Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:49

Ej in de Vito zitten veel meer kruiden volgens mij. De naturel zal iets meer energie geven denk ik

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:44

In de Vito zitten geen kruiden.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:26

Oké ik weet dat profiel van paard belangrijk is, maar gaan we voor de vito of voor de naturell voor mijn bolle haffie :D Heb nu allebei geprobeerd merk niet echt verschil, waar vinden we de meeste vitamientjes ? En als het paard overdag op de wei staat minderen jullie dan ook met (kracht) voer ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:32

Knoflook is idd geen kruid... maar zit wel in de vito.
Maar grootste verschil is idd graanvrij en niet graanvrij

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:11

Vito heeft denk ik ook minder suiker/zetmeel dan de Naturell.
Naturell heeft meer energie dan de Vito. Jij weet of je haf dat nodig heeft. Ik gaf mijn tinker eerst Faser Light, ben overgestapt op Vito omdat die iets meer energie geeft en hij heeft daar voldoende aan. Ik geef overigens maar 500 gr pd en vul aan met Force voor de vitamines.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:12

Scheelt door het ontbreken van geaan idd een pak aan zetmeel en suikers

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:58

Ik voer Marstall vito en force en ben er zeer tevreden over. De vito ruikt goed en is niet plakkerig!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:34

Sorry dat ik even kom binnenvallen, maar ik had even een vraagje. Zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen tussen de verschillende sport muesli's van Marstall? Van wat er op de site staat kom ik er niet helemaal uit.

Het is bedoeld om naast basisbiks te geven voor wat extra energie. We rijden op dit moment voornamelijk dressuur op B/L niveau. Welke sportmuesli zou dan het meest geschikt zijn?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:05

In de ene muesli zit haver en in de andere niet.
De een levert snelle energie ( bijvoorbeeld de concours)de ander minder ( corn ).
Dan zit er in Amino sport , champion en concours het speciale aminozuren pakket voor opbouw spieren .
Maar ook de condicion zou in aanmerking kunnen komen.
Het is beter ( makkelijker ) om een voedingsadvies aan te vragen :)

Het zou ook nog kunnen dat de brokken die je nu geeft meer belasting geven dan dat je paard er wat aan heeft.
Dan zou je met bijvoorbeeld de Havervrij of de complete ook nog uit de voeten kunnen en duidelijk verbetering zien. ( mits je dan de brokken achterwege laat en volledig overstapt op een van deze muesli's )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:14

Weet iemand waar je proefzakjes van muesli kan bestellen? Omdat ik een moeilijke eter heb en de westernmix wil proberen als aanvulling op een vitaminebrok zou ik graag eerst 500gr willen kopen om te kijken of hij het eet, voor ik straks met 15 kg zit die ik er niet in krijg. Die ervaring heb ik al een paar keer gehad :D
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 04-08-15 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:18

Amanda schreef:
Weet iemand waar je proefzakjes van muesli kan bestellen? Omdat ik een moeilijke eter ben en de westernmix wil proberen als aanvulling op een vitaminebrok zou ik graag eerst 500gr willen kopen om te kijken of hij het eet, voor ik straks met 15 kg zit die ik er niet in krijg. Die ervaring heb ik al een paar keer gehad :D

marstall mailen misschien ?

Enige wat ik over de western muesli kan zeggen. Dat mijn quarter(helaas overleden)
Deze erg lekker vond. En zij echt niet zomaar alles at :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:22

Dat geeft hoop :D
Vito heeft hij 1,5 zak volgehouden. Faser light een halve zak, toen nog geprobeerd te foppen door er slobber van te maken. Geen succes :+
Force at hij alleen gemengd met muesli, dus daar ben ik ook al vanaf gestapt. Verder nog van alles geprobeerd, Cavalor Fiber Force, Subli zonder, Subli dieet mix, Nature's best, C4life. 2x met lange tanden en dan laat hij het staan.
Enige dat hij eet is Hippostar kruidenmuesli zonder haver. Maar daar schuurt hij wat op als hij meer dan een handje krijgt. En ik wil hem toch wat meer ondersteunen in spieropbouw en herstel na lange ritten of intensieve training, naast de vitaminebrok die hij krijgt.
Ik denk dat hij geen echte haflinger is :')

