Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Nu staat er bij die cushing test dat je hoefbevangen paard gratis getest mag worden. Je moet ook op je formulier invullen of hij bevangen is. De mijne is niet bevangen. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Blingh schreef:oh dus het is wel een "echt" verhaal
pluisje88 schreef:Staat op de site van die test. Ppidbijpaarden.nl
Wat heeft die test jou uiteindelijk gekost met de kosten van de dierenarts erbij?
pluisje88 schreef:Antwoord van de dap. Afname gaat 20,- ex btw kosten. Ze komen toch al toevallig voor het enten. Ik twijfel nog omdat ik hem er niet perse van verdenk dat hij cushing heeft, maar hij is wel 22,5, eet slecht en na een half jaar in bijna kniehoog gras is hij amper aangekomen. Conditie wordt minder en spieren vallen weg. Misschien toch maar proberen voor dat geld....
Al zou het wel een schok zijn dat hij he wel zou hebben. Dan krijg je meteen gedoe met wat hij wel en niet mag eten en een hoop kosten voor medicijnen als ik dat goed begrijp...
pluisje88 schreef:Antwoord van de dap. Afname gaat 20,- ex btw kosten. Ze komen toch al toevallig voor het enten. Ik twijfel nog omdat ik hem er niet perse van verdenk dat hij cushing heeft, maar hij is wel 22,5, eet slecht en na een half jaar in bijna kniehoog gras is hij amper aangekomen. Conditie wordt minder en spieren vallen weg. Misschien toch maar proberen voor dat geld....
Al zou het wel een schok zijn dat hij he wel zou hebben. Dan krijg je meteen gedoe met wat hij wel en niet mag eten en een hoop kosten voor medicijnen als ik dat goed begrijp...
Piekosjj schreef:pluisje88 schreef:Antwoord van de dap. Afname gaat 20,- ex btw kosten. Ze komen toch al toevallig voor het enten. Ik twijfel nog omdat ik hem er niet perse van verdenk dat hij cushing heeft, maar hij is wel 22,5, eet slecht en na een half jaar in bijna kniehoog gras is hij amper aangekomen. Conditie wordt minder en spieren vallen weg. Misschien toch maar proberen voor dat geld....
Dat gedoe qua voer heb je ook als je 'm niet laat testen, want het klinkt zo wel als een cushingspaardje. Ik zou 't zeker wel doen, ik kan me nog herinneren dat het zo'n enorme opluchting was toen ik wist dat m'n paardje PPID had, wist eindelijk waardoor die zo slecht in z'n vel zat, en met de medicatie is 'ie er echt heel erg op vooruit gegaan.
pluisje88 schreef:Piekosjj schreef:Dat gedoe qua voer heb je ook als je 'm niet laat testen, want het klinkt zo wel als een cushingspaardje. Ik zou 't zeker wel doen, ik kan me nog herinneren dat het zo'n enorme opluchting was toen ik wist dat m'n paardje PPID had, wist eindelijk waardoor die zo slecht in z'n vel zat, en met de medicatie is 'ie er echt heel erg op vooruit gegaan.
Mag ik vragen wat je maandelijks kwijt bent aan die medicatie?
Ik laat wel bloed afnemen morgen..