Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sas67 schreef:Veel tips hierboven. Maar het blijft moeilijk om te bepalen wat in jouw specifieke situatie het beste is. Rij zelf een quarter die de laatste tijd wat futloos is. Voer??? Toch maar wat experimenteren, muesli met haver, kijken of er iets verandert...
Sas67 schreef:Veel tips hierboven. Maar het blijft moeilijk om te bepalen wat in jouw specifieke situatie het beste is. Rij zelf een quarter die de laatste tijd wat futloos is. Voer??? Toch maar wat experimenteren, muesli met haver, kijken of er iets verandert...
Darkness85 schreef:Ik voer nu sinds ruim een maand de weidebrok van HH. En voor het eerst in z'n leven schuurt mijn biefstuk niet meer aan z'n staart.![]()
Al zo lang als ik hem ken (12 jaar) schuurt hij aan z'n staart. Had er al van alles opgesmeerd. (Het is geen zomereczeem, hij deed het t hele jaar door.) En toen hij 5 jaar geleden van mij werd heb ik ook z'n voer veranderd. En ook dat hielp niet. Toen ik verhuisde naar een nieuwe stal heeft hij nog ruim een jaar Pavo Enjoy, Nature's Best gekregen. Maar ook daarmee schuurde hij vrolijk door.
De laatste keer dat Tines aan z'n staart heeft geschuurd is zeker 3 weken geleden. Hij heeft nu zo'n mooie gladde staartwortel. Ik hoop dat het nu eindelijk is afgelopen met het schuren.![]()
Maar afgezien daarvan ben ik gewoon heel tevreden over het voer. Hij kauwt er beter op. Doet er langer mee en schrokt niet alles meer in 1x naar binnen. En hij ziet er goed uit. Hij heeft zelfs duidelijk zichtbare appeltjes ondanks z'n zwarte kleur.
Jotoma schreef:Bij mij op stal denken ze niet dat dit aan het gras ligt.. het is gemaaid en er zitten niet zoveel suikers in als in het voorjaar. Hoe denken jullie hierover?
Jotoma schreef:Pensioneigenaar begrijpt nog niet hoe t persen zonder melasse kan, staat die info op de site?
madamX schreef:Jotoma schreef:Pensioneigenaar begrijpt nog niet hoe t persen zonder melasse kan, staat die info op de site?
Ze (voergezond) hebben zelf een speciale pers ontwikkelt, geen enkel ander bedrijf heeft zo'n machine. Mede daarom kunnen ze zonder gebruik van toevoegingsmiddelen een brok maken en mede daarom is er geen enkel ander bedrijf dat dat kan; tenminste niet onder lage temperaturen en lage druk. (andere lijkende brokken hebben óf andere grondstoffen, of worden gemengd met toevoegingsmiddelen of worden geperst onder zeer hoge temperaturen en druk waardoor veel vitaminen worden vernietigd, en later weer worden toegevoegd - synthetisch, met vermelding op het etiket).