Wie geeft zn paard nog meer bier? & wat vinden jullie ervan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

indrasjacks

Re: Wie geeft zn paard nog meer bier? & wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:43

Wij kunnen onze tanden poetsen een dier niet ( dat is het verschil wanneer ik chocola neem of het het paard voer). Daarom krijgen mijn paarden nooit suikerklontjes o.i.d.
Idd een biertje kan geen kwaad voor mensen ( nou ja heeeel af en toe dan) maar ben van mening als je het je paar dagelijks geeft het gewoon niet goed is oor lever e.d
In appeltjes zit geen alcohol tenzij ze beginnen te rotten maar normaliter word dat niet snel gegeten door een paard en dan is het niet dagelijks dat een paard het in de natuur tot zich neemt als jullie dagelijks bier geven gaat dat tegen de natuurwetten in.
Dit is mijn mening oeder de zijne.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:49

Als dat jou mening is dan mag dat.
En dan is dit geen topic voor jou.Hier hebben mensen andere meningen en ervaringen :D

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:54

mijn paard heeft last van brokkelhoeven ,nu hoorde ik dat een bruin biertje daar ook goed voor is . iemand van jullie ervaring ermee?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:56

Victory2000 schreef:
Als dat jou mening is dan mag dat.
En dan is dit geen topic voor jou.Hier hebben mensen andere meningen en ervaringen :D

Dat iemand een andere mening heeft betekend niet dat hij of zij niet welkom is in een topic ;) Zoals de titel aangeeft: wie geeft zijn paard nog meer bier en wat vinden jullie daarvan. Je mag gerust aangeven wat je daarvan vindt, wat je mening ook is.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:03

Wendy,klopt.En ik zeg ook dat ze die mening mag hebben.Maar in een topic blijven hangen wat totaal niet jou ding is.....lijkt meer op rellen.
Indira is welkom net als iedereen maar dan wel graag op een nette manier.

Montoya,op dit moment heeft elk paard brokkelhoeven door de droogte.heeft jou paardje ze altijd kan het zeker helpen.Probeer het eens zou ik zeggen (gewoon een paar weken om te kijken of het resultaat heeft.1 biertje een keertje helpt niet)Succes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:04

Mijn ponys (jaja echte shetten) krijgen niet dagelijks een biertje :) alleen na inspanning ivm de afvoer van afvalstoffen :) Ik werk nooit met ze als het enorm warm is, dus ze komen ook echt niet in de volle zon als ze een oud bruin (2,5% alcohol) door hun voer hebben gehad :)
Denk dat jij je wat te druk maakt :(:)
Daarnaast wordt het héél véél gebruikt, ook door grote stallen en véél VA's. Dus wie ben jij om daaraan te twijfelen?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:06

victory, min paard heeft altijd last van brokkelhoeven en nu met dit weer helemaal zo erg dat de hoefsmid bang is dat hij er geen ijzers meer onder kan krijgen . vandaag komt de smid weer, dus ben zeer benieuwd. ik ga het zekers proberen . wat zou het beste zijn dan 1x in de week of vaker.
vast bedankt

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:08

Interessant topic!
Ik geef mijn paard elke week (op zaterdag :+ ) een oud bruin biertje over zijn voer.
Dit doe ik op advies van mijn instructrice, zij zei dat het goed was voor zijn vacht. Hij had toen moeite met verharen maar het bier ben ik blijven geven omdat hij het zo lekker vind.
Leuk om te lezen waar het nog meer goed voor is! Hij krijgt trouwens ook bananen, dat vinden veel mensen ook vreemd, ook over het bier ben ik vaak wat maf aangekeken!
En zijn er grapjes gemaakt als "o gezellig, kan je samen met je paard de kroeg in.... hihi"

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:09

Mon,Die van mij krijgt om de dag een blikje.En die glimt en heeft zelfs voor deze droogte nog behoorlijke hoeven.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:56

indrasjacks schreef:
Ach ja vindt het prima zijn jullie paarden die je verziekt hiermee.
Mijn mening blijft in de natuur krijgt een paard het niet dus waarom zouden wij ze dan onnodig volstouwen met die zooi.
@shettie geef hem maar eens gewoon bier en zet hem in de zon.

Wil niet zeggen omdat ze het lekker vinden dat het goed voor ze is. Daar blijf ik bij,
Alcohol is voor niemand goed zeker niet voor de lever, maar goed als je eigen dier tekort wil doen door die zooi te geven , vooral doen.

