Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:37

_Ananas_ schreef:
@Wilawander
Dus je hebt het over Pavo producten in het algemeen en niet over Care4Life waar dit topic over gaat? Vind ik niet helemaal eerlijk.. Eigenlijk weet je niet wat de inhoud van dit voer is maar spreidt je je mening over het merk hier net of het over het product gaat..

Ik heb eerder geen Pavo gevoerd omdat mijn paard te weinig deed voor de energie en suikers/ zetmeel die in het voer zit. Maar is dat niet de realiteit waar je naar moet kijken als paardeneigenaar?

Net als het geven van 8kg krachtvoer, dat is niet wat Pavo aanraadt.. Maximaal 20% ds op het volledige rantsoen en dan kom je nooit op 8kg uit.. Waarom dan ingaan op een voorbeeld omdat Pavo zou zeggen dat.. Dat zeggen ze toch niet? Juist dit voer is zo geconcentreerd qua vit/ min dat je maar 1 kg hoeft te voeren! Ideaal toch?

als ze van die ene kilo geen jeuk krijgen wel , maar ik ken voldoende ervaringen uit eerste hand en ook van mezelf van paarden die jeuk kregen van de voederkoek, of van pavo vital
beiden producten die in hele kleine hoeveelheden gevoerd moeten worden , beide als aanvulling te voeren op ruwvoer etc
dus ik ben persoonlijk hele erg voorzichtig met het voeren van pavo , zeker bij sobere rassen zoals ijslanders, fjorden, haflingers , ponytypes etc
ook met dit nieuwe product wat graanvrij is wacht ik liever even wat reacties van gebruikers af die juist een dier hebben in het segment sober voor dat ik het zelf ga gebruiken, tot die tijd voer ik zelf net zo lief D%H voor 20 euro de zak van 20 kg omdat ik weet dat het goed is zeg maar

Rais

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:06

Hier ook nog een (stille) tester!
Vandaag bij de winkel geweest om te vragen wanneer het hier in de winkel komt te liggen. Heb nog wel wat in mn testzak zitten (voer weinig musli/brok en meer hooi).
Ze verwachten het hier medio november. Exacte datum weten ze (nog) niet. Over de prijs konden ze nog niks zeggen alleen dat ze de adviesprijs hanteren.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:45

Ik heb aardig het topic doorgespit maar heeft iemand de ingrediënten? Niet de samenstelling van % van suikers en zetmeel Ed ( die heb ik gevonden ) maar wat zit erin? Ik zag sojabonen staan, wat nog meer? In volgorde van hoeveelheid?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:14

Dat is zo Sonja, maar ik vind het niet eerlijk om een product 'af te branden' terwijl je én geen tester bent én geen exacte ingrediënten kent. Mijn paard gaat ook snel schuren van suikers en heb met dit voer geen last gehad (geen ZE oid maar staart schuren). Ben niet tegen kritisch :n maar het moet wel eerlijk zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:50

dan hebben we de post van Wilawander anders geïnterpreteerd denk ik ;)
ik zag het niet als afbranden, maar wel als zeer kritisch ivm waarschijnlijk zelfde soort ervaringen met een aantal producten van het merk
zo al ik die summerfit nooit en te nimmer aan raden voor sobere dieren omdat ik niet eczemers er van heb zien gaan jeuken(laat ik over ee paar eczemers maar gewoon niet beginnen := ), terwijl die dingen juist voor dat type paarden(geen of weinig krachtvoer) aangeraden word, zo ook met wat supplementen(vital,) of de natures best, zogezegd laag in suiker/zetmeel voor snel dik wordende paarden , of risico op hoefbevangenheid . Liga, speciaal voor sobere dieren. heb ik ook al een aantal keer bijeffecten zien hebben...
of het van de suikers komt, geen idee, mijn merrie die heel snel jeuk had, kreeg zelfs een merrievoeder van D&H waar dus wel degelijk graan en redelijk wat zetmeel/suiker in zat en daar kreeg ze absoluut geen jeuk ...dus ik heb geen idee waar het aan ligt.

maar ben nog steeds geïnteresseerd in care4life , misschien dat pavo de plank nu raak slaat
, prijs valt me nog mee, maar ik ben gewend duur voer te moeten kopen ivm de eisen die ik er zelf aan stel wat betreft toevoegingen , maar ook gewoon ingrediënten
scheelt ook dat ik in de pony maat zit, dus 1 zak doe ik een maand mee, en dan is het wel te doen
en het klinkt tot dusver interessant .
en kwa verkrijgbaarheid is pavo een stuk makkelijker dan een aantal buitenlandse merken :j
daar moet ik erg op letten dat ik bijtijds bestel en dat vergeet ik soms wel eens(iets met adhd :+ )

ben trouwens nog steeds benieuwd of er E310 in het voer zit, is op zich geen heel naar E nummer, maar ik wil het niet voeren ivm specifieke omstandigheden (eczeem in de familie)

normaal gezien zou ik bij totaal geen eczemers in de familie dit nummer niet op mijn eisenlijstje hebben staan,maar helaas, er zit wel eczeem in de familie

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:54

Vooralsnog zijn de testers van paarden met bijv. ZE niet extra gaan schuren van dit voer.. Ik ben benieuwd wanneer het op de markt is, hoe andere mensen dit voer ervaren :)
Ik voer ook alleen krachtvoer ivm vitamine/mineralen. Gezien die van mij ging schuren van vital completen, ben ik wel benieuwd of dit een goede plaatsvervanger zou zijn.
Heeft het iemand het al vergeleken qua aantallen vitamine/mineralen met dieetmix? Als dit hier namelijk meer in zit, dan zou dit voor mij interessanter zijn. Van dieetmix hoor ik 1,5 kilo te geven om aan de benodigde vitamine te komen, ik geef geef maximaal een halve kilo en Naf kompleet supplement. Maar het zou fijn zijn als ik dit supplement niet meer hoef te voeren :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:40

Even snel vergeleken:

C4L - Dieetmix
Vit A: 36.000 - 30250
Vit D3: 3600 - 2260
Vit E : 600 - 249
Vit B1: 50 - ?
Vit B2: 40 -?
Vit B6: 20 - ?
Vit B12: 500 - ?
Vit C: 500 - ?
Choline: 500 -?
Biotine: 500 - 1022
Foline: 15 - ?
Selenium: 0.9 - ?

