Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoessM schreef:Hier nog iemand die geschrokken is van de prijzen van venhorst momenteel. Eerst flink verhogen en dan 10 euro pre order korting geven. Maar als particulier met weinig opslag ruimte sta je zo met de rug tegen de muur, venhorst levert altijd trouw. Wisselende kwaliteit en hoge prijzen. Weet iemand in de achterhoek nog andere leveranciers die afspraakbetrouwbaar zijn?
LoessM schreef:Hier nog iemand die geschrokken is van de prijzen van venhorst momenteel. Eerst flink verhogen en dan 10 euro pre order korting geven. Maar als particulier met weinig opslag ruimte sta je zo met de rug tegen de muur, venhorst levert altijd trouw. Wisselende kwaliteit en hoge prijzen. Weet iemand in de achterhoek nog andere leveranciers die afspraakbetrouwbaar zijn?
LoessM schreef:Dank jullie wel, had essink inderdaad gebeld. Komen voor de opslag die ik heb niet leveren en idd afhalen. Ik heb nog geen trailer helaas, maar ik blijf proberen wat te vinden. Wel kleine baaltjes te vinden maar allemaal nieuwe oogst. En dat moet minimaal 6 weken rusten, maar ik kan de paarden moeilijk 6 weken zonder hooi houden. Lichte paniek. Maar ik blijf zoeken naar de laatste hooirestjes van 2020
ElCid schreef:Wij voeren deze al jaren, ook jaren op zoek geweest naar het die met lange stengels zoals ze in Amerika hebben maar die is hier niet te vinden. Het is vergelijkbaar met de luzerne van Hartog, dus wel gehakseld maar prima voor paarden maar zonder toevoegingen. Op het moment hebben we geen grote balen omdat we heel veel gras hebben. Overigens heeft Hartog ook grote balen maar ik neem aan dat die hetzelfde zijn als deze.
Kunstmatig drogen ontkom je eigenlijk niet aan; voor zover ik weet maakt dat ook niet uit. Het wordt in grote hallen gedroogd waardoor de kwaliteit constant is; geen vocht dus geen schimmels.
Dit geeft wel wat meer gruis maar dat vinden de paarden ook lekker.
De luzerne met lange stengel zoals ik die uit Amerika ken is eigenlijk exact hetzelfde en kruimelt ook omdat het zo droog is; ook daar komt veel gruis uit.
LoessM schreef:Dank jullie wel, had essink inderdaad gebeld. Komen voor de opslag die ik heb niet leveren en idd afhalen. Ik heb nog geen trailer helaas, maar ik blijf proberen wat te vinden. Wel kleine baaltjes te vinden maar allemaal nieuwe oogst. En dat moet minimaal 6 weken rusten, maar ik kan de paarden moeilijk 6 weken zonder hooi houden. Lichte paniek. Maar ik blijf zoeken naar de laatste hooirestjes van 2020