Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maris schreef:YamaDeva schreef:Glucose, Fructose en Sucrose kunnen in de dunne darm direct opgenomen worden in het bloed dmv absorptie via de darmwand.
Is dat zo ? Maar dan zouden ( veel ) suikers dus ook nooit kwaad kunnen voor de darmen ?
CaPrIoLe`79 schreef:De meeste twijfelachtige stukken komen in het forum van de cursus uitgebreider aan bod. Quote van Jo-Anne daar over fructaan: Fructans are not bad - it is just that if a lot of fructans are ingested in a short period of time they may result in intestinal upset
vervolgens gaat iedereen in dat topic elkaar met onderzoeken aanvallen, soms behoorlijk agressief en is de conclusie dat we gewoon heel veel nog niet weten. De ene onderzoeker beweert dat suikers bij verschillende paarden op verschillende plaatsen wordt opgenomen en dat suikers niks met IR en hoefbevangenheid te maken hebben en de andere met weer een ander onderzoek beweert weer het tegenovergestelde.
irmaz schreef:CaPrIoLe`79 schreef:De meeste twijfelachtige stukken komen in het forum van de cursus uitgebreider aan bod. Quote van Jo-Anne daar over fructaan: Fructans are not bad - it is just that if a lot of fructans are ingested in a short period of time they may result in intestinal upset
vervolgens gaat iedereen in dat topic elkaar met onderzoeken aanvallen, soms behoorlijk agressief en is de conclusie dat we gewoon heel veel nog niet weten. De ene onderzoeker beweert dat suikers bij verschillende paarden op verschillende plaatsen wordt opgenomen en dat suikers niks met IR en hoefbevangenheid te maken hebben en de andere met weer een ander onderzoek beweert weer het tegenovergestelde.
Ik moet zeggen dat ik dat wel een beetje teleurstellend aan de cursus vind, ze geven een nogal eenvoudige voorstelling van zaken. Lijkt me vrij logisch dat niet alleen fructaan zorgt voor HB of IR maar dat daar meerdere factoren een rol spelen.
AlexVB schreef:voor enkelen is het niveau van deze cursus misschien basis maar de leek is hiermee goed geïnformeerd en kan zijn voedingskennis al flink verhogen.