Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:51

x_Quinta_x schreef:
Super mirgino!
Het zit dus bij mij niet "int kopke" dat ie veel werkbaarder is :) Maar, moet je dit elke dag voeren? Ik dacht dat het zo om de dag werd gedaan onder de bokkers? Nu heeft hij weer enkele daagjes vrij en heb ik het eigenlijk niet echt nodig. In de hand is hij al superbraaf.

Misschien is het leuk om mijn ervaring te delen! :)
Ik gaf 's middags een afgestreken soeplepel magnesium (nie eens afgewogen eigenlijk. Gewoon hoppakee. Is dat wel goed?) en daarna ben ik 's avonds gaan rijden.
Mijn paard ging van een trippelkip naar fijn voorwaarts-neerwaarts. Links en rechts kon hij al goed inbuigen, maar nu dat hij makkelijker ontspant en dus makkelijker zakt in zijn hoofdhalshouding, buigt hij ook beter in zijn hele lijf van links naar rechts.
Vroeger vloeide stress ook heel traag af, maar daar heb ik nu geen problemen meer mee.
Het is geen 'wondervoer' voor als je je paard aan de teugel wil krijgen. Met je hulpen moet je wel nogaltijd eerlijk blijven. Het paard verandert niet, de stress wel. Het is echt beter werkbaar.
En ik heb dan gewoon magnesiumoxide voor koeien van onze plaatselijke voerwinkel.

Natuurlijk zit het in 't kopke :D .
Een heel mooi voorbeeld van autosuggestie.
Jij geeft je paard 's middags een soeplepel magnesium, en 's avonds is het tekort opgelost ?
Dat kan eenvoudigweg niet, dat moet je toch ook wel inzien.
Wat gebeurt er dan wel ?
Jij geeft je paard een soeplepel magnesium,
en je stapt zelf met veel meer vertrouwen en veel relaxter op je paard.
Gevolg : je paard voelt je stemming aan, en gaat zelf ook veel relaxter lopen.
Heeft niets met de magnesium te maken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:06

ik geef het elke dag aan mijn paard.

ze hebben elke dag magn nodig
mijn paard krijgt een eetlepel p/d, hij heeft een tijd op een halve gestaan ,maar nu het gras minder is [ zeg maar op ] zag ik weer spiertrillingen

mijn paard is vergeleken met de tijd voor ik het bijvoerde [ en niet wist dat hij een tekort had ] een heel ander paard geworden.

de DA was er vorige week omdat er ge-ent moest en hebben we het er nog over gehad
ik moet gewoon zo doorgaan, een nieuwe bloedtest die eigenlijk geplant stond na de zomer slaan we over omdat ik geen klachten heb.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:46

BigBen schreef:
x_Quinta_x schreef:
Super mirgino!
Het zit dus bij mij niet "int kopke" dat ie veel werkbaarder is :) Maar, moet je dit elke dag voeren? Ik dacht dat het zo om de dag werd gedaan onder de bokkers? Nu heeft hij weer enkele daagjes vrij en heb ik het eigenlijk niet echt nodig. In de hand is hij al superbraaf.

Misschien is het leuk om mijn ervaring te delen! :)
Ik gaf 's middags een afgestreken soeplepel magnesium (nie eens afgewogen eigenlijk. Gewoon hoppakee. Is dat wel goed?) en daarna ben ik 's avonds gaan rijden.
Mijn paard ging van een trippelkip naar fijn voorwaarts-neerwaarts. Links en rechts kon hij al goed inbuigen, maar nu dat hij makkelijker ontspant en dus makkelijker zakt in zijn hoofdhalshouding, buigt hij ook beter in zijn hele lijf van links naar rechts.
Vroeger vloeide stress ook heel traag af, maar daar heb ik nu geen problemen meer mee.
Het is geen 'wondervoer' voor als je je paard aan de teugel wil krijgen. Met je hulpen moet je wel nogaltijd eerlijk blijven. Het paard verandert niet, de stress wel. Het is echt beter werkbaar.
En ik heb dan gewoon magnesiumoxide voor koeien van onze plaatselijke voerwinkel.

