Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cemlys schreef:Ik heb vnl welsh pony s (a-tjes). Nu heb ik er 2 die zat (te) dik zijn. Hun wil ik graag op hooi houden en ik heb nu stalriegels besteld ipv force. Zo n stalriegel voert makkelijker dan elk een hand force geven. Mijn hengst (dekhengstje van 3) is eigenlijk te dun (mist bespiering, is zowiezo een laatbloeier). Hem wil ik een stalriegel gaan geven, ik mix nu veulen muesli met champion (heb ik nog staan) en ik heb wiesencobs besteld voor hem. Hoeveel en hoe voer je die het beste? Is er een andere muesli die geschikter is voor hem? Hij mag een beetje aankomen. Mash heb ik ook nog staan. Dan heb ik nog 2 bijna 3 jarigen waarvan 1 het altijd slecht doet op stal (lees eten doe ik niet binnen (of niet genoeg)), hoop dat het dit jaar meevalt maar vorig jaar was het dramatisch (eet bv ook geen hooi van de grond). Gelukkig heeft ze aardig reserves opgeslagen op het land deze zomer. Mijn grote ruin staat op havervrij en doet het daar heel goed op. Die blijft daar dus op. Iemand nog tips. Ik voer liever niet meer dan nodig. Voor mn hengst wil ik even horen of ik nog wat kan verbeteren.
mirim schreef:Als je met marstall gesproken hebt had je het beter direct aan hun kunnen vragen![]()
Zij zijn de producent en kunnen je het beste antwoord geven op je vragen.
Jammer dat je paard het nog niet erg lekker vindt.
Misschien de andere graanvrije variant proberen, de faser light?
Of als graanvrij niet perse een must is een ander voer?