Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:54

Heb je hem wel eens geproefd? Ik ging bijna over m'n nek :')
Maar paarden hebben natuurlijk wel een ander smaakpatroon dan mensen (gelukkig misschien)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:08

ook al is het geen glucosamine ..ben overgestapt op glissando van marstall en werkt prima kan ik vertellen!
dit dus als alternatief op de glucosamine van pharmahorse!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:12

glissando is gelatinaat toch ? Is idd ook een optie ipv glucosamine !

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:13

klopt ja!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:02

Britt schreef:
Maar paarden hebben natuurlijk wel een ander smaakpatroon dan mensen (gelukkig misschien)

:j ik heb de rare gewoonte om alles te proeven voor ik het me paard geef, het is een beetje bitter maar ook wat zoetig.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:13

Ben blij dat ik gekozen heb voor Flexijoint van Equimins. Vloeibaar en ze eet het perfect.
Prima hoge dosering en maar 20ml per dag nodig.

Ze loopt er op als een trein! (naar mijn bescheiden mening beter dan op Primeval)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:29

barbar schreef:
Britt schreef:

:j ik heb de rare gewoonte om alles te proeven voor ik het me paard geef, het is een beetje bitter maar ook wat zoetig.

Dat doe ik ook ha..ja.. :')

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:52

Ik voer glucosamine van Synovium (motion JMT) dit is in korreltjes vorm.
Ben erg tevreden !!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:24

zijn er hier glucosaminegebruikers die de horseflex gebruiken,combi gluco+msm?

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:17

Ja! Ik gebruik de glucosamine van horseflex. Mijn pony heeft verbeening van het hoefkraakbeen en rechtsvoor een slecht straalbeen.
Ze is met pensioen gegaan omdat ze stokkreupel liep en het niet beter zou worden. Ik gaf haar op dat moment Cortaflex HA maar dit leek niet helemaal te doen wat ik wilde en daarnaast is het erg prijzig.
Mijn pony liep dus kreupel en stram, ze krijgt de Horseflex nu een maand en ze is sindsdien niet meer kreupel en stram.
Ze loopt weer zoals ze altijd heeft gedaan en ik krijg regelmatig de vraag of dat écht dezelfde pony van een maand geleden :D is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:05

Dat klinkt goed. Ik ben opzich heel tevreden over de pharmahorse,maar ik lees nu steeds meer positieve berichten over de toevoeging van msm aan glucosamine.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:29

Wellicht handig om evt die van NAF 5 Star, Horseflex, Flexijoint (Equimins) te vergelijken qua verhoudingen?

Daar zit ook MSM in. Ik weet wel dat Flexijoint hogere dosering bevat dan die van NAF. Die andere heb ik nog niet vergeleken.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:59

Snoevie schreef:
zijn er hier glucosaminegebruikers die de horseflex gebruiken,combi gluco+msm?

Ja wij en ik zou echt niet anders meer willen.... inmiddels hebben we andere knollies die jonger zijn
(en dus soms wat onbenullig doen haha) ze doen het er super op ;) zo lenig als een kat en vind het
belangrijk dat ze vooral zo blijven

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:14

Ik meld me ook voor informatie in dit interessante topic.

Mijn 13-jarige merrie heeft momenteel wat kleine irritaties bij het check ligament en de sesambeentjes (op scan gezien).
Op rongenfoto's waren geen aanwijzingen voor artrose of hoefkatrol te zien.

Nu vraag ik me af of het voor herstel slim is om de horseflex msm te geven of dat het verstandiger is om horseflex glucosamine + msm te geven.
Zouden jullie dit na herstel dan ook blijven geven ter voorkoming van nog een blessure?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:17

Ik wil hier ook graag de ervaringen meelezen. Ik ben op zoek naar een goed supplement voor mijn merrie (heeft spat). Ik had al gelezen over cortaflex maar dit is wel erg duur en wellicht zijn er ook andere middeltjes die net zo goed zijn, maar minder duur..?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:59

Dimple schreef:
Wellicht handig om evt die van NAF 5 Star, Horseflex, Flexijoint (Equimins) te vergelijken qua verhoudingen?

Daar zit ook MSM in. Ik weet wel dat Flexijoint hogere dosering bevat dan die van NAF. Die andere heb ik nog niet vergeleken.

klopt,dat heb ik gedaan;

NAF superflex 5 star vloeibaar bevat 5 gram glucosamine per dagdosering,dat is te laag aangezien de minimaal werkzame dosis voor een volwassen paard 7,5 gram is. Ik heb de NAF een keer geprobeerd en deze deed weinig voor mijn fjord.

