Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannepauli schreef:Er is nogal wat te doen geweest over de vraag over fructose/fructaan ( meen dat dit vraag 9 was) in de 2e week. Hoe hebben jullie dit ervaren?
XoNo schreef:Jannepauli schreef:Er is nogal wat te doen geweest over de vraag over fructose/fructaan ( meen dat dit vraag 9 was) in de 2e week. Hoe hebben jullie dit ervaren?
Wat bedoel je precies? De stelling is dat paarden enzymen afscheiden die fructose afbreken in de kleine darm. Dit is niet juist. Paarden hebben dat enzym niet, maar breken het in de grote darm af door microbiotische organismen.
irmaz schreef:Jannepauli schreef:Ik begreep echter uit sommige reacties dat in de vraag 'fructose' staat, maar dat het antwoord over 'fructaan' zou moeten gaan. Dat klopt dan toch niet?
Maakt volgens mij niet uit, het antwoord blijft hetzelfde
Maris schreef:irmaz schreef:Maakt volgens mij niet uit, het antwoord blijft hetzelfde
Nee toch ? Want fructose wordt zo door de darmwand in de dunne darm opgenomen en fructaan gaat door naar de dikke darm om daar te verteren .
Tenminste dat begreep ik uit bovenstaande berichtjes......