren?? bij een paard met ppid. dan denk ik o.a aan supplementen en andere weerstandversterkende middeltjes . :o

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:41

Mijn paard krijgt nog steeds bijna onbeperkt hooi, daarnaast dus 2 x een handje fiber force. Mijn paard heeft hier even aan moeten wennen, maar achteraf denk ik dat dit kwam omdat we net met pergolide waren begonnen en hij daar misselijk van was. Nu eet hij het met smaak.
Voor de vitamientjes geef ik balancer (jepaardgezondenfit.nl)

Neem anders eens een kijkje in centraal topic cushing/PPID

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 00:24

Essie73 schreef:
Mijn paard krijgt nog steeds bijna onbeperkt hooi, daarnaast dus 2 x een handje fiber force. Mijn paard heeft hier even aan moeten wennen, maar achteraf denk ik dat dit kwam omdat we net met pergolide waren begonnen en hij daar misselijk van was. Nu eet hij het met smaak.
Voor de vitamientjes geef ik balancer (jepaardgezondenfit.nl)

Neem anders eens een kijkje in centraal topic cushing/PPID

Daar was ik inmiddels geinformeerd,en ben nu eindelijk maar toch voor (nu) voorzien :Y)
Bedankt voor je reactie !

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:24

Essie73 schreef:
Cardy schreef:

Dit is precies wat ik geschreven heb aan Pavo, vonden ze niet erg leuk, maar ze moeten hun klanten wel goed voorlichten. Voor een paard met PPID of IR (of gewoon een paard wat niet goed tegen suiker kan) zit er in dit voer gewoon teveel suiker/zetmeel. Ze prefereren dat het voer juist goed is voor PPID paarden....
Ik geef zelf Cavelor fiber force aan mijn PPID (en 18+) paard. Die is echt laag in suiker/zetmeel.

Fijn dat ik niet de enige ben die dit opvalt! Paardenvoer wordt net zo aangeboden als eten voor de mens: Veel reclame, mooie woorden maar als je naar de ingrediënten kijkt is het toch een stuk minder mooi.

Echt heel jammer en een gemiste kans voor Pavo. Reden voor mij om altijd naar de gehaltes te kijken en niet op de mooie blauwe ogen van de verkoper te vertrouwen.

Die van mij krijgt een handje lucerne en een vitamine brok. Lijkt daardoor veel op de FibreForce, maar kost maar een fractie van de prijs van de FibreForce. En madame doet het er top op!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:40

Heb mijn zakken voer gratis weggegeven, niemand wou ze overnemen. Had ze voor 10 euro per stuk te koop staan. Niemand wou het door te veel suikers en dat alles genetisch gemanipuleerd is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:57

Michellkuh schreef:
Heb mijn zakken voer gratis weggegeven, niemand wou ze overnemen. Had ze voor 10 euro per stuk te koop staan. Niemand wou het door te veel suikers en dat alles genetisch gemanipuleerd is.

Er zat gewoon te weinig verschil in met de winkelprijs denk ik :P

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:23

Was nog niet geopend... :P

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:34

Michellkuh schreef:

Hoe kan je op dat genetisch gemanipuleerde in de ingredienten?

Teveel suikers en zetmeel is wat overtrokken, vergeleken met een gemiddelde muesli zit er beduidend minder in maar er zijn inderdaad producten met nog minder suiker&zetmeel.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:42

Staat op de verpakking :) Maar mijn paard kreeg er echt dikke bulten van op zijn lichaam.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:45

Staat op de verpakking: alles is genetisch gemanipuleerd in deze zak? :) Of gaat dat om de soja?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:48

Er staat onder de ingrediënten dat de ingrediënten genetisch gemanipuleerd zijn, maar hoe precies weet ik niet meer.

Ik weet gewoon dat mijn paard slecht reageerde op het proefvoer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:14

Michellkuh schreef:
Er staat onder de ingrediënten dat de ingrediënten genetisch gemanipuleerd zijn, maar hoe precies weet ik niet meer.

Kortom je roept iets maar weet eigenlijk niet precies of dat juist is?
:)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:48

Ik vind de negatieve reacties echt wat overtrokken. Het is een prima voer, beduidend lager in gehaltes als andere muesli's.
Maaarrr je moet het voer niet 1:1 wisselen en je eerst verdiepen in de behoeftes van je paard. 1 schep willekeurige muesli is niet gelijk aan 1 schep 18+.
En tja niet ieder paard kan tegen dit voer, net zoals niet ieder paard tegen een willekeurig ander voer kan.
Maar om nou lukraak te gaan roepen dat het troep is en genetisch gemanipuleerd en al die andere onzin..... Beetje jammer.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:15

Ik heb die zakken niet meer en heb geen zin om dat te zoeken op internet. Mijn paard krijgt er verschrikkelijke bulten van en voelde zich daardoor echt niet lekker. Dat zijn feiten. Er staat toevallig op de verpakking dat dat zo is. Lees het zelfs eens na.

Heb er verder ook geen zin in om erover te discussiëren. Ik was er super enthousiast over, beschrijf mijn bevindingen wat helaas negatief is en dat past blijkbaar niet in het straatje. Als ik er niet zo enthousiast over was, had ik ook geen zakken voer gekocht.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:26

Het eten dat je in de supermarkt koopt is ook genetisch gemanipuleerd hoor. Zegt niks... Ik vind voor een paard dat meer nodig heeft dan een vitaminebrokje de 18+ oprecht mooi voer. Beduidend lager in suiker en zetmeel als de gemiddelde, vergelijkbare mueslis. Als mijn muesli op is ga ik iig over