Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:39

vejovitaal,kan ik ook de losse msm van horseflex geven bij de glucosamine die ik zelf nog heb?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:10

Merrie staat nog steeds bij DA. Blijkt iets met hoefkatrol te zijn waarop ze kreupel loopt.
Morgen een echo, speciaal beslag en evt inspuiten van het gewricht. Afhankelijk van wat ze vinden op de echo.

Zou het zo zijn dat ze door de Gluco en MSM langer door heeft gelopen met dit probleem dan wanneer ik dit niet zou hebben gegeven?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:12

Wat balen joh. Heeft ze hoefkatrolontsteking dan neem ik aan?

en nee ik geloof niet dat je er slecht aan hebt gedaan door de gluco+msm te geven...........de gluco zorgt juist voor een goede smering van de gewrichten,vertraagd eerder het proces

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:03

Nee HKO is nog niet vastgesteld. Daar gaan ze morgen mee verder. Hij kon het niet meteen vaststellen wat nu daadwerkelijk het probleem is.

Goed om te horen dat het alleen maar goed is dat ik dit heb gegeven! *D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:17

Nou pin me er niet op vast hoor,maar zo kijk ik er tegenaan!
Ik ben vrijdag naar de kliniek geweest met mijn pony en zij heeft nu een lichte artrose aan het hoefbeen,en ze adviseerden glucosamine te blijven geven,dan denk ik niet dat ze er dan eerder doorheen gaat lopen.

Ik hoop dat je paard geen HKO heeft,sterkte!

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:25

@ snoevie,

Het is zeker mogelijk MSM los bij te geven bij de glucosamine die je nog hebt. Kan je die mooi opmaken ;)

@Dimple

sterkte met dit hele verhaal, echt balen, ik hoop het beste voor jullie

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:53

Even voor jullie ook een update:

Merrie vandaag weer opgehaald. Conclusie na de echo is dat haar hoefbeen niet optimaal is van sterkte/structuur. Daarbij heeft ze last van de pees die achter het straalbeen/hoefkatrol langs loop naar het hoefbeen.
Die is eigenlijk chronisch overbelast. Merrie heeft er dus al langere tijd meegelopen en is maar weer gebleken hoe hard ze voor zichzelf is.

Het bot komt niet meer goed, de pees kan verbeteren door het orthopedische beslag wat ze heeft gekregen. Dat is ijzer met daaronder een zooltje en van achter worden er dan siliconen ingespoten. Dat ondersteunt het gewricht en dempt de schokken. Dit moet haar de verlichting geven die ze nodig heeft om weer pijnvrij te kunnen lopen.

Vanmiddag heeft de DA een ontstekingsremmer ingespoten in het gewricht. Dit moet de ontsteking die er nu zit tot rust brengen.

Volgens DA moet ik straks gewoon weer mijn wedstrijden kunnen rijden dus dat is positief. Morgen en vandaag moet ze binnen blijven (gelukkig heeft ze haar maatje Nicolai nog) en vrijdag mag ze weer naar buiten.
2 weken rust op het land en paddock, daarna 2 weken rustig opbouwen met stap en draf. Dan weer verder overleggen met de DA hoe we het verder gaan aanpakken afhankelijk van hoe het met haar gaat.

De supplementen die ik al gebruik moet ik dus ook blijven geven.

Hebben jullie ervaring met het geven van duivelsklauw icm glucosamine? Die Flexjoint versie die ik heb is emt Bromelain, maar is er ook met duivelsklauw.

Heeft 1 van jullie daar ervaring mee??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:12

Met duivelsklauw mag je geen wedstrijden rijden he, hou daar wel rekening mee. Ik geef duivelsklauw in mindere periodes, het lijkt te helpen. De vloeibare variant eet ze iig beter dan de brokjesvorm. Maar in een van mijn gluco's zit het ook al verwerkt.

Fijn dat de klachten ondersteund kunnen worden en dat ze straks weer pijnvrij zou moeten kunnen worden! Zal toch wel een opluchting zijn, denk ik?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:44

Nee, dat klopt dat je er geen wedstrijden mee mag rijden. Maar stel dat ik ergens voor de keuze kom om wel te rijden met duivelsklauw maar geen wedstrijden dan heb ik daar vrede mee.

Vooralsnog voelt ze zich erg goed :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:02

Ik heb met een verzorgpaard wat ik had goede ervaringen met duivelsklauw,het hielp hem erg goed. Mijn pony krijgt nu ook een onderhoudsdosering en dat gaat erg goed.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:18

Bedankt voor je reactie. Dat is wel iets om in mijn achterhoofd te houden voor als het niet echt beter wil gaan. Moet wel paardwaardig blijven uiteraard.

