Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dimple schreef:Airborn, ik zal eens gaan zoeken naar de oefeningen. Bedankt!
merrieveulen schreef:voor aanzetten zonder ongezond te hoeven voeren kan ik kwikbeet van Dodson & Horrell aanraden. mijn Welsh bleef ook altijd schraal in de bovenlijn. graat erop, stokhals... ik ben meer gaan trainen en daarbij kwikbeet gaan voeren. kwikbeet voorziet in langzaam vrijkomende energie, grotendeels op basis van vezels. geen fastfood dus. mijn pony doet het er super op en vindt het heerlijk!
Vwb bolle buik, tja als ze dat heeft overgehouden aan de dracht heb je ook kans dat het permanent is. de buikpeesplaat kan behoorlijk uitgerekt zijn, maar ook een buikbreuk is mogelijk. buikspieren trainen inderdaad, maar staar je er niet blind op als je paard er geen last van heeft. de jury kent jouw paard niet dus laat maar kletsen!
een paard willens en wetens tot in de spierpijn rijden vind ik overigens niet OK. als je zoiets in meerdere stappen optraint kan het ook zonder spierpijn maar met hetzelfde resultaat. wat het ook goed doet voor buik en achterhand is heuvel op en af in de achteruit.