Ervaring met opknappen van zwaar verwaarloosd veulen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring met opknappen van zwaar verwaarloosd veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:09

Ik vond het wel op een Tinker lijken... maar neem mij niet kwalijk...
Hoe groot zal ze worden, denk je? En houd je haar?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 07:36

ik denk dat ze rond de 1.30 zal worden.. Ze goeit nu wel met de dag hoor Haha! Voorlopig staat ze nog helemaal niet in de weg, maar als er iemand op haar pad komt die stapelgek op haar is, dan mag ze weg.. Wil haar eigenlijk gewoon op zien groeien in de kudde, kijken wat eruit komt als ze een jaar of 3-4 is.. En dan kan ik altijd nog beslissen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:38

Leuk joh! Ik herken er helemaal het verwaarloosde veulen niet meer in van het begin van het topic. Super leuk paardje geworden echt!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:48

Heb het topic doorgelezen, kan er weinig anders over zeggen dan dat ik het hartverwarmend vind hoe jij dit diertje hebt opgevangen en er doorheen hebt gesleept.

Uiteraard hoort dat zo, maar lang niet iedereen doet het ook zo.

Mijn complimenten Knipoog

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:50

wat ziet ze er weer schattig uit. en ze ziet er steeds beter uit.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:25

Wat ziet ze er weer stralend uit Lachen
goh, echt onherkenbaar die eerste foto's Bloos

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:32

Oooh geweldig beest is het, die foto van haar en die bruine samen grazend is echt geweldig Lovers

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:18

Dankjulliewel voor de complimenten Haha!

kan me zelf eigenlijk bijna niet meer voorstellen hoe ze er ruim 2 maanden geleden uitzag Bloos Had zelf ook totaal niet verwacht dat het nog zo snel zou gaan Haha!

Komende week krijgt ze weer haar wormenkuur, net als de rest van de kudde.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:34

zo, ook weer even een berichtje van mij...

ze ziet er echt geweldig uit zeg! ik vind de tekening toch echt het mooiste, ik hou wel van dat grillige! ik denk trouwens ook dat ze over een paar jaar helemaal wit wordt, het lijkt me schimmelbont zo van de laatste foto's bekeken!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 23:00

denk niet dat dat gebeurt, want op het bruin op haar hoofd is echt geen wit haartje te bekennen Haha! Denk dat ze OF roan OF stekelharig (uitgebreid sabino) is.. Denk steeds meer het laatste, omdat ze ontzettend veel sabino kenmerken heeft. Oa, de zwarte huid naast de bruine vlekken onder de witte vacht, grillige vlekken, nu weer naar donker met minder wit haar verkleuren..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:03

zou ook heel goed kunnen... nou ja het is in ieder geval apart en beeldschoon!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 23:07

ze is en blijft een toverballetje Haha!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:58

Hahaha Nagelbijten / Gniffelen
wel een hele leuke Haha!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 22:21

Willy heeft inmiddels een nieuwe pleegmama Haha! En een stiefzusje erbij Haha! De merrie met merrieveulen heeft haar op dit moment even tijdelijk ge-adopteerd Haha! Ze gaat superleuk met onze 2 andere veulens! Ben ik echt heel blij mee! Ze daagt ze echt uit om een potje te gaan ravotten!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:27

fijn dat het zo goed gaat met haar. en super dat ze lekker kan spelen met de veulens.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:59

mijn naamgenootje ziet er super uit Haha!
ze is echt veranderd.
ik blijf katootje toch ook een prachtbeest vinden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:47

Oh wat heerlijk zeg dat het allemaal zo goed gaat Lachen Fijn he om dat zo te zien en als je dan terugkijkt op de foto's van 2,5 maan dterug, oei..

Mijn jaarling begint eindelijk ook op te knappen. Zn verschrikkelijke dikke buik is er helaas nog steeds, maar hij begint wel wat aan te komen..mag ok wel met zoveel eten, oops.
De veearts is afgelopen week geweest om hem weer te controleren en ze heeft hem goedgekeurd Lachen Ik is erg blij. Zn buikje kan nog wel een paar maanden tot jaar duren eer die wat geslonken is..Gelukkig mag hj in december spelen tussen de andere hengsten van zijn leeftijd en daarmee hoop ik dat hij echt een paard zal worden. Spelen kent hij helaas niet, hoe ik me ook sta uit te sloven, hij begrijpt er niets van en van zichzelf verdedigen heeft hij ook nog nooit gehoord. Erg sneu en wordt nog altijd wat verdrietig als ik naar hem kijk. Hoop dan ook zoooo dat hij het goed gaat doen in de opfok en hij niet naar huis terug hoeft doordat ze hem pesten. Begrijp me nie verkeerd hoor, heb hem het allerliefste thuis, aar er zijn geen leeftijdsgenootjes en dan moet ik hem castreren en dat hoop ik zo lang mogelijk uit te kunnen stellen Lachen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:49

