Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djilna schreef:Die discussie doet wel ter zake omdat blijkt dat heel veel mensen volume en gewicht niet snappen.
Net als dat mensen van 1 schep brok naar 1 schep muesli overstappen en het dan raar vinden dat paarden afvallen of minder energie hebben. Dan hebben ze niet in de gaten dat dat in gewicht heel anders is en ze dus feitelijk minder voeren.
Jij weet dat dan toevallig wel
Hilli schreef:Ik weet niet of er veel volumeverschil zit tussen de verschillende soorten scheppen die je kan krijgen.
Cavalor heeft volgens mij scheppen waarvan voor elke voersoort uit het assortiment op staat hoeveel 1 afgestreken schep weegt. Superhandig
evelienn28 schreef:helaas vind die van mij het niet te eten.
ik had proefzakjes opgehaald had 30 gram klaar gemaakt.
iemand nog een trucje om het wat lekkerde te maken?
Diertjec schreef:Ik heb vandaag een zak gehaald, paardlief eet het niet, niet met biks erdoor, niet met appel en niet met slobber. Hopelijk heeft ze het morgen op. Verwend nest
fargo schreef:Diertjec schreef:Ik heb vandaag een zak gehaald, paardlief eet het niet, niet met biks erdoor, niet met appel en niet met slobber. Hopelijk heeft ze het morgen op. Verwend nest
Dat schiet dan niet echt op he? Daar ben ik ook een beetje bang voor, vanavond ga ik een hele kleine portie maken om te testen bij de mijne.
fargo schreef:Ik hoorde al dat het nogal op zet dus ik ga een klein maatbekertje vullen en daar dan 5 bekertjes water bij gooien en evt als het toch nog erg veel is evt verdelen over onze 3 paarden
Hilli schreef:fargo schreef:Ik hoorde al dat het nogal op zet dus ik ga een klein maatbekertje vullen en daar dan 5 bekertjes water bij gooien en evt als het toch nog erg veel is evt verdelen over onze 3 paarden
Hou er rekening mee dat gewicht (SB in dat bekertje) iets anders is dan volume (die 5 bekertjes water die je erbij wil doen).
Het bekertje hier is denk ik zo'n 175-200 ml (niet precies nagemeten), maar afgevuld met SB weegt het 125 gram. Er moet dan dus 625 gram = 625 ml water bij, dus 3-4 bekertjes en geen 5...