In de natuur krijgen ze ook geen biks / muslie of wat dan ook :Y)

MiniPolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:19

Ik ga denk ik ook maar een biertje aan mijn vp geven :D Lees er veel goeds over dus probeer het een paar weekjes :) Mijn vp heeft altijd een beetje droge hoefjes dus ga eens kijken of het helpt! Hoop van wel :j

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:54

.
[/quote]
In de natuur krijgen ze ook geen biks / muslie of wat dan ook :Y)[/quote]

Dat klopt maar in de natuur kunnen ze onbeperkt voedsel zoeken wij hoeden ze opgesloten dus moeten ze wel brok en muslie krijgen.
Als je goed kijt wat er in brok zit (voornl gras) en in de musli ( granen e.d) en lucerne ( klaver en kruiden) dit eten ze in de vrije natuur ook.
alleen hebben wij dat gecompr. in droogvoer Bier daarintegen zal een paard in de natuur nooit tegenkomen en derhalve nooit tot zich nemen.

Even een andere vraag zouden jullie je hond of kat ook dageks bier geven?? Zo ja ga eens na wat er dan gebeurd.

Honden of katten zijn dan wel kleiner maar een beetje bier dagelijks ( en dan bedoel ik echt een beetje) kan op termijn leverslirose veroorzaken.
Voor degenen onder jullie die niet weten wat het is. Het is een leerziekte ongeneeselijk en meestal komt deze voor bij alcoholisten. Hoeft echter niet altijd een alcoholist te zijn kan eenieder mens of dier waat vaak alcohol consumeert.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:55

MiniPolly schreef:
Ik ga denk ik ook maar een biertje aan mijn vp geven :D Lees er veel goeds over dus probeer het een paar weekjes :) Mijn vp heeft altijd een beetje droge hoefjes dus ga eens kijken of het helpt! Hoop van wel :j

Zou wel eerst met de eigenaar overleggen of die het goed vindt.
Hij/zij neemt je in vertrouwen het beestje goed te verzorgen, dan vind ik moet je dit op z`n minst melden.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:24

Waar haal jij al je wijsheden vandaan Indira.
Je voert het steeds terug op de mens en nu haal je er honden en katten bij....

Vraagje voor jou,wat gebeurt er met het menselijke lichaam als je daar elke dag 1 borrelglaasje bier in gooit???

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:34

Het is agemeen bekend (leverslirose)
Drink geen alcohol en zeker geen bier, ga mijn dieren niet ziek maken door alcohol te voeren.
Maar goed mensen het is me duidelijk alleen jullie eigen meding tet en niet die van een ander wie trapt hier nu de grond in??
En wie laat wie hier niet in de waarde, ik wil alleen duidelijk maken dat het gewoon heeel slecht kan zijn voor je beest.
maar goed spijt me voor de beestjes die er dus goed ziek van worden.
Heb al genoeg dingen gezien van mensen die zo af en toe meenden hun hond, kat, varkenttje e.d bier gaen en geloof me liep echt niet goed af

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:47

Moderatoropmerking:
Enkele off-topic berichten verwijderd. Graag bij het onderwerp blijven (bier geven aan paarden) en respectvol discussieren.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:32

acholvrij bier is ook goed hoorde ik van mijn hoefsmid vandaag

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:27

montoya schreef:
acholvrij bier is ook goed hoorde ik van mijn hoefsmid vandaag

haha , kunnen dat dan maar beter nemen , worden ze ook niet dronken ;)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:05

Die van mij krijgt gewoon bier en al 3 jaar lang.Kerngezond en helemaal happy(of zou dat door het bier komen???Nog een goeie bijkomstigheid _O- )

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:43

Van meerdere dingen is bekend dat er bij matig gebruik een positief effect is en bij teveel gebruik een negatief effect...
Leverschade treedt niet op door af en toe alcohol te gebruiken.. Wel door langdurig overmatig alcoholgebruik. Nu is het wel moeilijk te bepalen wat voor een paard overmatig is en ook niet direct te vergelijken met een mens. Maar om meteen zo panisch te doen is wel een beetje overdreven, het is niet zo dat er iedere dag een krat in gegooid wordt..

Het is handig en verstandig om niet meteen op de kast te springen, maar dingen op te zoeken of na te vragen als je ze niet precies weet.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:49

ik geef mijn paard een keer of 4/5 per week een "Malz"
(duits alco vrij donker bier)
Hij vind het heerlijk!!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:00

Ik geef de mijne nu ong. elke week een flesje oud bruin. Hij vind het lekker dat is zeker. Wat betreft z'n benen, daar zie ik niet echt een dramatisch verschil ... maar het is er zekers niet slechter van. Ik zal er wat verder mee experimenteren.
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 16-07-10 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht aangepast

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:17

Mijn paard plast juist super veel.
Moet ze dan van bier nog meer plassen, dat zie ik niet zitten haha
maar ze heeft wel dikke poten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:21

Moderatoropmerking:
Ontopic graag, discussie over of iemand wel of niet mag reageren is hier niet gewenst.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:21

Ik heb nu biergist gehaald voor mijn jaarling die niet bijster mooi in zijn vacht zit en een probleempje met zijn rug (mogelijk spierprobleem) heeft. Heeft er iemand enig idee hoeveel ik hem moet geven? Hij is net een jaar en bijna 1.60 hoog.