Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gloa schreef:LinSa schreef:Is het een mogelijkheid om het hooi in een bak te voeren waar de shet niet bij kan? Dus met hoge randen oid?
Zou misschien kunnen maar dan zit ik wel weer vast aan 1 voerplaats. Heb nu meerdere netten hangen waardoor ze de hele dag wat rond wandelen van net naar net.
Ze staan nu ook op de wei (2000m2 en hek altijd open). Helaas groeit het gras snel en heeft mijn dikbil geen respect voor strookbegrazing en bijbehorende lintjes. Hier staan ze dus altijd op om het nog een beetje bij te houden. Het is niet genoeg want ze eten er ook nog wat hooi bij maar dus wel teveel voor de shet.
IngridM schreef:Wijslander; en dat is iets wat ik echt niet ga doen. Hij is met pensioen en een pony met pensioen die niet op het gras kan vind ik persoonlijk geen leven. Mijn persoonlijke mening he, geen aanval op wie dan ookHij is nog niet zo dik dat hij elk moment hoefbevangen kan raken hoor maar ik vind hem wel te vet
Gewoon zonde! Hij is zo mooi slank geweest.
Heleennn schreef:Ik zou razendsnel van voordroog overschakelen naar gewoon droog hooi!! Dat bewegingsschema is per week neem ik aan? Die sportbrok zou er bij mij ook meteen uit gaan, mijn paard is nu weer in opbouw na de examenperiode (dus maand niet trainen) en staat nog steeds op 1/2 schep fiber force van cavalor en zal pas overschakelen op de sportbrok wanneer ze ook effectief weer 4-5 van de 7 dagen actieve arbeid moet leveren. Verder krijgt ze gewoon gras van de weide (lang en stengelig op dit moment) en normaal hooi op stal. 300gr is de minimum aanbevolen hoeveelheid van de strucomix dus dat zou ik behouden, maar de sportbrok kan je gerust weglaten. Je paard doet op dit moment immers niet aan sport, maar aan revalidatie. Hooi zou ik wel in de slowfeeder houden, dat lijkt me prima.
Faitherr schreef:is het heel lastig om van stal te veranderen? Ik snap dat dit een drastische maatregel is maar als ik hoor dat je 500 euro betaald sta ik al versteld. Grote kans dat je ergens goedkoper kan staan en ook nog met gewoon hooi.