Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:25

@ Pavo_GT:
Voer voor mijn paard luisterd ook nogal nauw en heb hem nu staan op:
Pavo daily gemengt met 0,75KG Cavalor Pianissimo per voerbeurt (krijgt dit dus 2x per dag), daar ik nog niet op voervergelijk kan kijken hoe ik uitkom, maar ik wel geintresseerd ben in dit voer, is mijn vraag of ik met daily plus en 0,5kg per voerbeurt, vergelijkbaar uit kom in voedingswaardes etc? Paard mag absoluut niet op gewoon krachtvoer/brok

Jannepauli

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:30

Even een vraagje tussendoor: waarom mag je paard geen krachtvoer/brok?

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:37

Omdat ie daar zeer heftig op reageerd :o dit is iom met DA stop gezet

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:53

Dan vind ik het wel vreemd dat je Cavalor voert met 32 !!! % zetmeel-suiker..dat is toch gewoon krachtvoer.

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:59

Daarom ook kijkend naar iets met beduidend minder suiker/zetmeel, deze nu in gebruik omdat EWPA en eiwit laag zijn.
Dit is iom met DA gegaan, na jaar div soorten voer geprobeerd te hebben en hier doet ie het goed op, maar wil idd ook graag minder suiker/zetmeel.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:04

Care4Life: Eiwit 13,5 / Vet 6,3/ Celstof 24,0/ As 10
EWPA niet aangegeven

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:18

Mi_Amore schreef:
Dus in principe hoef je de Pavo Vital Complete niet meer te geven dan?

Klopt :)

Beau:Wat betreft EwPa:
EwPa is 0,80 (gelijk aan de Nature's best dus)
Eiwit is wel wat hoger dan de Struco. Maar op max 1kg per dag is dat natuurlijk maar een paar gram.

In vergelijking met de Strucomix zit hier dus minder suiker&zetmeel in en een veel hogere dosering vitamines en mineralen. Dus zo bekeken zou dit zeker een goede vervanging kunnen zijn.

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:29

OK bedankt! Dan wordt dit idd voor mij ook een optie (zal nog wel even overleggen met DA ;) )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:17

@Pavo_GT: vanaf hoeveel C4L zitten er evenveel vitamines in als in 100gr Vital Complete?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:53

Ik neem toch wel aan dat je c4l net zoals subli dieetmix ook wél als volledig voer kan geven???
ik voer zonder melasse en graan wegens gevoelige pony...
vind c4l wel fiks aan de prijs dus weet nog niet of ik overga.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:08

Wel even goed lezen hoor :P :D
C4L is zeker geschikt als enig volledig aanvullend voer, mits je paard normaal ook niet meer krachtvoer krijgt. Een sportpaard op alleen C4L zetten is niet de bedoeling, je geeft dan maximaal 1kg van de C4L en de rest krachtvoer.
Bijv:
Paard krijgt nu 3kg sportmuesli
Dan ga je dus niet over naar 3kg C4L, maar max 1kg C4L en dan nog zo'n 2kg sportmuesli
-> Bij een pony dus max 500gr C4L

Voor paarden en pony's die verder geen krachtvoer krijgen of max een kilo kan de C4L zeker als enig volledig aanvullend voer gegeven worden naast ruwvoer. Het voorziet nl in alle benodigde vitamines en mineralen. Plus daarnaast dus de gezondheids ondersteunende kruiden en collageen.

Over de vraag hoeveel C4L gelijk staat aan 100gr Vital Complete, die ga ik even navragen bij de nutritionist. Want de waardes zijn niet 1 op 1 vertaalbaar naar bijv 1kg C4L is 100gr Vital.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:12

Fijn om te horen dat je het wel ook als volledig aanvullend voer kunt gebruiken onder bepaalde voorwaarden. Als het aan de gemiddelde voerboer ligt heb je zo 10 zakken voer staan voor elk moment. Daar ga ik dus niet aan beginnen, of nou ja... meer dan de zak luzerne, zak slobber en zak droogvoer komt er niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:14

Wat is dan een sportpaard...dat vind ik altijd wel erg grappig.
Mijn pony loopt ook vrij intensief,maar verdraagt geen melasse en slecht granen.
Die hoef ik geen sportmuesli te voeren,dan schuurt hij zich kapot.
Dus die vlieger gaat niet altijd op.
De meeste energie halen paarden sowieso wel uit (genoeg!!)ruwvoer.

Maargoed, ik snap het.
Zal eens zien of ik het aanschaf.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:16

Ik gaf maar een voorbeeld.. Dat als een paard nu 3kg sportmuesli geeft je dat niet 1 op 1 vervangt door C4L.
Denk niet dat de meeste recreatiepaarden op 3kg sportmuesli staan dus vandaar de naam sportpaard. En er zijn sportpaarden die zelfs op 6-8kg staan..
Er zijn ook genoeg sportpaarden die op hoog niveau lopen op minder dan 2kg krachtvoer. Dus nogmaals, was maar een voorbeeld om het duidelijk te maken ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:21

Dat is wel een hele hoge prijs. Kan men beter voer nemen van Dodson and horell. Qualitatief beter en zeker niet duurder.

