Natuurlijk voeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Natuurlijk voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:46

Hoe lang voer je de Cobs nu?
Misschien een ander merk proberen zoals Equicobs?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:08

die van mij eten t ook niet in 1 keer op, die doen er wel even over, maar ze eten het wel! En ik merk eigenlijk nog niets van dat ze kriebeliger zouden worden. Ze heeft wel even een week gehad dat ze amper te hanteren was, maar dat komt vooral omdat ze al ruim een maand stil staat en dus haar energie niet kwijt kan. Nu is ze laatst 1 keer onderuit gegaan en nu snapt ze dat ze beter niet zo idioot kan doen op die gladde odnergrond :+ maar heb 2 keer grondwerk gedaan en merkte toen niets van een reactie op de cobs :)

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:39

ik heb nu ook de wiese cobs van alpin nu ze ruiken veel beter je ziet veel beter de structuur van de brok ben er nu heel te vreden over paarden eten het allemaal zonder maar iets te laten staan.

kan me wel voorstellen dat paarden er meer energie van krijgen omdat ze hun ruwvoer beter opnemen. of dat hier ook gaat gebeuren geen idee ze zijn zo wie zo al een beetj hobbelig hier

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:13

Heb het Roshni anderhalve week voorgeschoteld. Als ze al met al 2 happen genomen heeft is het veel...Heb het aan een haflinger bij ons op stal gedoneerd. Alle paarden lussen het, behalve die van mij :(

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:44

hmm nou die van mij moeten weer niks van de pre alpin compact hebben :+ Zit ik nu met een doos van 19 euro opgescheept :+

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:48

donneer hier maar kel

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:54

Die van mij komen inmiddels aangerend als ze doorhebben dat er Wiesencobs komen :9 . Jammer dat Roshni er niks van wil weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:42

Jippie, ik heb de marstall force en de senior plus binnen!

Nog iets, mijn paard heeft artrose en daar last van in de winter. Nu geef ik de devils relief van naf. En jippie, ze gallopeert en bokt door de bak en zelfs door een sneeuwduin naar de wei!!!
In de sneeuw naar de wei, dat durfde ze niet meer, omdat ze eens in de sneeuw gevallen is op ijs!!!!
Dit homeopatische middel krijgt van mij een dikke 10!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:04

Kleine correctie, waarschijnlijk zijn het pillen, poeder of capsules met duivelsklauw-extract en dan is het geen homeopathie maar fytotherapie. ;) Maar fijn dat het zo goed werkt, heb er al meer positieve berichten over gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:09

Nee het is een siroop. Maar van de fytotherapie kan kloppen hoor. Ik noem alles met natuurlijke middelen bij de paardendrogist al gauw homeopatisch :D
Ze doet het echt zo super er op, vorig jaar had ik haar bijna in laten slapen in de winter.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:36

lars schreef:
donneer hier maar kel

haha chantal nou daar vind ik het een beetje zonde voor, was toch bijna 20 euries! Ik denk dat ik ze maar gewoon ga weken beetje bij beetje! Dan komt het evengoed tenminste op :)

Mindim, ik hoor af en toe ook goede berichten over gemberpoeder! Is ook pijnstillend. ( en veel goedkoper :+ )

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:29

Mac schreef:
Die van mij komen inmiddels aangerend als ze doorhebben dat er Wiesencobs komen :9 .

Hee super Mac :j
Wat kan dat toch verschillen per paard he.

Wat ik me afvraag is of ik Bambi wel op gewicht ga houden als ik straks weer ga trainen.
Nu staat ze al een dikke maand bijna niks te doen en vanaf vanmiddag ga ik weer een beetje aan de slag.
Ze is nu precies op gewicht maar valt enorm snel af en heeft heel veel nodig.
Ik kan maar een scheutje olie geven omdat ze er diarree van krijgt dus daar kan ik haar ook niet dikker mee maken.
Iemand tips? :)

Elfje_Braam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:57

Je kan de wiesencobs opvoeren maar soms ontkomt je er niet aan om iets bij te gaan voeren.. Sommige paarden vallen nu eenmaal snel af/in.

Wat jij bij zou kunnen voeren ipv muesli oid is maiscobs van agrobs. Dit is het goede van mais met ruwvoer. http://www.horsewellness.nl/product_inf ... scobs-p-96

Dan heb je nog fetura of luzerne die ook mogelijk zijn maar deze bevatten beide veel eiwitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:09

Citaat:
Mindim, ik hoor af en toe ook goede berichten over gemberpoeder! Is ook pijnstillend. ( en veel goedkoper )

Daar had ik nog nooit van gehoord. Als iets goed werkt blijf ik er meestal bij. Maar ik kan me er eens over inlezen iig.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:21

Dank Maris, daar ga ik straks even voor zitten. Hopelijk is mijn duits toereikend :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:12

Krijgt Bambi nu al bietenpulp Vera? Anders zou je dat eens kunnen proberen. Die van Dodson & Horrel hebben geen toegevoegde melasse. Die van mij varen er iets TE wel bij :D dus die krijgen ze niet meer totdat ze weer aan het werk gaan.

Idd erg grappig hoe smaken verschillen. Peps en Shane vinden ze lekker, maar Abby is er echt helemaal wild van!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:28

Vera, ook mijn paard doet het goed op een paar handjes bietenpulp per dag. Ik kan hem eindelijk goed op gewicht houden !

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:49

Ok, dat klinkt dan als dat het ook gaat worden voor Bambi, bietenpulp. Goeie :D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:49

Thx Maris :D

Hey stomme vraag miss, maar bietenpulp waar haal je dat?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:23

Gewoon bij de fouragehandel waar ze ook pavo of cavalor etc verkopen ! Ongeveer 10 euro voor 25 kg.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:45

ah das dus goedkoop :D En hoeveel voer je daarvan? Mijn oudje begint met deze kou toch enorm in te vallen, dus zit nu aan bietenpulp te denken

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:06

SuperSmurf schreef:
ah das dus goedkoop :D En hoeveel voer je daarvan? Mijn oudje begint met deze kou toch enorm in te vallen, dus zit nu aan bietenpulp te denken

Nu toch aan het afvallen ?
Ik voer nu 4 handjes droge pulp per dag ( ongeveer 300 gram ) , dat wordt veel meer natuurlijk met het water erdoor. Hij is er echt door aan het bijkomen in de bovenlijn. MAAR hij staat nu niet buiten ( 1 ijsvlakte ), dus minder kou voor mijn paard .

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:06

ja ineens bij zijn heup.. Hij heeft ineens enorme kuilen, echt in 2 weken..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:58

De bietenpulp die gewoon bij de fouragehandelaar te krijgen is bevat dus meestal wel toegevoegde melasse (meestal 3,5%). Wel iets om rekening mee te houden.

De Dodson & Horrel variant die dat niet heeft is voor jou denk ik het makkelijkst te verkrijgen via horsewellness.nl (van Elfje_Braam hierboven :D ) . Daar heb ik in December bij besteld en ik heb er hele positieve ervaringen mee. Goede webwinkel en snelle levering!