Ik had ze al voor voeradvies gemaild een tijdje terug, maar nog geen antwoord gehad. Ik ga er nog maar even een mailtje achter aan gooien.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:23

Ik heb nog een volle zak van de westernmix staan. Mijn pony was er verzot op. Alleen ik rij nu geen western meer en vind er teveel suikers in zitten voor het werk wat ze nu doet :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:24

Oh, dat is wel een aandachtspunt. De pdf opent niet op de site.
Weet jij hoeveel % er in zit? Want dat is waarschijnlijk het schuurprobleem van de Hippostar, ze melasse en zetmeel.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:30

Goede vraag, weet ik zo even niet. Weet wel dat er suikerbieten in zaten en het zetmeelgehalte vrij hoog was.
Ik heb zelf ook een Haflinger en zij groeide er vreselijk van ondanks 4x per week een uur trainen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:45

Klopt inderdaad, even kijken op voervergelijk.nl daar kun je vaak alles wel vinden..

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:45

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:15

Groeien is niet handig, hij heeft al snel overgewicht :=

Pfff, iemand nog andere opties?
Hij krijgt een vitaminebrok, dus is puur ter ondersteuning van de spieren als extra na het werken. Het mag geen energie geven (type stuiterbal), hij neigt snel naar overgewicht.
Verder is hij wat allergiegevoelig, dus ik heb ook aan de exzemmuesli zitten denken. Maar ook daar krijg ik de pdf niet van geopend.
Vito en Faser light eet hij dus niet helaas.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:19

Waarom dan niet alleen vitamine brok? Met evt handje grasbrok

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:28

Grasbrok vind ik niks toevoegen, aangezien hij gewoon op gras staat.
Ik merk dat hij na een intensieve training/les of na een flinke buitenrit tegenwoordig wat langzamer herstelt. Als ik hem die dagen een handje muesli bijvoer naast de vitaminebrok, dan herstelt hij echt duidelijk beter en sneller.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:49

De havervrij of Naturell? Ponybrok van subli?
Maar van 1 handje muesli een paar dagen per week wordt hij echt niet dik hoor ookal zit er wat suiker in. Dat is zo weinig dat is helemaal niet zo erg.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:01

Mijn pony mistte ook wat pit.
Ik voer hem nu een handje Champion per dag. Vind ie echt heel erg lekker. Handje is voldoende om hem wat extra energie te geven en hij hersteld heel goed na het werk.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 00:12

De optimal ? Daar hebben ze maar weinig voor nodig om aan dagelijkse hoeveelheid vit/min etc te komen. Mijn paarden profiel is ook haf/snel vet/genoeg energie/maar toch bouwstoffen nodig ! Uit advies kwam ook de vito, maar optimal ook een optie, ik twijfel nog.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:48

Ik geef de mijne ook optimal, een tinker. Niet de hoeveelheid wat geadviseerd word. Een halve voerschep. Ook gevoelig met spieren en snel heet.
Gaat erg goed

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:23

xSogno: dat is ook zo. Maar het rare is dat hij wel wat gaat schuren als hij mijn huidige muesli krijgt. Verder doet hij het er qua herstel wel goed op.

Shettepret: meer energie hoeft hij echt niet. Het is af en toe al zo'n bommetje :=

De optimal is wel een interessante. Ziet er goed uit :j
Eens kijken of ik daar een proefverpakking van kan krijgen. Eerst even testen of meneer het eet :+
Volgens mij is dat wel wat ik zoek.
Hij krijgt in principe alles aan basis binnen met de vitaminebrok (Vitalbix), het is dus echt als extra na training om te herstellen. Extra steuntje zeg maar.