Ligt het voer al in de winkel?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:22

Wilawander schreef:
Dat is wel een hele hoge prijs. Kan men beter voer nemen van Dodson and horell. Qualitatief beter en zeker niet duurder.

Alleen stukken makkelijker verkrijgbaar :) D&H is moeilijk te verkrijgen en anders moet je het laten verzenden = extra kosten :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:23

Maar Wilawander, hoe weet jij dat het voer van D&H kwalitatief beter is? Waar haal je dat vandaan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:24

Ik gebruik al jaren Dodson & Horrell en dat is echt veel duurder - zeker als je geen afhaalpunt in je directe omgeving hebt, dan komen er ook nog verzendkosten bij of benzine kosten om ergens een voorraad te halen.

Zodra C4L in de winkel ligt ga ik het zeker proberen want dat spaart me een hoop tijd, moeite en kosten!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:27

Vind het een stuk hoogwaardiger qua voedingsstoffen, geen kunstmatige stoffen, paarden doen het er zichtbaar veel beter op, je hoeft er minder van te voeren, paarden die jeuk hebben bij bijvoorbeeld Pavo doen dat bij DH niet enz.
Heb lang pavo gevoerd en had steeds wat met de paarden, met DH niet of nauwelijks meer, paarden zien er beter uit enz.
Wat mij verder tegen staat is dat bv. de natures best aan geprijst word als goed voer voor bevangen paarden. Wat dus niet zo is. Er zitten wel weinig suikers in maar wel aardig wat zetmeel wat om gezet word enz. Is dus totaal niet geschikt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:17

Als een paard op 6 tot 8 kilo krachtvoer staat moeten die mensen ander voer gaan geven, minder hoeveelheden meer energie per hoeveelheid brok. (of paard nakijken..) Ik ken trouwens geen enkel (hoog) sportpaard dat op die hoeveelheid staat, de enige die ik ben tegengekomen die op 7,5 kilo per dag stond was een Z volbloed. En die liet het vaak nog liggen ook.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:27

Bij dekhengsten die ook veel wedstrijden rijden zit ik vaak wel hoog qua krachtvoer, maar die verbruiken dat ook. Zowel het dekken als de wedstrijden en de stres daaromheen kosten erg veel energie en als je dan niet oplet vallen ze snel in. Ik probeer het altijd vrij laag te houden als het niet nodig is. 8 kilo heb ik zeker nog nooit gehaald, ik denk dat ze dan veel laten liggen. Dan geef ik liever voer met een hogere energiewaarde. Ik denk trouwens dat een paard op de meeste sportstallen in verhouding meer hooi krijgt als op een pensionstal. Dat kost een pensionhouder extra geld waar hij zelf niks voor terugkrijgt en op een sportstal krijgt een eigenaar dat terug in de vorm van prestaties van zijn paarden.
Laatst bijgewerkt door CaPrIoLe`79 op 11-10-12 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:27

Wilawander schreef:

ben ik eigenlijk ook benieuwd naar, of is het al te bestellen?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:32

Is al meerdere keren genoemd :+

Vanaf november

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:39

@Wilawander
Dus je hebt het over Pavo producten in het algemeen en niet over Care4Life waar dit topic over gaat? Vind ik niet helemaal eerlijk.. Eigenlijk weet je niet wat de inhoud van dit voer is maar spreidt je je mening over het merk hier net of het over het product gaat..

Ik heb eerder geen Pavo gevoerd omdat mijn paard te weinig deed voor de energie en suikers/ zetmeel die in het voer zit. Maar is dat niet de realiteit waar je naar moet kijken als paardeneigenaar?

Net als het geven van 8kg krachtvoer, dat is niet wat Pavo aanraadt.. Maximaal 20% ds op het volledige rantsoen en dan kom je nooit op 8kg uit.. Waarom dan ingaan op een voorbeeld omdat Pavo zou zeggen dat.. Dat zeggen ze toch niet? Juist dit voer is zo geconcentreerd qua vit/ min dat je maar 1 kg hoeft te voeren! Ideaal toch?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:27

@Pavo_GT, ik vind het een nette prijs, het is te verwachten dat dit soort speciaalvoer duurder is dan de doorgaanse voerproducten, maar zoals jullie zelf al zeggen het is een product met duurdere ingredieenten ;)

Ik ben zelf ook wel nieuwschierig hoelang de introductieprijs gehandhaaft word, en of er al een precieze datum is dat het verkocht gaat worden in de winkels?

Ik ben tot nu toe erg tevreden, hij eet het graag en eet erg rustig, hij heeft lekker veel energie en dat terwijl hij op dit moment niet fit is.
Ik kan niet wachten om dit voer ook aan mijn andere paard te gaan voeren, de enquete heb ik al positief ingevuld.