Ik persoonlijk niet, al zijn wat extra spiertjes altijd sexy.
Faitherr
Geplaatst: 14-04-18 22:49
Wijslander schreef:
Ik persoonlijk niet, al zijn wat extra spiertjes altijd sexy.
oke goed om te horen! Jaa de spieren word hard aan gewerkt, ze staat nu alleen helaas al 2 weekjes stil ivm. kleine onregelmatigheid. Maar daarna gaan we weer vrolijk verder. Ik heb dr sinds september en daarvoor was ze veel te dik en werd ze nauwelijks tot niet gereden.
Heeft er hier iemand ervaring met Glucobalance? Zagen jullie echt verschil?
Jessol
Geplaatst: 16-04-18 09:07
xDaim schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met Glucobalance? Zagen jullie echt verschil?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het gras op onze weide begint te groeien, het is echt niet veel maar ik zie hem dag na dag bijkomen. Ik ga nog eens op zoek naar een manier om zijn graasmasker aan te houden.
Ik heb stalgenoten die er bij zweren, zeker in het weide seizoen. Ik zag wel enigszins verschil toen ik het voerde, maar niet dat ik zeg, wauw ik voer het vaker.
Ik zag eigenlijk geen verschil, daarbij ontzettend duur. Bij mijn paard helpen poedertjes in ieder geval niet, geen andere optie dan weidegang restricties. Nu staan ze korte periodes op de wei, straks zullen we wrsl weer een stukje afzetten.
Bedankt voor jullie antwoorden! Bij de mensen die geen verschil merkte: hebben jullie ook wat veranderd aan het voer? Of gewoon hetzelfde gehouden?
Die van mij heeft niet persé vetbulten, maar wel een dikke hangpens (al een heel stuk minder!) die ik er maar niet af krijg. Ze heeft geen wormen, trainen haar buikspieren veel, maar het blijft maar een beetje ‘vettig’ daar. Ik dacht misschien helpt Glucobalance dan wel.
Ik heb ook een pot gluco balance staan, ga vandaag ermee beginnen. Foto van afgelopen zondag, daarop lijkt t allemaal wel mee te vallen, maar hij heeft echt vetophopingen, en een zadel is gewoon rampzalig erop. Zal eens kijken of ik een foto kan maken waarop dat beter zichtbaar is.
Ik weet t niet, ik ga vanaf vandaag eens testen. Maar ik lees wisselende ervaringen. Zal aan t eind van de pot laten weten of t iets doet.
xDaim
Geplaatst: 17-04-18 21:30
Rochiril schreef:
Ik weet t niet, ik ga vanaf vandaag eens testen. Maar ik lees wisselende ervaringen. Zal aan t eind van de pot laten weten of t iets doet.
Graag!
Rochiril
Geplaatst: 17-04-18 21:33
Hier dan al slobberend de gluco balance naar binnen aan t werken Vetophopingen op de gebruikelijke plaatsen, manenkam ook, is wel niet hard, nooit geweest ook. Hij was 2 zomers geleden echt gevaarlijk dik, sindsdien met een Graasmasker op t gras en dit is de stand van zaken na een winter hooi en geen gras. Wel geen beweging al jaren, dat heb ik nu weer opgepakt.
Sappos
Geplaatst: 17-04-18 21:53
Ik meld me hier ook graag. Heb een 5-jarige minipaard hengst en hij is dik, eng dik. Mijn andere pony’s zijn slank of iets dik maar bij hem denk ik elke dag: “god laat hem niet hoefbevangen zijn!” Hij krijgt 3x per dag een portie voordroog samen met mijn andere 5 pony’s en ‘s avonds een handje muesli met glucobalance wat ie met lange tanden/niet echt eet. Daarnaast loopt ie 4 dagen in de week voor de wagen, stukken van 10 km met veel draf en galop. Wat doe ik fout?
De bruine pony, foto is van vorig jaar. Hij is al zeker een jaar zo dik en nu gelukkig iets dunner dan op deze foto. Alles gaat op zn bovenlijn zitten, enorme dikke speknek en vet op zn rug.
Vorig jaar heeft ie een paar dagen minder regelmatig gelopen, zeer minimaal kreupel, hem toen direct van het gras gehaald en iom dierenarts op de metacam. Toen alleen nog grazen met graasmasker. Dit jaar durf ik m niet eens op het gras te laten.
Zou je kunnen overstappen op arm hooi Sappos? Wel zou ik proberen tussen de voerbeurten maximaal 4 uur te houden. Wellicht voeren uit slowfeedernetten?
Verder zou je nog kunnen proberen om de 40 km die jullie wekelijks afleggen te verdelen over 6-7 dagen. Elke dag dat de verbranding wordt aangezet, blijft die de rest van de dag hoger dan op rustdagen. Daarom werkt het bij afvallen beter om dagelijks een half uur te trainen dan om de dag een uur.
Goede tip dankjewel! Voer is deels uit een slowfeeder (hoewel het voor die kleintjes niet echt slow is) en deels uit een open bak. Ze krijgen meestal om 9 uur eten, dan om een uur of 2 en dan weer om 8-9 uur. ‘S avonds vanzelfsprekend de grootste portie. Kan switchen naar hooi maar dan moet alles op hooi. Hooi is lastiger aan te komen dan voordroog vooral met het opslaan. Waar ik voordroog in plastic buiten kan laten liggen kan het met hooi niet. Of moet hem ‘s avonds apart zetten met een eigen portie hooi. Het is vooral lastig omdat de pony’s zo’n verschillende voerbehoefte hebben.
Wijslander
Geplaatst: 21-04-18 23:51
Lastige periode is dit. Ik probeer er flink aan te rijden, maar dat korte gras is funest...
Ik wil me hier ook graag melden met mijn dikkertje. Heb een Haflinger van 20 jaar die buiten proportie is en wil het graag met trainen weer binnen de perken gaan houden.