Dit is wat ik kon vergelijken, zo is C4L wel interessanter. Echter vind ik het erg jammer dat er zo weinig biotine in zit. Dit voerde ik mijn paar bij, maar omdat in dieetmix al een stuk meer zit hoopte ik dat af te kunnen bouwen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:55

weet je ook de ingedrienten Jotoma?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:12

@splinter: nee, maar die zijn door dit topic heen wel deels genoemd :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:22

Lucerne/ grasmengsel/ Appelpulp/ Kruidenmengsel/ Zonnebloemzaadschillen en -schroot/sojabonn/ erwtenvlokken/ lijnzaad/sojaolie/zout/wortelvlokken/hooi/lijnzaadschilfers/biergist/magnesium ox/ D-calciumfosfaat/Chicoreipulp/Probiotica div.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:42

Vrijwel heel het topic meegelezen. Ik zou graag aan Pavo_GT willen vragen waar met name de soja in C4L vandaan komt? Dit met het oog op de inspanningen die worden verricht in bijvoorbeeld de melkveehouderij om van de soja af te komen waarvoor regenwoud wordt platgebrand?
Ik begrijp overigens heel goed dat er een flink spanningsveld zit tussen de wens van paardenhouders om de kosten zo laag mogelijk te houden en de verantwoordelijkheid van een voerproducent om winst te maken, maar persoonlijk ben ik best bereid om meer te betalen voor voer dat een beetje verantwoord is geproduceerd. Paarden zijn tenslotte een (luxe) hobby, geen primaire levensbehoefte.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:03

Werd net gebeld door de winkel, dat mijn C4L binnen is. Ben benieuwd of t het goede is. Is namelijk wel heel snel. Gister dachten ze nog half november.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:18

Jannepauli schreef:
Lucerne/ grasmengsel/ Appelpulp/ Kruidenmengsel/ Zonnebloemzaadschillen en -schroot/sojabonn/ erwtenvlokken/ lijnzaad/sojaolie/zout/wortelvlokken/hooi/lijnzaadschilfers/biergist/magnesium ox/ D-calciumfosfaat/Chicoreipulp/Probiotica div.

thanks! is dit ook op volgorde zoals op het etiket?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:33

min of meer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:42

Splinter schreef:
Jannepauli schreef:

thanks! is dit ook op volgorde zoals op het etiket?

Zit geen etiket op de testzakken :+ is een blanco verpakking

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:47

Rais schreef:
Werd net gebeld door de winkel, dat mijn C4L binnen is. Ben benieuwd of t het goede is. Is namelijk wel heel snel. Gister dachten ze nog half november.

dat zou idd heel vroeg zijn, hoewel ik hoop voor degenen die het nu testen en het willen blijven voeren dat het de goede is :)
kunnen ze gewoon door voeren ipv tijdelijk weer overstappen

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:34

Rais schreef:

Was het verkeerde, kon t me al niet voorstellen. Was 'podo care' ja, t woordje care zit erin zullen we maar zeggen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:39

Rais schreef:
Rais schreef:

Was het verkeerde, kon t me al niet voorstellen. Was 'podo care' ja, t woordje care zit erin zullen we maar zeggen.

en wanneer denkt hij dat het nu binnen is??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:52

ik vermoed pas in november ;) dan komt het op de markt volgens pavo-gt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:59

Evelli schreef:
Zit geen etiket op de testzakken :+ is een blanco verpakking

hoe weet je dan wat je voert :? :+

mijn paard reageert nl heftig op bepaalde dingen dus ik pluis het hele etiket uit ( en daarnaast heb ik ook in de veevoederhandel gezeten, dus die achtergrond helpt ook)
betekend niet dat het altijd goed is, want er zijn regels voor wat op de etiketten moet en mag staan zeg maar, dus je weet niet sowieso alles.
Tenzij pavo wél alles op het etiket vermeld,

tot nu toe vind ik het interessant voer, maar ik wacht nog even alles af :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:07

Van de informatie die je als tester erbij kreeg in een envelop :) De ze waren nog bezig met het ontwerpen van de uiteindelijke verpakking.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:23

polleman schreef:
en wanneer denkt hij dat het nu binnen is??

Medio November.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:39

Evelli schreef:
Van de informatie die je als tester erbij kreeg in een envelop :) De ze waren nog bezig met het ontwerpen van de uiteindelijke verpakking.

O zo :D

ik ga in november weleens in de schappen kijken :j

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:39

Meestal ben ik ook eerst afwachtend en sceptisch, maar ik vind dit een erg fijn product!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:27

Sonja, ik voer absoluut geen Pavo koeken of Nature's best, daar zit echt veel te veel in voor mijn sobere pony die erg gevoelig is. (Ze krijgt nu Spillers Happyhoof)
Maar de Pavo C4L gaat prima. Ik voel wel minder dan aanbevolen, niet precies gewogen.
Alleen omdat ik nu magnesium bij moet geven vind ik Happyhoof makkelijker, dus nu krijgen alledrie de pony's gewoon een beetje C4L door hun normale voer. Ze vinden het allen erg smakelijk.