Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:34

ik met 2 pony's C & D ongeveer 2 maanden. wisselt wel eens.
Ik moet nog eens precies uitmeten.

Ik ga de snaxx niet kopen, vind dat weer commercieel, ik gebruik gewoon brokjes (basis brok)
want ik gebruik er maar zo weinig van.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:02

Na alle ervaringen voornamelijk hier op bokt te hebben gelezen, heb ik nu een kennismakingsemmer besteld. *\o/* ik heb een veeeeel te zware merens (zo gekocht, dus buiten mijn schuld), die overigens glanst als een spiegeltje. Zij krijgt nu care4life, maar volgens de dierenarts moest ik dat niet elke dag geven, dus mijn zoektocht naar voer ging verder. Ze krijgt namelijk ook magnesium en vit.E+sel bij ivm haar spierstijfheid. Vermoedelijk tying up gehad, dus was herstellende. Maar ik ben heel benieuwd hoe ze het hier op gaat doen. Krijg volgende week vrijdag de emmer.
Verder heb ik twee shetjes, die in de winter chronisch diarree hebbben. Een heeft ZE en de ander onderbeet.
Als ik dit zo opschrijf heb ik wel wat stumpertjes whahaha.
Het enige waar ik nog wel wat moeite heb is de Calcium Fosfor verhouding en het ijzergehalte, maar dat zien we wel even aan. Ze krijgen straks onbemest voordroog. Dus met weinig voedingswaarden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:37

Teveel selenium kan ook spierproblemen. Heeft de VA een tekort eraan vastgesteld?

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:35

Keet schreef:
Teveel selenium kan ook spierproblemen. Heeft de VA een tekort eraan vastgesteld?

Ze krijgt niet te veel selenium, ik heb het allemaal uitgerekend. Ze krijgt nog geen half schepje c4l, een schepje van naf, waar 2 aanbevolen staat. Ben het aan het afbouwen. Stax met metazoa wil ik haar hier af halen. Magnesium twijfel ik over of ik dat nog door voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 02:12

Wij hebben voor [***] en [***] (2 shetten, waarvan 1 eczemer die ook te dun bleef) eind december een zak broxxx en een zak luzerne gekocht en we zijn nu denk ik net begonnen aan de laatste 20% van de zakken. Na de opstart fase krijgen ze nu per pony per dag 100 gram van elke zak. Verder krijgen ze niets. (nou ja, hooi dan ;) )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:41

Even een update van mij en mijn eczemer. Het gaat nog steeds ontzettend goed, mijn pony heeft totaal geen jeuk of onrust. Plek rond de uier ziet er prima uit en heeft totaal geen aandrang om te schuren.
Vond het vooral gister spannend!

Hoe gaat het met de rest?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:16

Die van mij heb ik nog wel onder zijn eczeemdeken staan, maar heb ik niet zien jeuken toen hij binnen kwam en dat doet hij eigenlijk altijd wel als hij op stal komt. En ook nog afgelopen weekend naar het bos geweest, dus heb toch wel goede hoop dat het in ieder geval minder erg is nu. Hij ziet er nu zo uit.
Afbeelding

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:31

Bij mijn halfinger gaat het nog steeds goed. Maar vorig jaar stond ie ook pas in juni of juli onder de deken. Al is het nu wel veel ander weer natuurlijk. Deken is wel besteld maar helaas duurt het lang voordat ie komt, dus ik hoop dat het nog zo goed blijft gaan.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:37

Mijn eczemer schuurt ook nog niet. Zit ontzettend mooi in zijn vacht, zelfs nu hij zo dik aan het verharen is. Hij is al geen extreme eczemer dus ik hoop echt dat hij gewoon helemaal niet meer schuurt.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:09

Hier ook helemaal nog geen jeuk bij mijn exzemer.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:14

Die van mij heeft de hele winter jeuk gehad en nu niet meer hihi en ik maar denken dat het zomereczeem was/is omdat het zo warme winter was. Hoop zo dat het wat anders is geweest en dat hij jeuk vrij blijft!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:05

Die van mij zag ik gister wel even zijn manen schuren, maar vind het altijd moeilijk te beoordelen of dat nu komt, omdat ik zijn deken dan af doe en hij het dan gewoon lekker vind om zn manenkam even te schuren aan de borstel of echt door jeuk van de muggen.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:29

Vanavond rond 6 uur hadden ze hier voor het eerst last van jeukers, vliegjes, mugjes, knutjes. Weet niet precies wat, maar ze liepen alledrie geïrriteerd te zwiepen met de staart en aan elkaar te knabbelen. Ik was buiten en voelde ook wel wat prikjes, maar zag niks. Nu, 20.30 uur, is het weer over.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:59

Potverdikkie, heb je metazoa besteld, is de dierenspeciaalzaak em vergeten te bestellen. -:(- Had em vandaag nodig, omdat de homeopaat/instructrice zou komen. De c4l is wel goed gekeurd, maar ze wist nog een vit/mineralensup die goedkoper is, moet er alleen 25min voor rijden. Volgende week komt mijn kennismakingsemmer dan toch binnen, naar baal wel.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:11