Natuurlijk zit het in 't kopke :D .
Een heel mooi voorbeeld van autosuggestie.
Jij geeft je paard 's middags een soeplepel magnesium, en 's avonds is het tekort opgelost ?
Dat kan eenvoudigweg niet, dat moet je toch ook wel inzien.
Wat gebeurt er dan wel ?
Jij geeft je paard een soeplepel magnesium,
en je stapt zelf met veel meer vertrouwen en veel relaxter op je paard.
Gevolg : je paard voelt je stemming aan, en gaat zelf ook veel relaxter lopen.
Heeft niets met de magnesium te maken.

Sorry, maar dat kan ik moeilijk geloven. Helaas kan ik aan jou het bewijs niet laten zien hier op bokt.
Ik vind eigenlijk dat jij hier nogal wat suggesties doet. Waar heb ik geschreven dat ik zenuwachtig op mijn paard stap? Na 15jaar paardrijervaring stap ik echt niet meer zenuwachtig op een paard dat moeite heeft om zijn lijf los te laten en daar hevig van wordt. Het is gewoon heel erg vervelend om mee te rijden, want een keer je paard in dat 'fight and flight' systeem zit met zijn hoofd is het haast niet te doen om hem hieruit te krijgen. Ahnee want het paard heeft juist magnesium nodig om zijn spieren te doen ontspannen en die heeft hij dus niet genoeg. Zelfs gewoon lekker ontspannen rondstappen in de bak was er niet bij, maar nu met behulp van magnesium weer wel.
Waarom zou trouwens een lepeltje magnesium 's middags niks kunnen afdoen als je 's avonds gaat rijden? Mijn paard kakt de hele dag door, dus heeft een goede, snelle vertering. Als het in de darmen zit, zit het ook zo in het bloed.
Ik ben juist blij dat ik mijn paard met een natuurlijke stof zo sprongen vooruit kan helpen.
Ik vind het voor de mensen die problemen hebben met ontspannenheid echt het proberen waard. Ik had alles al laten nakijken: tanden, zadel, hoeven, voer, ik heb les, mijn paard staat dag en nacht buiten. Op den duur zat ik echt met mijn handen in het haar en dacht ik echt "wat moet ik toch met u aanvangen,"
Jij hoeft niet overtuigd te zijn van de werking van magnesium. Misschien heb jij wel rustige paarden

SteffiiY

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:52

Ik heb zojuist een emmer magnesium besteld, wil het mijn merrie ook gaan bijvoeren ivm nerveusiteit en stress..

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:16

Mijn merrie heeft ook snel last van stijve spieren. Nu heb ik een proefverpakking magmesium chelaat besteld. Alleen dit is mega duur. Om even bij te coeren want ze moet er 50 gram van, en gister heeft ze er 1e portie dus al niet.opgegeten.. Duur gtapje z ok dus.
Ik heb de welkoop vrijwel om de hoek zitten. Maar hoe heet dat precies en werkt hrt net zo goed als de chelaat?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:24

sophie1818 schreef:
Mijn merrie heeft ook snel last van stijve spieren. Nu heb ik een proefverpakking magmesium chelaat besteld. Alleen dit is mega duur. Om even bij te coeren want ze moet er 50 gram van, en gister heeft ze er 1e portie dus al niet.opgegeten.. Duur gtapje z ok dus.
Ik heb de welkoop vrijwel om de hoek zitten. Maar hoe heet dat precies en werkt hrt net zo goed als de chelaat?

Magnesiumgries, zie pagina 7 voor bestelcode

Ik heb alleen ervaring met de magnesiumgries van de wrlkoop en meer dan voldoende te vreden _/-\o_

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:58

Magnesiumgries eet mijn paard ook goed. Gewoon gemengd met zijn brokken en een geutje olie.
Let op dat je niet TE veel voert. 50gr magnesiumgries is te veel

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:52

x_Quinta_x schreef:
Magnesiumgries eet mijn paard ook goed. Gewoon gemengd met zijn brokken en een geutje olie.

Hoelang doe jij met 1 zak?
Ja 50gram machnesium chelaat is wat anders he. maar vond t ook vrij veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:14

nou, de chelaat is dacht ik een van de stoffen die juist beter opnemen dan bv de oxide, ik vind het dus extreem veel eigenlijk...

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:20

Ja stond op de verpakking.. me stalhoidster zij t ook al dus ga sws verminderen.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:12

sophie1818 schreef:
x_Quinta_x schreef:

Hoelang doe jij met 1 zak?
Ja 50gram machnesium chelaat is wat anders he. maar vond t ook vrij veel.