heb weer even in dit topic gespiekt en willy ziet er super uit zeg!! ze lijkt me ook wel een dondersteentje Lachen die bloeit echt op tot een mooie zwaan Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 16:15

weer een hele poos geleden dat ik een update heb neergezet van Willy, maar het gaat echt hartstikke goed met haar! Binnenkort zal ik haar weer op de foto zetten, want ze is nu echt een pracht paardje geworden! Ze is nu echt goed in verhouding, ze begint uit te zwaren in haar borst en achterhand. Ze zit goed in haar vachtje, ze glimt als een spiegeltje en ze reageert met haar vacht goed op de temperatuur, ze zet hem netjes uit als het koud is!

Alleen wel een vervelende ontdekking gedaan: ze is hoogstwaarschijnlijk bijna doof! Ze hoort bijna niks, reageert niet op stem. Vond dat ze vrij moeilijk iets leerde, terwijl ik geen onwil merkte. Met aanwijzen gaat het juist wel hartstikke goed! Wordt dus op een andere manier opvoeden als wat ik gewend ben, ben best een prater haha!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:45

En zou er aan die doofheid dan niks medisch kunnen gedaan worden?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:10

super dat het zo goed gaat. en ik wacht op de foto's. kan de da zeggen waardoor ze doof is en is er niet wat aan te doen? en hoort ze echt helemaal niets meer of toch nog een klein beetje?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 19:58

ze hoort een heel klein beetje DENK ik Haha! De doofheid is waarschijnlijk aangeboren. Ze heeft een bepaald bontpatroon, waarbij sinds kort is ontdekt dat daarbij doofheid kan optreden. Had eerst de link niet gelegd, maar heb zelf ook even een klein onderzoekje gedaan. Heb een brandweersirene op mijn telefoon geïnstalleerd. Alle paarden reageerden vrij heftig erop, zelfs mijn doodmakke Kato. Bij willy geprobeerd, die draaide niet eens met haar oren toen ik de telefoon op 3 cm afstand hield. bijna tegen haar oren aan, draait ze ineens haar oren naar voren en was ze ineens alert.

Over 4 weken moet de dierenarts terug komen om voor de 2e keer te komen enten, dan ga ik vragen of hij er ook even naar kan kijken. Het doet in ieder geval niets af aan haar kuddegedrag, dat is gewoon super. Alleen ze luistert dus niet haha

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:30

dan is ze idd wel erg doof. opzich maakt het voor kudde gedrag niet uit, paarden spreken toch bijna alleen maar via lichaamstaal. misschien is dat wat voor je, parelli ofzo om haar beter te begrijpen en haar dingen beter aan te kunnen leren.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:42

Fijn te horen dat het goed gaat. Wel maf eigenlijk nooit aan gedacht dat een paard ook doof kon zijn Clown Gestoord Bloos Wel prettig dat je het niet 'erg' vind.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 22:43

ik doe alles al op de "natural" manier, niet volgens parelli, maar Monty. Ze leert heel snel op aanraken, aanwijzen etc, maar helemaal niet op stem. Ik ben just iemand die mijn paarden niet wil MOETEN aanraken in het leerproces, ze moeten het op stem en met wijzen ook kunnen, dat is dus best vreemd voor me. Mijn andere paarden kennen stemcommando's, zij dus niet.. Heb deze week een parellistick gekocht, om haar dingen aan te kunnen wijzen, die ze moet gaan leren Lachen

@ gouda: nee, ik vind het niet erg.. Vergeet alleen wel eens dat tegen haar praten niet veel zin heeft. Ik vind het juist voor mezelf een super uitdaging, omdat ik als fanatiek grondwerker nu een nieuwe dimensie aan de term grondwerk kan brengen.. Niet met stem, maar uitsluitend visueel. Mijn plannen voor de toekomst met haar zijn vooralsnog ongewijzigd. Ga haar gewoon proberen voor de wagen te krijgen, maar dan met visuele commando's en niet op stem. Vandaar nu ook de parelli-stick, zodat ze aan dat fenomeen kan gaan wennen, dat het een aanwijs-stokje gaat worden.