Mijn oudje haar zak was op, dacht zal ik nog nieuwe halen, ze ziet er goed uit is mooi op gewicht.
kom ik er van de week achter dat ze op bepaalde planten een reactie geeft, ze gaat dan redelijk hard aan het proesten. Dus vandaag maar een nieuwe zak gehaald, hoop dat met een paar dagen het probleem is opgelost.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:09

Iedereen al op de hoogte dat Metazoa 100 emmers weggeeft als je je vriend of vriendins paard opgeeft met een probleem. Ik heb mijn vriendins pony opgegeven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:11

Waar kun je dat vinden?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:15

Via hun facebook pagina boden ze dit aan. Emmer is dan wel voor het dier dat je opgeeft natuurlijk. Maar misschien kun je onderling wat regelen. ;)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:26

Moonlight17 schreef:
Via hun facebook pagina boden ze dit aan. Emmer is dan wel voor het dier dat je opgeeft natuurlijk. Maar misschien kun je onderling wat regelen. ;)

Gewoon je eigen paard op laten geven door een vriend(in). Krijg jij de emmer.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:18

Maandag dan toch een zak metazoa weten te regelen. Direct begonnen met voeren. Ze kregen care4life, maar dusdanig weinig dat ik ze er direct af heb gehaald en alleen metazoa gevoerd heb. Ondanks dat de twee shetten erg kieskeurig zijn eten ze er goed in. Een voordeel, ik sta niet meer heel lang te wachten voor het op is. Ze staan bij mij 24/7 buiten en ik moet er bij blijven staan omdat ze elkaars bakken anders leeg eten. De twee shetten komen 's avonds al direct binnen als ik ze hooi heb gevoerd buiten. Ik heb liever dat ze eerst hooi eten, maar helaas denken ze daar zelf anders over, maar het is een teken dat ze het lekker vinden. 1 shet is zelfs al iets vaster op de mest. Is dit toeval? Of kunnen ze er al zo snel op reageren?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:54

Helaas :n pony schuurt toch. Baal ontzettend maarja, gaan gewoon verder experimenteren.
Gehoord van derfen, iemand ervaring mee. Nog andere ideeën ?

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:46

Koekeroekus schreef:
Helaas :n pony schuurt toch. Baal ontzettend maarja, gaan gewoon verder experimenteren.

Ik zou echt een eczeemdeken proberen als ik jou was, het geeft mijn paard zo veel rust. Het kost even wat en elke dag de deken af doen om te laten luchten is wel iets wat je ervoor over moet hebben, maar mijn paard is door consequent dekengebruik nu volledig jeukvrij en dat was vorig jaar toch echt wel anders.

Ik denk echter dat je voor een deken nu al wel erg laat bent, de beestjes zijn er al volop en als je paard 1 keer gestoken is, gaat de jeuk slecht weer weg. Ik heb de deken opgegooid zodra ik de eerste mug gesignaleerd had; paard staat sinds februari al weer dag en nacht in zijn burka. Maar oh, wat is het fijn om van dat geschuur af te zijn!

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:02

Dobbelicious schreef:
Koekeroekus schreef:

Ik zou echt een eczeemdeken proberen als ik jou was, het geeft mijn paard zo veel rust. Het kost even wat en elke dag de deken af doen om te laten luchten is wel iets wat je ervoor over moet hebben, maar mijn paard is door consequent dekengebruik nu volledig jeukvrij en dat was vorig jaar toch echt wel anders.

Ik denk echter dat je voor een deken nu al wel erg laat bent, de beestjes zijn er al volop en als je paard 1 keer gestoken is, gaat de jeuk slecht weer weg. Ik heb de deken opgegooid zodra ik de eerste mug gesignaleerd had; paard staat sinds februari al weer dag en nacht in zijn burka. Maar oh, wat is het fijn om van dat geschuur af te zijn!

Mijn excemer schuurt nog niet, dus wat laat weet ik niet. Ik voer nog maar net metazoa, dus daar kan het niet aan liggen. Zo'n burka werkt wel super, vorig jaar was een slecht jaar en heb ik voor het eerst zo'n deken op gehaald, was midden i het seizoen, en zelfs dan, met anti jeuk etc, werkte het super, binnen een week schuurde ze niet meer. Gewoon ophalen en het erop gooien. Ik gooi de deken erop als ik enigszins zie dat ze begint te schuren.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:13

Pony staat nu ook wel onder een exceemdeken, laat? Dat klopt misschien maar het arme beest zweette zich al dood door die vacht van hem. Om hem dan ook nog een deken op te doen vond ik een beetje zielig. Bovendien schuurde hij niet. Ik ga van het weekend derfen bestellen en proberen. Wie weet werkt dat.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:40

Ik heb Derfen vorige zomer gebruikt. Het weert niet de steekmugjes/knutjes zelf. Het is een huidverzorgend middel wat veel effect heeft bij schilfers en/of schuurplekken. Waardoor de jeuk van de beschadiging van de huid dus zeg maar niet meer kriebelt. En dat voorkomt een btje de vicieuze cirkel van het schuren door de jeuk van de beschadigde huid/staart/manenkam. Het is wel een ""vies"" goedje, het is donkerbruin en stinkt nogal, dus oppassen met je kleding. Het kost wel wat, maar je hebt er weinig van nodig. Ik heb met 0,5 liter de hele zomer 2 paarden gedaan.