Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wijslander schreef:Ja zeker! Die van mij staan ook op zo'n kale wei, wel met onbeperkt ruwvoer. Dat zorgt ervoor dat het zand dat ze eventueel binnenkrijgen afgevoerd wordt. Eventueel zou je periodiek een zandkuurtje kunnen geven.
Wijslander schreef:Ja zeker! Die van mij staan ook op zo'n kale wei, wel met onbeperkt ruwvoer. Dat zorgt ervoor dat het zand dat ze eventueel binnenkrijgen afgevoerd wordt. Eventueel zou je periodiek een zandkuurtje kunnen geven.
Qua beweging kun je denken aan een stevige wandeling, samen hardlopen, leren naast de fiets te lopen, vrijspringen en longeren... te dikke paarden vinden bewegen over het algemeen niet fijn/leuk, dat is een kwestie van even doorbijten en er vooral een dagelijkse bezigheid van maken. Met wat afwisseling en niet te lang doorgaan (rustig opbouwen tot 30-45 minuten per dag) krijgen ze er vanzelf meer plezier in.
Ook is het zeker de moeite waard om magnesium bij te gaan geven naast een vitaminekorrel. Juist te dikke paarden hebben hun vitamines en mineralen wel nodig (om energie uit te halen).
tylando schreef:Door slobber heen.
nanne02 schreef:Wijslander schreef:Ja zeker! Die van mij staan ook op zo'n kale wei, wel met onbeperkt ruwvoer. Dat zorgt ervoor dat het zand dat ze eventueel binnenkrijgen afgevoerd wordt. Eventueel zou je periodiek een zandkuurtje kunnen geven.
Hier staan ze ook op kort gras, en nu je het over zandweg hebt, hoe moet ik dit voeren? De pony's hier krijgen namelijk alleen een vitaminen/mineralen brok, maar geen slobber o.i.d. En moet ik het droog of nat voeren?