Natuurlijk voeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: Natuurlijk voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:39

iemand trouwens ervaring met gemberpoeder bij artrose?

@ Elfje, heb jij miss nog een antwoord op mijn vraag over dat souplesse supp.?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:43

Gember is een verwarmmiddel geen smeermiddel,op zich helpt het wel maar het smeert niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:02

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:03

dat dacht ik dus al, dat het niet zou smeren, maar de mensen aan wie i khet vraag die heb gebruiken reageren steeds niet op mijn pb's :+

Thx maris, ik ga eens kijken!

edit; het is duits :+ Nu kan ik best een klein beetje duits lezen, maar moet me ook eerst nog aanmelden en dan nog zoeken waar het staat :+ Zó ver gaat mijn duist niet benik bang :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:20

Haha, ja tis duits ! Maar je hoeft je niet aan te melden om de berichtjes te kunnen lezen hoor !
Er is nog een goed artikel over Ingwer, moet ik het voor je opzoeken of zie je het niet zitten ( ook in duits namelijk ) ?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:32

als je het zo kan vinden wil ik het wel proberen, maar ik geef geen garantie dat ik het volledig begrijp :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:34

SuperSmurf schreef:

Wil je het gebruiken voor smering of pijnstilling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:38

Elfje_Braam schreef:
@ mindim

Voorlopig rij je dus nog niet, hou het dan op de wiesencobs met marstall force of een ander supplement, bv van st. Hippolyt.

Als je wel met hem gaat werken kan je altijd nog kijken naar een aanvullend krachtvoer mocht hij dit nodig hebben maar vaak kom je met wiesencobs en een olie al een heel eind als je recreatief rijdt.

Ik moet iets hebben, bijna zonder suiker en melasse. Hij kan bijna tegen geen enkel voer, hij krijgt overal vreselij jeuk van. Zijn wiesencobs dan geschikt?
Ik krijg trouwens de naturel vrijdag geleverd.
En voor mijn oude paard de senior van marstall, ze is 25 en doet geen werk meer, maar zonder krachtvoeder valt ze bij haar flanken in. Hooi krijgt ze onbeperkt. Ik vind het voer iid wel vrij prijzig.
Maar ik kan nog veranderen, ze komen hier de paarden bekijken en voer afleveren.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:22

Mindim schreef:
SuperSmurf schreef:

Wil je het gebruiken voor smering of pijnstilling?

vnl smering, ik heb niet het idee dat ie er echt pijn aan heeft nl. Hij kreupelt ook niet, hij is alleen stijf.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:24

wat leuk mindim, ik heb ook zo'n combi van een bijna 5 jarige en een 25 jarige :)

Ook mijn 25 jarige staat op de cobs met vit/min supplement, kan nog niet hee lveel zeggen, want voer het nog maar net, maar hij is wel al een tijdje van het krachtvoer af en ik moet zeggen.. hij heeft er lange tijd niet zo goed uit gezien. hij is weer wat aangekomen en wat ronder geworden. Zwaar zal ie nooit meer worden, maar hij is deze winter voor het eerst eens niet zo erg mager :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:16

Supersmurf, ik zal je even een pb sturen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:16

[quote="Mindim
Ik moet iets hebben, bijna zonder suiker en melasse. Hij kan bijna tegen geen enkel voer, hij krijgt overal vreselij jeuk van. Zijn wiesencobs dan geschikt?
Ik krijg trouwens de naturel vrijdag geleverd.
En voor mijn oude paard de senior van marstall, ze is 25 en doet geen werk meer, maar zonder krachtvoeder valt ze bij haar flanken in. Hooi krijgt ze onbeperkt. Ik vind het voer iid wel vrij prijzig.
Maar ik kan nog veranderen, ze komen hier de paarden bekijken en voer afleveren.[/quote]

Is pulp een optie ? Ik geef mijn paard dit jaar voor het eerst een paar handjes bietenpulp ( wordt best veel met water erover ) en ik houd hem veel beter op gewicht ! Idd hoog op de flanken.

Ik kan het duitse artikel dat ik bedoelde over gember niet meer vinden .... sorry !

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:21

pulp is voor namelijk suiker, ik heb mijn afvalpaarden ook op de wiesecobs met daarbij wat olie en suplemten werkt prima ze blijven goed op gewicht en lopen er prima op.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:28

Nee ,pulp is wat er overblijft nadat de suiker er is uitgehaald. Het bevat daarom juist weinig suikers ( zo weinig dat mijn paard het niet lekker vindt .... )

Elfje_Braam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:30

Het hangt er geheel vanaf welke pulp je hebt, de kwikbeet van Dodson & Horrell bevat bv. geen melasse en is in 10 minuten klaar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:32

Van de suikerunie .... daar is wel 2% melasse aan toegevoegd om het tot brokje te kunnen maken. Als ik kokend water op de pulp doe kan ik het ook gewoon ( als dat is afgekoeld ) heel snel geven trouwens.
Het feit dat mijn paard het niet lekker vind ( ik moet er aspero doorheen doen ;) ) bewijst voor mij dat er zeer weinig suikers inzitten.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:35

oke ik dacht dat bietenpulp altijd behoorlijk wat suikers bevatten.

met warm/kokend wat is beitenpulp ook met 15minuten klaar :D

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:17

Heeft iemand ervaring met de meusli zonder haver en melasse van Subli? Ik wil eigenlijk helemaal af van de melasses en suikers. Nu wil ik dus over op slobber van spelt zemelen en dan deze meusli erbij voor de vitamine. Is het iets? Ze krijgen onbeperkt hooi en staan dag en nacht buiten.
Als iemand meer info wil vraag het :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:18

Muesli ( van granen ) bevat altijd suikers ---> uit de koolhydraten van de granen ......

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:23

Je hebt gelijk, nu ik het teruglees is het verkeerd op te vatten. Had in mijn eigen hoofd dat ik stop met veel wortelen voeren om die reden. Maar zit er dan wel helemaal geen melasse in die meusli?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:26

sorry ik ben niet bekend met de muesli van Subli , dus ik weet niet of er geen melasse in zit.

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:28

Ok dank voor je reactie!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:05

Roshni is de wiesencobs echt niet gaan eten helaas...Zou het voldoende zijn om haar op voordroog, lucerne en marstall force te hebben zonder verder krachtvoer?

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 22:29

is natuurlijk een beetje afhankelijk wat je met haar doet maar wiesencobs zijn ook geen krachtvoer. het is gewoon ruwvoer. als je naast het ruwvoer zorgt voor voldoende vitamines (en dat doe je dmv de Force) dan krijgt ze alles wat ze nodig heeft!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:49

Ze doet momenteel helemaal niks :)