De horseflex bevat tussen de 7,5 en 10 gram glucosamine per gemiddelde dagdosering,dit zou dus wel voldoende zijn

de Flexijoint spreekt me ook wel aan,omdat er ook duivelsklauw in zit,maar de glucosamine is iets aan de lage kant,de normale dagdosering bevat 7 gram.

ik weet niet zeker wat de minimale dosering van msm is

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:47

Dat weet ik ook niet Snoevie, zal het eens proberen op te zoeken.

Ik gebruik de Flexjoint met Bromelain ipv duivelsklauw ivm wedstrijden rijden. Weet niet of jij daar ook op moet letten?

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:12

meestal wordt dezelfde dosering aan glucosamine aan MSM gehanteerd. (Voor mensen 1500mg MSM en 1500 mg glucosamine)
Ideaal is dus alles wat om en nabij in die verhouding komt.

hier staat meer informatie over alleen MSM, en MSM in combinatie met glucosamine,
dit gaf wel de beste uitkomst, pijnreductie van 79%
http://www.orthokennis.nl/researchitem. ... esearch=32

Aangeraden dagdosering Horseflex is 10 gram glucosaminesulfaat en 8 gram MSM per dag.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:28

Ik heb teveel gezegd.............merrie loopt hartstikke kreupel op haar (2x geopereerde sprong) |( |(

Maandag foto's maken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:29

Ojee Dimple.. Ik kan me voorstellen dat dat even hard aankomt, het ging zo goed!
Ik duim voor jullie dat het meevalt op de foto's! :(:)

Hier ook maar een beetje zozo, ik zag al zo op tegen deze periode, dan krijgt ze gewoon overal last van. Kort gras, dus ze staat nu al met een harde manenkam, ze wordt dik en is gruwelijk opgeblazen. Daarnaast houdt ze weer vocht vast in haar gewrichten en sleept ze met haar achterbenen. Ik weet gewoon niet hoe ik dit in goede banen moet leiden.

Als zometeen het gras goed gaat groeien dan gaat het veel beter, dan kan ze gewoon met een graasmasker om de wei op. Maar als ik dat nu doe kan ze níks eten, geen hooi en geen gras, dat is dus ook geen optie.

Wb het pootje; in stap zie je niks en loopt ze 'zuiver'. Ze heeft geen dragende achterhand, maar dat is ook gewoon spierverlies. Maar ik had haar gisteren even in draf aan de longe, om te kijken en dan sleept ze met haar achterbeen. Je ziet het ook aan de hoef, die begint recht af te slijten slijten aan de voorkant, terwijl ze een hele mooie vorm heeft eigenlijk. Je hoort ook plof plof als ze haar voet neerzet. *plof* teen sleept *plof* voet wordt neergezet.
Maar op het harde tilt ze haar voeten wél op!

En natuurlijk hangt alles samen. Hoe dikker ze wordt, hoe minder ruimte voor de achterbenen om naar voren te beginnen en hoe zwaarder voor de gewrichten natuurlijk.. Pffff %)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:35

Thx Britt.

Hoe oud is je paard? Wat is je doel nog met haar?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:50

Ze is pas 19 geworden, maar in haar hoofd is ze 3 :+ We hebben geen doel, ze is met pensioen. Maar ze verveelt zich stierlijk en wil wel graag iets doen.
We gaan nog wel regelmatig wandelen in het bos, maar ook niet superlang, want ze wordt nu al gek van de muggen (en dan heeft ze al een vliegenbuikding om). Uit het bos op de weg is ook niet ideaal, want op het harde lopen is duidelijk onprettig voor dr.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:02

Ik gebruik alweer een paar jaartjes Horseflex van Glucosaminecentrum, dit is glucosamine en MSM in 1 pot. Mijn paard zou nog geen jaar te leven hebben volgens de DA's door zijn zware artrose in zijn nekwervels, maar we zijn nu alweer 6 jaar verder en hij doet het perfect op Horseflex!! Niet stijf en geniet nog iedere dag van zijn pensioen. Absoluut dus een aanrader ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:07

En hoelang doe je met een pot? Wat zijn de doseringen? Hoeveel moet je geven per dag?

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:44

dagdosering is 18 gram werkzame stof
10 gram glucosaminesulfaat en 8 gram MSM
potten zijn te koop in maandverpakking (550 gram),
1 kiloverpakking en 3 kilo verpakking.

hier staat meer info: http://www.horseflex.nl