Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cardy schreef:Voor mijn 21-jarige merrie heb ik ook gekeken naar dit voer. Maar wat mij erg tegen staat is de suiker/zetmeel gehalte.
Ik vind 23% behoorlijk hoog en had verwacht dat het een stuk lager zpu zijn door de opmerking op hun website dat het een aangepaste suiker/zetmeel heeft.
Als je paard bijv. cushing hebt zou ik juist niet overgaan op dit voer. En voor de mijne is het ook niks, die kan niet tegen al die suikers.
Cardy schreef:Voor mijn 21-jarige merrie heb ik ook gekeken naar dit voer. Maar wat mij erg tegen staat is de suiker/zetmeel gehalte.
Ik vind 23% behoorlijk hoog en had verwacht dat het een stuk lager zpu zijn door de opmerking op hun website dat het een aangepaste suiker/zetmeel heeft.
Als je paard bijv. cushing hebt zou ik juist niet overgaan op dit voer. En voor de mijne is het ook niks, die kan niet tegen al die suikers.
Essie73 schreef:Mijn paard krijgt nog steeds bijna onbeperkt hooi, daarnaast dus 2 x een handje fiber force. Mijn paard heeft hier even aan moeten wennen, maar achteraf denk ik dat dit kwam omdat we net met pergolide waren begonnen en hij daar misselijk van was. Nu eet hij het met smaak.
Voor de vitamientjes geef ik balancer (jepaardgezondenfit.nl)
Neem anders eens een kijkje in centraal topic cushing/PPID
Essie73 schreef:Cardy schreef:Voor mijn 21-jarige merrie heb ik ook gekeken naar dit voer. Maar wat mij erg tegen staat is de suiker/zetmeel gehalte.
Dit is precies wat ik geschreven heb aan Pavo, vonden ze niet erg leuk, maar ze moeten hun klanten wel goed voorlichten. Voor een paard met PPID of IR (of gewoon een paard wat niet goed tegen suiker kan) zit er in dit voer gewoon teveel suiker/zetmeel. Ze prefereren dat het voer juist goed is voor PPID paarden....
Ik geef zelf Cavelor fiber force aan mijn PPID (en 18+) paard. Die is echt laag in suiker/zetmeel.
Michellkuh schreef:Heb mijn zakken voer gratis weggegeven, niemand wou ze overnemen. Had ze voor 10 euro per stuk te koop staan. Niemand wou het door te veel suikers en dat alles genetisch gemanipuleerd is.