Ik voer niet de zakken van Welkoop. Ik woon in Belgie en koop hier bij de plaatselijke voerhandel magnesiumoxide voor koeien en ik kan het per kilo kopen. Ik had 1 kilo gekocht om te proberen, kostte me 2 euro. Wel duur in vergelijking met een zak van de Welkoop, maar eigenlijk 2 euro voor een kilo waar je je paard echt "wonderen" van ziet doen, dat kost nog geen drol :)
Nu voer ik nog dagelijks iets minder dan een soeplepel. Misschien wel een volle koffielepel? Ik weet het niet juist. Als het straks sneeuwt ga ik even stoppen. Dan rij ik nauwelijks en heeft hij het ook niet echt nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:37

Ehhh, Quinta, daar zou ik persoonlijk mee uitkijken hoor; die van mij kreeg altijd in de winter minstens 1 of 2 magnesiumdips en ook al rij jij niet , wil dat nog niet zeggen dat dan de spieren niet juist sneller zullen verzuren of paard extreem angstig word...

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:43

ohjajoh6 schreef:
Ehhh, Quinta, daar zou ik persoonlijk mee uitkijken hoor; die van mij kreeg altijd in de winter minstens 1 of 2 magnesiumdips en ook al rij jij niet , wil dat nog niet zeggen dat dan de spieren niet juist sneller zullen verzuren of paard extreem angstig word...

Goed dat je het zegt! +:)+ Dan geef ik het ook gewoon dagelijks

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:08

Hoeveel voeren jullie precies van de Magnesiumgries van de Welkoop? En wat gooien jullie erop dat het niet weg waait?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:31

UK_eef schreef:
Hoeveel voeren jullie precies van de Magnesiumgries van de Welkoop? En wat gooien jullie erop dat het niet weg waait?

mijn paard krijgt ong 1 eetlepel per dag.
hij krijgt het elke dag door zijn voer heen wat vochtig gemaakt word,hij krijgt het al ruim 2 jr en eet het makkelijk op.
Laatst bijgewerkt door mirgino op 05-10-13 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:42

Mijne krijgt het elke keer na het rijden. 3/4 x in de week) hij krijgt het door zijn muesli heen en ik maak dat een beetje nat, anders eet ie het niet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:53

welmoed__ schreef:
Mijne krijgt het elke keer na het rijden. 3/4 x in de week) hij krijgt het door zijn muesli heen en ik maak dat een beetje nat, anders eet ie het niet.

waarom niet elke dag?
hij heeft elke dag magn nodig en niet alleen als je gereden hebt.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:43

Omdat ik niet in de mogelijkheid heb om elke dag te voeren. Ondanks dat hij het niet elke dag krijgt, is hij een hele omslag gemaakt en merk ik echt dat het helpt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:57

welmoed__ schreef:
Omdat ik niet in de mogelijkheid heb om elke dag te voeren. Ondanks dat hij het niet elke dag krijgt, is hij een hele omslag gemaakt en merk ik echt dat het helpt.

Huh die snap ik niet? kom je dan soms gewoon een dag niet naar stal of?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:30

Is dat zo raar dan? Ik kom ook wel eens een dag niet op stal hoor :) dan krijgt ze het ook niet.
Mijn merrie krijgt het alleen na het werk, dat is ook het enige moment dat ze bijgevoerd word. Rest gras en hooi.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:46

SteffiiY schreef:
welmoed__ schreef:

Huh die snap ik niet? kom je dan soms gewoon een dag niet naar stal of?

Bij mij word alles gedaan op stal, dus ook voeren. Ik kom inderdaad dus niet dagelijks op stal.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:48

ik voer ook niet zelf, heb wel voer van mezelf maar de stalhoudster geeft het en zij doet ook zijn suppl erdoorheen en maakt het vochtig

hij krijgt naast magn ook msm, elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:47

Hee jongens, wat lees ik nu toch weer in een ander topic? Agrifirm heeft de magnesiumgries uit de handel gehaald? Weet er iemand of dit klopt ja of de nee?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:07

ohjajoh6 schreef:
Hee jongens, wat lees ik nu toch weer in een ander topic? Agrifirm heeft de magnesiumgries uit de handel gehaald? Weet er iemand of dit klopt ja of de nee?

geen idee, ik heb het afgelopen week nog gehaald.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:04

Met welk merk magnesium merken jullie het meeste verschil?

Ik gebruik nu 2 dagen die van paardendrogist, bio nog wat..
Maar ze eet het helaas lastig.