Ik ga haar niet de rest van het leven slijten als grasmaaier, daar is ze niet geschikt voor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:29

Dat zou ik met mijn pony ook niet doen. Maar ze heeft artrose gelukkig maar in lichte vorm en het gaat prima met haar nu :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:27

Met dank aan de gluco!! :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:09

Ik denk dat het zeker wel een positieve bijdrage levert icm oa de nieuwe ijzers en regelmatige lichte beweging!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:29

Ik zelf heb altijd en beetje mijn bedenkingen bij Duivelsklauw samen met Glucosamine geven!
Aangezien Duivelsklauw niet alleen ontstekings remmend werkt maar ook pijn stillend kun je niet het effect van de Glucosamine waar nemen is mijn idee!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:38

Valt wat voor te zeggen inderdaad,ik heb een periode de glucosamine zonder de duivelsklauw gegeven,en dat ging goed,nu geeft de duivelsklauw net een beetje extra. Ik heb een kannetje van een vriendin overgenomen van wie t paard overleden is,als dat op is gaan we weer kijken hoe het zonder gaat

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:27

Na het topic doorgespit te zijn en 101 andere soorten supplementen voor paarden met gewrichtsproblemen gezien te hebben toch nog een vraag aan jullie; wie heeft er ervaring met Equitop Gonex?

Mijn paard heeft hoefkatrol + verbening van het kraakbeen in de hoef en wss ook andere gewrichten en nu adviseerde de dierenarts dit supplement. Alleen is dit gelijk ook een hele dure, vroeg me af of de goedkopere mogelijk ook zouden werken.

Woensdag krijgt hij speciaal beslag, dat wil ik eerst even aankijken hoe het dan gaat en dan later met supplementen beginnen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:29

Ik heb even gegoogeld,maar ik begrijp dat er iets van groenlipmosselextract inzit oid,kan je niet met je dierenarts overleggen of glucosamine een optie is?

Krijgt je paard zooltjes met siliconen? Dat geeft demping en verlichting,neemt de druk op het hoefkatrol gedeeltelijk weg,maar glucosamine draagt bij aan goede gewrichtssmering en kwaliteit van de gewrichtsvloeistof,en vertraagd het proces van artrose daar,wat HKO in principe ook natuurlijk oa is. Ik zou zowieso wel kijken om een geschikt supplement te geven,icm het speciale beslag.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:18

DA zegt juist dat deze beter is en daar was iets mee maar zal er heel diep in moeten hoe het nu fysiologisch werkt met supplementen. Ze zei ook wel dat glucosamine kon hoor. Ik wil hem ook zeker supplementen geven als ik weet hoe hij het doet met nieuw beslag.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:05

Hey,

Ik kreeg van iemand op het forum de tip eens in dit topic te kijken mbt Glucosamine. Ik heb een paard van 21 jaar dat soms een beetje stijf is en ook kraakt als hij zijn hoofd draait en nu dacht ik eraan om glucosamine als supplement bij te geven. Wat ik me echter afvraag is: kan je er iets fout mee doen? Gaat het lichaam dit dan zelf minder aanmaken als je dit in supplement geeft?

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:34

Nee hoor het kan zeker in jouw geval geen kwaad om eens Glucosamine te gaan voeren. Ik heb ook zeer positieve ervaring met het bewegen van mijn merrie (24 jr).

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:45

Ik had naar pharmahorse gemaild omtrent de glucosamine en zij zeiden me er msm bij te doen. Ik lees over msm dat het ontstekingsremmend is zn dergelijke maar is dit dan niet eerder een kuur in plaats van een permanent supplement?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:37

MSM zit in erg veel glucosamine producten. Dit omdat msm de werking /opname van glucosamine verbetert.
Mijn paard wordt erg energiek van de msm, dus let daar wel op !

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:40

Maris schreef:
MSM zit in erg veel glucosamine producten. Dit omdat msm de werking /opname van glucosamine verbetert.
Mijn paard wordt erg energiek van de msm, dus let daar wel op !

Dit zou een pluspunt zijn:-) maar ik wil gewoon zekerheid dat het motto ' baat het niet, dan schaadt het niet' opgaat en dat ik er niks verkeerd mee kan doen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:03

Zou mijn merrie daar haar hysterische buien vandaan komen? Van de MSN??